|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise bort?Jøss.....Eg innser at Halloween faktisk har blitt nesten like viktig som jul enkelte plassar. Hos oss er det heldigvis ikkje svære greier. Dei kler seg ut og samlar snop og så ser dei ein film medan dei gomlar i seg snopet. Ikkje noko fest, men gjerne 5-6 jenter saman. Trur ikkje mine hadde brydd seg noko særlig om vi hadde reist vekk sålenge eg hadde kjøpt inn litt Halloween-snop
![]() |
#22 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Reise bort?
Ja, håper det ordner seg for henne! Kanskje vi skal se en film her også. Tips til noe som kan være greit når man har foreldre som ikke lar man gå på dørene?
![]() |
#23 |
This is normal!
|
Jeg skjønner godt at ikke alle foreldre synes det er greit å la barna tigge på dørene på Halloween. Våre får gå til de de kjenner, men det er faktisk en del mennesker som ikke synes Halloween er det minste festlig, som ikke vet at man kan skru av utelampen og bør få slippe ringing på døren hele kvelden.
![]() |
![]() |
#25 |
Jeg har aldri sendt dem fritt ut. Der vi bodde før hadde "alle" barn, det var et nybyggerfelt. Alle gikk på dørene til alle. Her bor vi i en mer vanlig gate med både småbarnsforeldre og godt voksne folk. Jeg er nokså sikker på hvem det er OK å gå til og hvem vi kan droppe. Foreldrene til de aktuelle burde kjenne meg godt nok til å vite at jeg ikke sender dem ut ukritisk. Jeg føler nesten at de heller burde takket nei til å komme på fest her enn å sette som premisse at vi ikke kan ta en rask tur ut i vår gate. Det er ikke snakk om mange hus.
![]() |
#26 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise bort?Mine barn har aldri brydd seg. Jeg tror ikke noen i klassen deres gjør det heller.
![]() |
#27 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise bort?Her hadde det vært krise å reise bort på Halloween, men om et par år regner jeg med at det hadde gått helt fint. Akkurat nå er Halloween på en tredjeplass (eller muligens andreplass) på topp ti-lista over de beste dagene i året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Ja, vi skal gå en liten runde etter festen. Tar med oss nabojenten da. Det er ikke snakk om så mange hus, de vi kjenner bare. Kjøper heller inn nok godteri til festen. Så de skal nok få nok godteri uansett.
![]() |
#29 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Reise bort?Det er mange som feirer her vi bor. Barna går bare til dem som har tente lys/fakler/gresskarlyker utenfor. Har man bare utelyset på, ringer de ikke oå.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så bra at de får gått litt - det er i alle fall veldig stas her. ( og jeg må bare innrømme å at jeg selv har gått fra å være Halloweenmotstander til |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Reise bort?Jeg foreslo i kveld at mannen skulle avspasere noen timer på fredag slik at vi kunne ta en helg med cruise til Kiel. Total melt-Down på tolvåringen, for han hadde andre planer ja! Brukte en time på å berolige ham og trøsten var at mannen heller ikke var superbegeistret dessverre! Så her var det tydeligvis ikke innafor.
![]() |
#32 |
Textrovert
|
Dra på lørdagen i stedet og slå dere sammen med oss.
![]() |
#33 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Reise bort?Tja, det hadde kanskje vært krise, men her er det ikke noen fest involvert, det er bare å gå på dørene. Jeg reiser bort i år, så jeg satser på at onkelen gidder å gå med dem.
![]() |
#34 |
En Som Trener
|
Det hadde jo vært hyggelig, men da kommer vi ikke hjem før på mandag og da må de jo ha fri fra skolen, og det er utelukket, her gis ingen permisjoner på noe grunnlag lenger.
![]() |
#35 |
Textrovert
|
![]() Sv: Reise bort?Vi hadde et anfall av svekkede sjelsevner da vi bestilte, og det var først etterpå vi koblet at vi ikke kom hjem før på mandag.
![]() |
|
|