|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: "Å komme seg opp av sofaen"
Enig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Audacious
|
Sv: "Å komme seg opp av sofaen"Jeg har innredet et hus hvor man kan legge seg ned i alle rom. Sofa på kjøkkenet, sofa og himmelseng på stua, daybed på gjesterommet, tre soverom med senger. Jeg er en stor tilhenger av å krype opp i sofaen eller senga.
|
|
|
#3 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: "Å komme seg opp av sofaen"Jeg elsker sofatid. Når jeg tenker på folk rundt meg, så tror jeg mannen min og jeg har relativt mye kvalitetstid i sofaen. Han er flink til å trene, jeg er aktiv på andre måter, og trener kun i perioder. Vi sitter i sofaen og ser på tv om kvelden, gjerne noe vi har tatt opp eller en spesifikk serie fra netflix. Sofatiden er timene fra barna er lagt, til vi legger oss selv. Jeg kan misunne folk ryddige og pene hus, men jeg ofrer ikke sofatiden for et plettfritt hjem.
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: "Å komme seg opp av sofaen"Jeg leser aldri aviser, helt frivillig.
|
|
|
|
#5 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: "Å komme seg opp av sofaen"Men jeg tenker at det er en del mennesker der ute som nettopp trenger å dras litt ut av sofaen. Når jeg har lest artikkelen så tenker jeg at hun har mange poenger, men som vanlig er det lettere å treffe ømme tær hos folk som faktisk trener enn å omvende de som bør vurdere middagsporsjonen, den andre isen og kanskje ta med familien på sykkeltur framfor å kjøre til Leos Lekeland. Fikk jeg brukt alle fordommene mine nå? Og nei, jeg mener ikke sånne som meg og deg (hvem du nå er) som gjør dette av og til.
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Jeg også. Som helhet synes jeg artikkelen var helt fint. Løsrevet, sånn "det er bare å komme seg ut av sofaen" blir den litt for enkel, men det var jo heller ikke hovedbudskapet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Å komme seg opp av sofaen"Jeg må ha sofatid hver dag. Det er ren terapi og helt fantastisk når roen senker seg og barna er i seng.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
Sv: "Å komme seg opp av sofaen"Alle har vel sin måte å 'lande' på.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Å komme seg opp av sofaen"Jeg synes for øvrig hun sa mye smart, ikke minst dette:
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: "Å komme seg opp av sofaen"Og for barn er det et ideal å ha ro nok i kroppen til å kunne sitte rolig.
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: "Å komme seg opp av sofaen"En (av mange) grunner til at jeg trener er at jeg kan sløve på sofaen aldeles uten dårlig samvittighet.
|
|
|
#15 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Men du beveger deg jo. Artikkelen er vel heller ment på de som verken beveger seg eller gidde hente det glasset med vann. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: "Å komme seg opp av sofaen"Jeg tror ikke Uhrenholt Jacobsen mener at man aldri har noe i sofaen å gjøre, men at trening kan være så mangt, bla hvetdagsaktivitet. Men det er ingen som fremholder at man skal drive med trening eller aktivitet hele tiden!
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: "Å komme seg opp av sofaen"Jeg har funnet ut at jeg driter i det der "det er hverdagsaktivitet som teller", for, faktum er, jeg syns det er ekstremt mye lettere å venne meg til å løpe 4-5 mil i uka, enn til å gå trappene. Og jeg NEKTER å tro at trappegang er så viktig at det omtrent nuller ut løpingen. For andre vil det være langt mer overkommelig å venne seg til trappene. Vi er forskjellige.
|
|
|
#18 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
4-5 mil i uka? Da synes jeg ikke akkurat du trenger tenke på hverdagsaktivitet. Da er det vel ikke deg tipset er myntet på.
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Nei, absolutt ikke fra myndighetene, vil jeg tro, men jeg skal love deg at jeg har fått mange snurte "du vet vel at det er hverdagsaktiviteten som gjelder, ikke all den flyingen, vet du."
|
|
|
#20 |
|
etterpåklokest
|
Sv: "Å komme seg opp av sofaen"Det går an å trene og sitte i sofaen på en og samme dag. :live to tell: |
|
|
|
![]() |
|
|