Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-14, 19:00   #1
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mange ullplagg beregner dere per barn?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Jeg trodde det skulle holde med 4 sett, men det viser seg at jeg da må vaske for hånd nesten hver dag, og et par ganger har jeg måttet legge det til tørk på varmekabler skrudd opp høyere enn jeg liker for å rekke å få det tørt til dagen etter.

Kan du ikke vaske ulltøyet i maskinen?
Her vaskes det masse på ullprogram og holder seg fint.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 19:08   #2
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Kan du ikke vaske ulltøyet i maskinen?
Her vaskes det masse på ullprogram og holder seg fint.

Noen av oss liker å ha mer enn et eller to plagg i maskina før vi kjører den, og derfor blir det håndvask om ungene har så lite ull. for poenget slik jeg leste det var ikke at man måtte håndvaske ull, men at man måtte vaske hver kveld omtrent pga for få sett. altså ikke NOK ull til å samle opp og vaske i maskin?

Her i huset har far to sett, mor har vel to sett og to ekstra trøyer, og ungene har et utvalg. så vi har alltid nok til å vaske ull i maskin, vi skiller mellom lys og mørk også. Ungene bor mye i ull. Yngste mer enn eldste.

Gammel 21-10-14, 19:37   #3
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Noen av oss liker å ha mer enn et eller to plagg i maskina før vi kjører den, og derfor blir det håndvask om ungene har så lite ull. for poenget slik jeg leste det var ikke at man måtte håndvaske ull, men at man måtte vaske hver kveld omtrent pga for få sett. altså ikke NOK ull til å samle opp og vaske i maskin?

Aha, ja da er jeg selvsagt enig.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 08:08   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

6-7 sett til barnehagebarna, gjerne litt mer. Vil helst slippe vaske ull mer enn 1 gang i uka. Kjøper alltid stort nok til 2 sesonger og har mye som er kjøpt brukt og arvet.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 08:49   #5
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

4-6 sett. Mini løper rundt i bare ullundertøy, så det blir møkkete.

Gammel 21-10-14, 08:53   #6
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Flere longser enn trøyer til junior som går i første. Han er ikke så glad i trøyer og går heller i bomull. Han trengre vel seks longser tenker jeg. Mini i bhg har vel fire-seks sett tilsammen. H

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 08:54   #7
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

4-6 sett her også. Stillongsenen til mellomste blir byttet hver dag pga skvetting.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 08:56   #8
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Her har vi min. 3 sett, helst 4-6, til hver. Vi vasker ikke ullen med mindre det er helt nødvendig, men det er godt å ha noe å skifte i, i tillegg til at det gjerne ligger et ekstra skift på skolen.

Ull mister dessuten ikke egenskapene sine selv om trøya har et hull eller tre, så her brukes longs med hull på kneet etc.

Gammel 21-10-14, 09:03   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Tipper 6-8 sett på minstemann og 4-6 til eldste. Det er vel egentlig nesten uniformen vinterstid.

Gammel 21-10-14, 10:23   #10
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

2-3 sett til skoleungene og 4-5 til hun som går i barnehagen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 08:57   #11
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Minste har nok 6-7 sett vil jeg tro. Har ikke telt. Hun bruker ull hver dag. Eldste har nok fem, men hun hadde fint klart seg med 2-3 tror jeg, hun bruker ikke ull like mye som minste. Hun var på leierskole på fjellet i fjor vinter, så vi kjøpte inn ekstra til det, passer fortsatt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 08:59   #12
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Frøkna gikk i naturgruppe frem til i høst, så hun hadde faktisk en 7-8 sett, men der skulle det ligge skift både i bhg og på øya, i tillegg til at hun bodde i ull 7-8 mnd i året. Poden som har vært skolegutt har klart seg med rundt tre sett uten problem, men vi har nå hatt litt ekstra til han også allikevel. Jeg digger ull.

Gammel 21-10-14, 09:01   #13
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

De bør har 5-6 sett hver pluss et par sett hver som ligger i barnehagen. Begge løper stort sett rundt i bare ullundertøy otober - april når de er inne i barnehagen. Klær utenpå der igjen innendørs blir alt for varmt for begge to (med unntak av tyllskjørt for storesøster ). Minsten skifter alltid både longs og genser hver dag, storesøster går unntaksvis i samme sett to dager på rad.

Vi har en kombinasjon av nytt, bruktkjøp og arvet. De fleste ullsettene kan brukes i to sesonger.

Gammel 21-10-14, 09:11   #14
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Det er "uniformen" fra oktober til mai her også, gitt. Og de blir møkkete, av tiss, søl og uhell, og jeg har ikke ambisjoner om bare hvite håndklær og sånn, så her må vi ha nok til at jeg slipper unna med en maskin i uka (ok, to. : sorteringsnazi: ) Såeh, "voldsomt mye ull"? De må ha et sett hver til dagen, og så skal det ligge minst ett skift i barnehagen, pluss at det hender de må skifte hjemme også. Jeg tror de har 10 sett hver nå. Mor har fred i sjelen.

Gammel 21-10-14, 12:04   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Det er "uniformen" fra oktober til mai her også, gitt. Og de blir møkkete, av tiss, søl og uhell, og jeg har ikke ambisjoner om bare hvite håndklær og sånn, så her må vi ha nok til at jeg slipper unna med en maskin i uka (ok, to. : sorteringsnazi: ) Såeh, "voldsomt mye ull"? De må ha et sett hver til dagen, og så skal det ligge minst ett skift i barnehagen, pluss at det hender de må skifte hjemme også. Jeg tror de har 10 sett hver nå. Mor har fred i sjelen.

Jepp.
Eldstemann trenger ikke riktig så mye lenger, ser jeg, men han har fra i fjor.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 09:13   #16
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolebarna mine har vel 3-4 sett, tror jeg. Jeg merker det er betydelig mindre slitasje på klær etter at de begynte på skolen, så behovet har blitt kraftig redusert de siste årene.

Gammel 21-10-14, 09:43   #17
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Vi har vel fire sett i rotasjon hjemme, ett i barnehagen og et som alltid ligger i tursekken. Det er mer enn nok, kunne klart oss med to sett hjemme, men har fått mye arvetøy i det siste. Ull innerst, med t-skjorte over de fleste dager så ullen blir ikke så skitten. De leker så mye ute om høst/vinter at det er lite innetid der innerste laget blir skittent så det holder stort sett flere dager mellom vask.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-14, 09:54   #18
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Gutta mine bruker ikke så mye ull.
Minsten har en ullstilongs og en trøye. Stillongsen brukes litt oftere men trøyen brukes kun når det er veldig kaldt og han skal være lenge ute, som feks når vi er på slalom i -10C eller trening i minusgrader.
Ellers bruker han superundertøy/teknisk. Har en stillongs og etpar trøyer.

Eldstemann har ikke noe ull men har 2 sett teknisk for trening. Vasker det etter hver bruk.

Gammel 21-10-14, 09:22   #19
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Åtteåringen har ett sett, han fryser aldri, og går i tynne bomullsgensere året rundt.

Kjøpte to sett til fireåringen i går, og så satser jeg på at vi har litt arvetøy liggende.

Gammel 21-10-14, 09:28   #20
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

De er skolebarn og har 4-6 sett hver, tror jeg.

Vi bruker masse ull, så jeg vasker ull hver uke, alt går i maskin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.