|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitte
Jeg tror det finnes langt flere en 50-60 stk som ønsker å reise og jeg tror ikke legene som jobber for Leger Uten Grenser gjør det primært av idealistiske grunner.
![]() |
#22 |
Glamorøs
|
Ja, de gjør det ikke for pengene eller gode arbeidsforhold, gitt. De jeg kjenner som jobber i Leger uten grenser er idealister som ikke setter seg selv først.
![]() |
#23 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteSelvsagt skal de få komme hjem og få hjelp!
![]() |
#24 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror også de klarer å rekruttere. Men jeg tror det ligger mye idealisme bak for de som drar til Vest-Afrika nå.
![]() |
#25 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteI den sektoren jeg jobber nå er naivitet og idealisme nesten blitt negativt ladet eller fnyst av, derfor jeg reagerte. Jeg mener tenker på en handling som utelukkende er styrt av ideelle formål, mens jeg tror disse legene reiser primært av ønske om å hjelp i form av sitt yrke som leger. Ja, noen vil kalle det ren idealisme men jeg tror det også er av drivkraften av yrket sitt om å hjelpe som gjør at folk reiser.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 06-10-14 kl 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJeg er helt enig med katta.
![]() |
#28 |
Off the map.
|
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJeg blir også utrolig provosert og sint av å lese kommentarfeltene. "Sperr grensene". Det er sikkert kjempeaktuelt å sperre hele Afrika. Folk Føkkings Flest var et veldig godt begrep. Aka idioter.
![]() |
#29 |
Fjellpiper
|
Men er ikke yrkesmessig drivkraft også en form for idealisme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteSelvsagt er jeg bekymret for denne ebolaen, og selvsagt skal smittede helsearbeidere få komme hjem og få behandling.
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
OK, da tolker vi idealisme forskjellig. Jeg ser på det som en positiv ting, spesielt knyttet opp mot Leger uten grenser. Jeg tenker som Heilo, at det er en form for idealisme i den yrkesmessige drivkraften. Jeg ser ikke på naivitet og idealisme som noe som henger sammen, de jeg kjenner som jobber eller har jobbet for leger uten grenser er langt fra naive. Langt fra.
![]() |
#32 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteKatta sa det helt perfekt.
![]() |
#33 |
Smugleser
|
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteSelvsagt skal de få komme hjem.
![]() |
#34 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteJeg er egentlig ikke spesielt bekymret for spredning av Ebola i Norge, så vidt jeg skjønner er det en sykdom som er ganske lett å beskytte seg mot i våre deler av verden. Det smitter vel ikke før man er symptomatisk? Jeg er litt bekymret over hva som har skjedd i Spania, hvis en sykepleierassistent som har vært i kontakt med én pasient 2 ganger har fått smitten, OG vært forskriftsmessig beskyttet - jeg håper vel at det siste ikke har vært tilfelle.
![]() |
#35 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteAnda, jeg også. Nå er jeg fast giver. Før var jeg sporadisk giver.
Jeg er ganske sikker på at det er det siste altså.
![]() |
#36 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteOgså er jeg helt enig med Esme om Folk Føkking Flest. Jeg tviler på at noen av de rammede er i harnisk over manglende fase III-forsøk på de nødlegemidlene som forsøkes nå. Og dette er likevel en epidemi med svært lav spredning på verdensbasis - det er vel under 4000 døde så langt (men kommer til å minst doble seg).
![]() |
#37 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteKatta sa det. Vi skal hjelpe og jeg er ikke bekymret med alle de tiltak som gjøres for å hindre videre smitte. Det er noe helt annet med de som reiser og ikke blir syke før de evt. kommer hjem igjen, det bekymrer meg mer. Men jevnt over er jeg ikke veldig bekymret for videre Ebola-smitte i Norge.
![]() |
#38 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Ebola - bør helsearbeidere få komme hit med smitteLogiske meg er helt enig med dere.
![]() |
#39 |
Fjellpiper
|
Jeg er foreløpig mer ulogisk redd for "kill to shock"-terror enn for Ebola i Norge. Og på et logisk plan enda mer redd for atomkraftverket på Kola. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Yes, we can!!
|
Men den første uka man er syk så arter det seg vel som forkjølelse/influensa, tror jeg? Og det er man jo hele føkkings tiden (
![]() |
|
|