|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Leser
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?
*he* *he* Ja, det er den hyggelige forklaringen. Den andre delen av forklaringen er at jeg er en kontrollfrik og ikke liker at andre har kontrollen. Merket det veldig godt det året eldste jenta hadde en primærkontakt jeg ikke matchet helt med og som jeg syntes ikke kunne nok om unger. Så det er nok flere grunner til at jeg liker å være sammen med ungene mine selv.
![]() |
#22 |
Introvert textrovert
|
Jeg på linje med deg kjenner jeg.
![]() |
#23 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg syns heller ikke det går på om man er omsorgsfull eller ikke. Det går mye mer på hvordan man selv er som person og hvor trygg man er på den personen som skal ha ungene.
![]() |
#24 |
Audacious
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg har barn som henter mye trygghet fra fysisk nærhet - samsoving, bæring osv. Det gjør at jeg må være sikker på at de de skal reise bort med kan gi dem denne tryggheten, at de oppfattes som trygge omsorgspersoner også når et av barna mine våkner av et mareretitt klokka to om natta, ikke bare når man holder på med morsomme aktiviteter på dagtid. Hvis dette er i orden, så overlever alltids jeg også.
![]() |
#25 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Det har ingenting med omsorgsfullhet å gjøre, selvsagt, selv om noen tydeligvis tror eller mener det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
trøtt
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg synes det er en forskjell på avstanden og følgelig tilgjengelighet i forhold til hvor enkelt det er å sende fra meg poden. Samt at en "første gang" naturlig nok er mer "skummel" enn noe som har vært gjort med hell tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg har alltid syntes at det har vært deilig når ungene er borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg har jo mye alenetid iom at jeg ikke bor sammen med faren. Er vel en dårlig mamma da ja, som har sluttet og grine når han drar og som i tillegg KOSER seg når han er borte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Du er virkelig fæl, Pastill. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Pauset
|
Helt enig. Der er jeg og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
By the Sea
|
Nå har det seg faktisk sånn at ganske nøyaktig INGEN i denne tråden har sagt at man er en dårlig mor om man ikke gråter når barna drar bort.
![]() |
#34 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg lurer på hvordan denne tråden hadde blitt på NM.
![]() |
#35 |
Borte
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Jeg blir så glad og takknemlig over at Vesla har andre omsorgspersoner enn meg om noen ønsker å ha henne med seg noe sted. Kunne ikke falt meg inn å ha negative følelser i forhold til det når jeg vet at hun har det supert, og ikke minst når jeg vet at hun har mange som er glad i seg. For meg er det å skape et trygt og godt nettverk for Vesla noe av det viktigste jeg gjør. Jeg vil at hun skal ha mange voksne personer hun er glad i i livet sitt. Jeg ser på det som en omsorgsoppgave på lik linje med alle andre omsorgsoppgaver jeg utfører overfor henne.
![]() |
#36 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Mine unger har mange voksenpersoner som vil være med dem og som har dem på overnatting og med på reise. Jeg er ikke overbeskyttende, men jeg liker best å ha dem rundt meg. Jeg forstår ikke hvorfor det skal være motsetninger slik som mange sier. Det er vel normalt å like å ha ungene rundt seg, vil jeg tro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
I could be violet sky
Hvor: Oslo
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Dette går vel mest på at man føler forskjellig på ting. Mannen og jeg er veldig sånn som både gjerne vil ha (og trenger!) litt avlastningstid i blant, og som savner barna veldig når de ikke er hos oss. Men for meg blir det litt feil å si at det er rart man ikke blir trist og savner barna. Det blir riktigere å si "det er ikke rart at man savner barna". Det er naturlig å gjøre det, men det er ikke nødvendigvis rart å ikke gjøre det. Alle føler forskjellig selv om vi er like glade i barna våre alle sammen.
![]() |
#38 |
ej ikke møjkets heije
|
Hi, hi ..... jeg har en mistanke om at den hadde utviklet seg litt anderledes. Det er det som er morsomt med å være på to så forskjellige forum som egentlig skal handle om det samme.
![]() |
![]() |
#39 |
Drømmer
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Synes ikke det har noe med omsorgsevene å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Passiv
|
![]() Sv: Omsorgsfull forelder?Den som hadde hatt noen å sende bort unger på ferie til ei uke eller to gitt! |
![]() |
![]() |
|
|