|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
| Se resultatene: Åpen eller lukket kjøkkenløsning | |||
| Åpen løsning - fint og luftig |
|
38 | 46,34% |
| Må ha dør - separate rom |
|
37 | 45,12% |
| Jeg har noe enda bedre |
|
1 | 1,22% |
| Tja ... |
|
6 | 7,32% |
| Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Det kommer an på størrelsen å rommene, men vi gikk for lukket med franske dører. Noe jeg er glad for, det er deilig å kunne lukke ut matos og lyd fra viften. I tillegg kan vi ha venner samlet rundt kjøkkenbordet og de som vil se TV i stuen kan få fred. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Vi har åpen løsning, og en av ulempene med det er at stuedelen også ser rotete ut da det står litt (for mye) på benkene. Vi savner å kunne lukke døra, men det har sikkert en del å si at a) vi er kroniske rotekopper og b) ingen av oss er av typen som avslappet sosialserer med gjestene mens vi lager maten. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Jeg er veldig glad i mitt store kjøkken hvor dørene kan lukkes, spesielt nå som ungene er blitt større.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Vi har åpen løsning og foretrekker det, men vi har mulighet til å sette opp et skille dersom vi skulle ombestemme oss siden. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Kjøkkendøra mi får du aldri! Jeg kunne ikke tenke meg åpen løsning. Det er flott å rydde ting unna i stua når vi har gjester og kunne lukke døra mår oppvaskmaskinen går.
|
|
|
#6 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Vi skal pusse opp kjøkken og stue, og kommer til å gå fra lite kjøkken/ganske diger stue til større kjøkken/mindre stuedel/åpen løsning. Jeg likte veldig godt flere av prinsippene fra bildet ditt, Teflona, og tar med et par av dem i den videre planleggingen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Åpen. Men så elsker jeg slike öppna landskap også. Bolig med kun ytterdør og baderomsdør hadde vært det perfekte stedet for meg. Uten en eneste bryter, ledning, håndtak eller forstyrrende ting stikkende ut fra noe som helst. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
villende
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Det kommer an på planløsning. Vi har åpen løsning, men kjøkkenet ligger sånn til at hvis vi sitter i sofaen ser vi bare deler av kjøkkenet, og ikke rotet på benken. Jeg ville ikke lukket den løsningen vi har nå, heller åpnet den litt mer opp (dvs fått inn en barnløsning på den ene siden.) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?
Dette.
Mens jeg definitivt foretrekker å være i fred på kjøkkenet; jeg koser meg skikkelig og regner nærmest matlaging som me-time, og jeg kan ikke fordra folk som skal "hjelpe til", de går stort sett mer i veien enn de er til nytte.
|
|
|
#10 |
|
Textrovert
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Jeg er litt nay, men som Gaia sier, det kommer an på planløsningen. Vi har separat kjøkken, men har ikke kjøkkendør, og jeg ønsker meg til og med DET, for å få skjermet kjøkkenet enda mer.
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Ja, er kjøkkenet en sånn søttitallstarm uten plass til sittegruppe så er det anderledes. Da ville jeg åpnet. Men er det plass til å være der på en skikkelig måte, flere sammen, ville jeg ikke åpnet. Vi ser etter nytt sted å bo nå, og søt med åpen løsning eller kjøkken uten spiseplass blir ditchet av lista vår fort. Drømmen er et digert kjøkken med plass til både spisestuebordet, barløsning og sofa/kosestoler.
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Slik du beskriver den åpne løsningen: Nay.
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Vi har hatt begge deler og foretrekker helt definitivt åpen løsning.
Sist redigert av Tjorven : 09-10-14 kl 09:43. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Typisk åpen løsning som er fullstendig nay i min bok:
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Vi har åpen løsning, men den involverer en vinkel, sånn at kjøkkenet likevel føles som et eget rom. Det trives jeg veldig godt med. Jeg ville ikke hatt en kjøkkenet-er-fjerde-veggen-i-stua-løsning.
|
|
|
#17 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Kommer an på planløsningen.
|
|
|
#18 |
|
Textrovert
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Jeg vil gjerne være alene på kjøkkenet, jeg. Vi har et barn som ikke har "indrestemme", så det hadde vært umulig å putle i fred i ro om vi skulle ha hatt åpen løsning. Jeg savner dør til kjøkkenet, slik at jeg kan høre radio mens guttungen spiller dataspill eller ser tv. Slik det er nå, fungerer det ikke med to støykilder.
|
|
|
#19 |
|
lettere utlada
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Vi gikk fra åpen løsning, en liten tarm av et kjøkken, og til et litt større lukket kjøkken. Og jeg ELSKER å lukke døra på kjøkkenet.
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Åpen kjøkkenløsning: Yey or nay?Der er vi veldig forskjellige, Novla.
|
![]() |
|
|