|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
I mål
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi har litt pynt etterhvert, og det må nok opp, mener barna. Sist redigert av apan : 23-10-14 kl 23:13. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi feirer det ikke. Eldste har bursdag 28.10, så vi har ofte det som tema på "voksenbursdagen". |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Enda en som trener
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi pynter med gresskarlykt og diverse. LøveMannen har tenkt å overgå seg selv i år med et flyvende spøkelse som virkelig skal skremme barna. Her kommer det lassevis med unger på døra, så vi hamstrer inn snop. LilleVenn går runden sammen med vennene sine. Etterpå pleier de å samles et sted og spise godteriet og se film. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi er på Risenga badelanlegg.
|
|
|
#25 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi har feiret i 10 år i år faktisk. Vi pynter og inviterer til høstsuppe - familie og venner, litt åpent hus og samling rundt kjøkkenbordet. Ungene går rundt i nabolaget med venner og samles her til suppe rundt kl 20. Frøkna har ikke vært med å gått de siste årene, de største ungene sniker rundt husveggene og skremmer alle som kommer på gårdsplassen - huset vårt er beryktet for å være schikkli skummelt på Halloween, og Mini skal heller ikke gå i år - nå er det trening til kl 19.30 for begge på fredagen, så i år drar vi til søster'n og spiser kveldsmat og ser skummel film.
|
|
|
#26 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Fra ungene begynte på skolen har vi pyntet litt, hatt gresskar ute, og ungene har gått en runde med venner. En gang hadde vi en liten fest. Nå har de begynt på ungdomsskolen, og vi er heldigvis ferdige med Halloween, ser det ut til. (Jeg har ikke noe imot feiringen, men det er liksom bare et stressmoment til i en travel hverdag.)
|
|
|
#27 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?:snufs: Litt trist og ikke feire hjemme kjenner jeg for jeg har fått meg skummel latterboks - den er utrolig morsom. (syntes jeg som er enkel å glede på en slik kveld).
|
|
|
#28 |
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?
Er det ein sånn med bevegelses-sensor? Naboen hadde gøymt ein sånn inni ein busk utanfor huset for eit par år sidan. Skremte vettet av mellomste og veninna som då var 5 år
|
|
|
#29 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Ja, den har bevegelsessensor. Og det er jo det som ER Holloween! Litt skrømt og gøy. Frøkna har de siste årene vært kledd ut i en blodig nattkjole, blodige hender, søte musefletter og blodig i ansikt og hals, hun kommer hylende rundt hjørnet når hun ser folk kommer på vår mørke gårdsplass hvor det brenner ett lite bål. Jo større barna er, desto høyere hyler hun. Ungene i nabolaget vet de blir skremt hos oss - hvert år.
|
|
|
#30 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Jeg elsker vanligvis halloween, men har ingen følelser overfor det i år, virker bare stress. Sikkert fordi vi jo har baby og jeg er trøtt og sliten for tiden, og da er jo ALT mer stress enn vanlig. Men jeg har kjøpt gresskar for første gang, faktisk. Et digert på nærmere 6 kilo. Så det skal skjæres ut og settes på trappa med lys inni. Ungene er gira.
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi feirer ikke Halloween. For at jeg skal si at jeg feirer noe så handler det om mer enn bare festefjas/dill og selve halloweentradisjonen har jeg ikke noe forhold til. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Hvor får jeg tak i latterboks?
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Mannen og vesla skjærer ut gresskar og det er det. Vesla liker ikke halloween, her vi bor er det bare stress og mas, så hun velger å være hjemme og så ser vi en film og koser oss. Vi har godteri hvis noen ringer på men bor sånn til at det skjer veldig sjelden. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Går Halloween med den yngste, sender de to eldste ut på runde (eller fest i Storesøsters tilfelle), kjøper en skål med Fox til å dele ut - og det er det. Halloween er ingen høytid for oss voksne.
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Her blir det full fest med barn og voksne. Masse Halloween mat, pynter både inne og ute. Nytt av året er hjemmelaget gravstein og "skummelt" tre som jeg har funnet. Dette skal stå foran huset, fullt opplyst. Elsker Halloween! |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi gjør ingenting ut av det. Her vi bor, kommer det heller ingen på døra.
|
|
|
#38 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi skal ha gresskarlykt på trappa, og skal ut og gå en runde med ungene. Leon skal gå for første gang i går. (Minste får en oppblåsbar dalek tredd over vogna som kostyme.
|
|
|
|
#39 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi feirer ikke Halloween, og det er det flere her som ikke gjør. I fjor var eldste hos en kompis. I år skal vi på basar. Ingen av barna bryr seg stort, og vi voksne gjør hvertfall ikke.
|
|
|
|
#40 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvordan feirer dere Halloween?Vi har gjort det til tradisjon og feire Halloween med klassen til eldste, skal innføre samme tradisjon for klassen til yngste fom. neste år. Det er stor stas.
|
![]() |
|
|