|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinneDette er rett og slett skikkelig pinlig! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinnePå hjemmesiden til kinoen står dette
Er det ikke da greit å vise bort de som ikke "hører til", når det finnes seniorkino som viser samme film et kvarter senere i nabosalen? I stedet for å "kaste ut" kunne de vel kanskje bli bedt om å skifte sal?
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinneJeg hadde hatt forståelse om hun ba om å få sitte litt fra ikke-ammende, eller de litt fra henne. Jeg KUNNE følt det litt som å ha EN mann i badstuen på en damespa dersom det satt en eneste mann der og han satt klint inntil meg.
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinneIngen sitter klin inni hverandre på babykino. Det har jeg aldri opplevd.
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinneMitt inntrykk, fra den gang jeg hadde baby og gikk på babykino, så var det jo for at de med baby skulle kunne gå på kino uten å føle at de forstyrret andre - ergo at andre gjerne måtte gå på samme forestilling, men kan da ikke klage på evt. barnegråt osv. Det hadde aldri falt meg inn å klage på at ikke-ammende mennesker også var i salen. Det er dessuten dempet belysning og det skal godt la seg gjøre å få med seg det som skjer - kan du ikke amme på kino, kan du ikke amme offentlig noe annet sted heller. Jeez. Det viktigste for meg var jo at jeg ikke trengte å tenke på om babyen gråt eller lagde andre lyder, var urolig etc.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinneLatterlig... Var jo heller ikke fordi hun måtte amme akkurat da hun sa det, men i tilfelle hun måtte i løpet av filmen.
Her er det noe galt som ikke er riktig! Sist redigert av Bamsemums : 21-10-14 kl 09:33. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinneDa jeg leste dette, så lurte jeg på om det var noe jeg ikke skjønte. Denne tråden får meg til å innse at jeg ikke er den eneste som synes dette var helt og fullstendig feil.
|
|
|
|
#10 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinne
Jeg tenkte det samme og leste artikkelen og ikke bare overskriften for å være helt sikker.
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinneDet høres jo ut som det største dillball.
|
|
|
#12 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinneJeg lurer på hvordan hun ammer jeg, all den tid folk på bakre benk faktisk kommer til å legge merke til det.
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg hadde en aha-opplevelse i åpen barnehage med eldstemann. En dame der gikk i collegegenser, og da hun skulle amme dro hun opp hele genseren, blottet magen og det som viste seg å være bh-løse pupper.
|
|
|
|
#14 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinneEn ting er at det står på hjemmesiden deres at disse forestillingene er for småbarnsforeldre, men da burde vel de andre blitt nektet adgang til å begynne med, ikke kastet ut (jeg mener så klart bedt om å forlate salen) etter at de kom inn. Nå skjønner jeg jo at hvem som helst kan kjøpe billetter over nett eller automater, men det står da vel personer og kontrollerer billettene? Dette "problemet" har nok ikke oppstått hos de tidligere, men jeg tenker at de burde latt vær å følge denne ammende damens ønske i dette tilfellet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinneDersom man ikke tåler at folk som ikke har barn som dier ser deg amme, så sliter du veldig med å gå noen offentlige steder eller være særlig sosial i det hele tatt i barselperioden. Jeg skal innrømme at jeg ikke var så mye på kafe akkurat i den perioden ungene hadde den mest nysjerrige perioden samtidig som de diet, for da kunne de gjerne slippe puppen for å snu seg rundt og se på folk. Da følte jeg vel at jeg satt litt vel mye på utstilling. Men å ha problemer med andre mennesker i en mørk kinosal mens man ammer er jo ganske sært. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinneAltså, småbarnskino startet vel ikke opp i utgangspunktet for at damer skal kunne amme i salen uten at andre enn småbarnsforeldre kan se...det var vel for at man kunne ha med barn/babyer på kino og at den forestillingen da var lagt opp til at man da visste at det kunne bli forstyrrende med gråt, lek osv...dersom andre vil være med på forestillingen og ikke bryr seg om det, så er vel hensikten oppnådd.
|
|
|
#17 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Måtte forlate kinosal for ikke å støte ammende kvinneDette står det på nettsiden til vår kino:
|
|
|
#20 |
|
|
Jeg også. For en oppførsel. Jeg gikk mye på kino med ungene og det var jo av og til pensjonister der. Dem om det tenkte jeg. Jeg skjønner faktisk ikke at kinoen viste de ut. |
|
|
|
![]() |
|
|