Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Har totalt ignorert alt om iPad. Trenger crash course

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-14, 14:40   #21
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har totalt ignorert alt om iPad. Trenger crash course

Jeg har lap-top + mobil. Savner ikke iPad. Den er det ungene som bruker.

Gammel 27-09-14, 15:09   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes MacBook Air, iPad Mini Retina og iPhone er et perfekt trekløver. Hvert til sitt bruk. Men det skal sies at iPaden brukes mest i sangsammenheng, så det er ikke sikkert jeg hadde hatt den hvis ikke.

Gammel 27-09-14, 15:21   #23
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg bruke min mykje, mest til surfing og Facebook. iPhonen min vil ikkje la meg vere på FP til dømes. Den er mykje meir hendig enn en laptop så den bruke eg utelukkende til å jobbe. Den er også fantastisk å ha på reiser.

Eg begynne bli ei gammale dame og å lese nyheter, oppskrifter og bloggar på telefonen er vanskelig.

Gammel 27-09-14, 15:24   #24
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å ha iPaden med i senga hvis jeg skal se Netflix f eks. Da er den mye hendigere enn laptopen!

Gammel 27-09-14, 15:34   #25
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes MacBook Air, iPad Mini Retina og iPhone er et perfekt trekløver. Hvert til sitt bruk.

Jepp, og med en kindle i tillegg så er elektronikkparken perfekt.
Elsker dingsene mine.

Gammel 27-09-14, 17:55   #26
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg slutta å bruke pc når jeg fikk ipad.

Gammel 27-09-14, 17:59   #27
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes MacBook Air, iPad Mini Retina og iPhone er et perfekt trekløver. Hvert til sitt bruk.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jepp, og med en kindle i tillegg så er elektronikkparken perfekt.
Elsker dingsene mine.

Jepp, her har du meg og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 18:19   #28
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer meg fint med iPhone og MacBook. Har aldri følt behov for iPad og tror ikke jeg kommer til å kjøpe det. Men klart, hvis noen hiver en etter meg så skal jeg vel alltids ta imot.

Jeg vil heller legge de pengene i ny laptop når jeg må ha det.

Ungen min har iPad (arvet fra far, jeg har knapt tatt i den), men hun foretrekker MacBook'en min likevel. Du kan jo tenke på hvorfor ditt barn velger laptop framfor brett? Hvis han har valget, da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 18:21   #29
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For Tussa-problemet finnes det progressive briller.

Gammel 27-09-14, 19:12   #30
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da laptopen min takket for seg i fjor kjøpte jeg en ipad istedet. Jeg bruker den aldri. Jeg bruker bare telefonen, egentlig.
Poden bruker den mye da. Spill og film og slikt.

Gammel 27-09-14, 19:14   #31
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har både det og iPad. Syns telefonen er for liten både til surfing og skiving, annet enn i nødsfall.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 19:25   #32
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har både det og iPad. Syns telefonen er for liten både til surfing og skiving, annet enn i nødsfall.

Hvis du skal drive med skiving, synes jeg du bør bruke en fjøl. Telefonen må da bli veldig ripete.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 19:29   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, er det derfor?! Kanskje derfor skjermen virker litt uklar også, når jeg skiver avokado.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 19:29   #34
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok det.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 19:36   #35
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Eg er akkurat i overgangen frå å kun trenge briller på jobb til å skulle bruke dei fulltid. Det er vanskelig Trur eg treng meg ei sånn lenke! Frå nytt og nyttig! Med magneter

http://www.nyttig.no/media/catalog/p...5/3/5/3500.jpg

Gammel 27-09-14, 19:49   #36
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker stort sett telefonen hjemme. På jobb bruker jeg PC. iPaden brukes stort sett av barna.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-14, 20:05   #37
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Trur eg treng meg ei sånn lenke! Frå nytt og nyttig! Med magneter

http://www.nyttig.no/media/catalog/p...5/3/5/3500.jpg

Javisst! Hvis du vil se sytti år ut, så løp og kjøp.

Gammel 27-09-14, 22:00   #38
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har macbook et-eller-annet bærbar fra jobben, også har vi ipad og ipad mini hjemme, og jeg har iphone.

Ipad/ipad mini er egentlig som å ha en forvokst iphone sånn rent bruksmessig, det er jo ikke store forskjellen lsm . Så for deg som har iphone er det jo ikke så mye å "lære". Jeg har ingen sperrer på hvilke sider jeg kan surfe på iphone, slik Tussa nevner ift FP (hvorfor vil ikke iphonen din la deg lese FP, Tussa?)

Jeg blir koko av å ikke klare å skrive like fort på skjerm på ipad som på den bærbare, så ipad bruker jeg bare når jeg skal lese, skrive småtterier, eller se film stort sett. Fordi de er der lsm. Men oftest synes jeg at ipaden blir liggende flatt og trælete til, der bærbarskjermen kan stilles i riktig vinkel når jeg vil se noe. Så jeg foretrekker den.
Vi har dem pga lillegutt, jeg hadde personlig klart meg helt fint uten.

Jeg makter ikke å lese bok på skjerm, hverken ipad eller kindle. Det er noe med motlyset og størrelsesforholdet som irriterer meg såpass at det ikke er et bruksområde for meg.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-14, 12:54   #39
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Eg veit faktisk ikkje, men eg blir kasta ut i det eg logge på kvar gong. Det kan vere sperrer jobben har lagt inn. Eg har ikkje sjekka det så veldig sida eg had ipaden og at eg, tross alt, klare meg uten FP 24/7

Gammel 28-09-14, 15:03   #40
Molly

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bruker iPad mini til bortimot alt. Med logitech-tastatur er den tilnærmet fullgod erstatning for pc.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.