Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

PK på FP

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor politisk korrekt anser du deg selv å være, sånn generelt sett?
100% 1 1,33%
90% 8 10,67%
80% 14 18,67%
70% 11 14,67%
60% 12 16,00%
50% 13 17,33%
40% 8 10,67%
30% 5 6,67%
20% 0 0%
10% 3 4,00%
Deltakere: 75. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-07, 00:14   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: PK på FP

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, du er jo ikke mattelærer.

Det har du helt rett i. jeg er den perfekte eksamensvakt på matteeksamen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 00:15   #2
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Hvordan definerer dere PK? Er det ikke greit at vi er noenlunde enige om hva vi snakker om her, før vi stemmer?

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 00:17   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

PK er for meg å være enig med flertallet og ikke ha egne, sære meninger i saker.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 00:26   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

PK er for meg å være enig med flertallet og ikke ha egne, sære meninger i saker.

Da er jeg definitivt midt på treet.

:fornøyd:

Gammel 28-05-07, 14:41   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Da er jeg definitivt midt på treet.

:fornøyd:

Eg og

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 01:02   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

PK er litt fornuftig og av og til litt kjedelig. Jeg er nok litt PK, i hvert fall her inne.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 01:22   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

PK er litt fornuftig og av og til litt kjedelig. Jeg er nok litt PK, i hvert fall her inne.

Her inne føler jeg med skrekkelig PK ...
Nå er jo jeg vokst opp i AUF sammen med mange av dagens statsråder, statssekretærer osv., så det skulle vel bare mangle at jeg ikke er rimelig PK IRL også.

Gammel 29-05-07, 21:36   #8
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg er nok faktisk mindre PK her inne enn jeg er i virkelighetens verden. Men jeg øver meg på å være flinkere til å stå for meningene mine i RL også .

Her inne vil jeg estimere at jeg er 60% PK. I RL er jeg nok nærmere 80-90% PK. Er dessverre alt for lite flink til å fronte saker når meningene mine skiller seg litt ut fra flertallets.

Forøvrig synes jeg ikke PK nødvendigvis er noe negativt så lenge man faktisk står for meningene, og ikke bare mener det fordi alle andre mener deg .

Gammel 27-05-07, 01:40   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje 30-40 %? Stemte 30.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 19:48   #10
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lar meg ikke styre av noen. Jeg er meg selv.

Gammel 27-05-07, 20:09   #11
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg lar meg ikke styre av noen. Jeg er meg selv.

Jeg lar meg heller ikke styre av noen. Men etter at jeg selv har tenkt gjennom en sak, er jeg ofte enig i meninger som blir ansett som PK.

Det er vel relativt få som lar seg styre i et fritt og demokratisk land som Norge.

Gammel 27-05-07, 21:44   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Det er vel relativt få som lar seg styre i et fritt og demokratisk land som Norge.

Kanskje i bunn og grunn, men jeg syns nå det er temmelig mange sauetendenser ute og går. Kanskje folk ikke har noe som er viktig nok å kjempe mot?

Gammel 27-05-07, 21:49   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lar meg heller ikke styre av noen. Men etter at jeg selv har tenkt gjennom en sak, er jeg ofte enig i meninger som blir ansett som PK.
.

Signerer.

Jeg føler meg absolutt ikke som en sau, og jeg må vel innrømme at jeg ikke er spesielt glad i sauer. Men likevel krysset jeg av for at jeg er 70% PK.

Jeg tror nok folk legger veldig forskjellige ting i det uttrykket.

Gammel 27-05-07, 21:51   #14
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Signerer.

Jeg tror nok folk legger veldig forskjellige ting i det uttrykket.

Ja det tror jeg også. Jeg tolker PK som noe annet enn å bare følge mengden.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 21:58   #15
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man er opptatt av økomat, kan en som ikke synes dette er viktig himle med øynene og mumle ergelig om at "det var da veldig til politisk korrekte holdninger..." Og på den måte forsøke å småliggjøre og mistenkeliggjøre en annen persons oppriktige engasjement.

Det jeg tenker er at det er flere grunner til at folk har de holdningene de har. Noen har de holdningene fordi de er genuint opptatt av temaet, mens andre bare registrerer at "alle andre" gjør det så da gjør jeg det også og noen bruker det for å "smykke seg" med meningene sine. Tenk på dette med bæring av barn. Det er bare et par år siden at alle som bar barn var genuint opptatt av det. Ikke mye status eller main-stream med bæring da, men nå er det trendy, litt kult og "best for barnet" å bære dem, så nå er alle kategorier representert. Jeg har inntrykk av at det er slik med det meste.

Gammel 27-05-07, 23:52   #16
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

PKhet betyr for meg at man har meninger som gagner fellesskapet, er fargeblind, miljøbevisst, uselvisk osv. Det har ikke egentlig noe med å følge mengden å gjøre, synes jeg.

Noen ganger er jeg PK, andre ganger ikke.

Gammel 28-05-07, 00:34   #17
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Siden jeg mener det jeg mener og ikke det noen mener jeg bør mene så krysser jeg av for 50%.

Gammel 28-05-07, 01:05   #18
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gi meg eksempler på hva dere mener når dere ikke er PK, da!

Gammel 28-05-07, 10:03   #19
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gi meg eksempler på hva dere mener når dere ikke er PK, da!

Jeg tenker på PK som det som stemmer med folk flest sin oppfattning. Det er det som er "trendy" nå.

Ta miljøhensyn som eksempel. I dag er det kjempetrendy å være miljøbevist. Hallo! Til og med Al Gore er jo blitt miljøforekjemper, og han er fra et land som etter min mening er et gigantisk miljøproblem. I 1990, da jeg var med i Natur og Ungdom var det bare "raringer" som var opptatt av miljø. Selv ikke i Natur og Ungdom var det et sterkt engasjement for rent miljøvern, da. For å si det slik: Det var mange som ville verne om de sjeldne orkideene, men det var ikke så mange som snakket om å varmeisolere husene for å minske på energiforbruket. Men dette kan jo ha noe med alderen på de som var med også ...

Pels er også et typisk eksempel på PK. Pels er nå i ferd med å ikke være det store hat-objektet lengre. Men når var det det var den store kampanjen med "I rather go naked hen wear fur"? Da var det veldig ukorrekt å si at pels kanskje ikke var det verste man kunne gå med. Nå er det mye større aksept for at naturlige matrialer er "mer" enn kunstige matrialer.

Afrika, det å engasjere seg der var PK på 80 tallet. Nå er det vært veldig stille om Afrika lenge. Av og til har jeg på følelsen av at Darfu, Rwanda, tørken i Somalia skjer på en annen planet. På grunn av mediadekningen virker det av og til uendelig fjernt. Men hver eneste skyteepisode i USA skal dekkes? Nå tror jeg Afrika er på vei inn igjen.

Gammel 29-05-07, 21:14   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Til og med Al Gore er jo blitt miljøforekjemper, og han er fra et land som etter min mening er et gigantisk miljøproblem.

:spikke:
Det er ganske mange år siden Al Gore ble miljøforkjemper ...

Ellers tenker jeg ganske likt som him egentlig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.