Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan feirer dere Halloween?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-14, 22:52   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan feirer dere Halloween?

Vi har litt pynt etterhvert, og det må nok opp, mener barna.
I år skal gutta i klassen til storebror (de er bare 8 stk, og jeg antar ikke alle kommer) spise pølser og muffins her først, og så går de en runde med en av de andre mammaene mens jeg rydder. Jeg er fornøyd med dealen. Ganske greit å arrangere sammen med noen egentlig.

Lillesøster skal visstnok ha prinsessekjole iår. Jeg tar nok en liten runde med henne til de nærmeste naboene når gutta har gått.

Sist redigert av apan : 23-10-14 kl 23:13.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 23:09   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer det ikke. Eldste har bursdag 28.10, så vi har ofte det som tema på "voksenbursdagen".

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 23:10   #23
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi pynter med gresskarlykt og diverse. LøveMannen har tenkt å overgå seg selv i år med et flyvende spøkelse som virkelig skal skremme barna. Her kommer det lassevis med unger på døra, så vi hamstrer inn snop. LilleVenn går runden sammen med vennene sine. Etterpå pleier de å samles et sted og spise godteriet og se film.

I år er jeg ikke helt sikker på hvordan det blir. Noen av foreldrene på feltet prøver å sabotere hele Halloween med å arrangere HaloVenn. Håper ikke det ødelegger for mye.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 23:18   #24
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Vi er på Risenga badelanlegg. Beste kvelden i året der, man har bassengene (og skliene) nesten for seg selv.

Ullungen fikk heksehatt da hun var tre, og elsket å skremme de som kom på døren i et par år, men da hun begynte å gå selv syntes hun det var styr og stress (som det virkelig er her i rekkehusgrenda). Bestevenninnen har det på samme måte, og for dem er Risenga nå tradisjonen.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-14, 23:21   #25
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har feiret i 10 år i år faktisk. Vi pynter og inviterer til høstsuppe - familie og venner, litt åpent hus og samling rundt kjøkkenbordet. Ungene går rundt i nabolaget med venner og samles her til suppe rundt kl 20. Frøkna har ikke vært med å gått de siste årene, de største ungene sniker rundt husveggene og skremmer alle som kommer på gårdsplassen - huset vårt er beryktet for å være schikkli skummelt på Halloween, og Mini skal heller ikke gå i år - nå er det trening til kl 19.30 for begge på fredagen, så i år drar vi til søster'n og spiser kveldsmat og ser skummel film.

Gammel 23-10-14, 23:23   #26
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Fra ungene begynte på skolen har vi pyntet litt, hatt gresskar ute, og ungene har gått en runde med venner. En gang hadde vi en liten fest. Nå har de begynt på ungdomsskolen, og vi er heldigvis ferdige med Halloween, ser det ut til. (Jeg har ikke noe imot feiringen, men det er liksom bare et stressmoment til i en travel hverdag.)

Gammel 23-10-14, 23:25   #27
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:snufs: Litt trist og ikke feire hjemme kjenner jeg for jeg har fått meg skummel latterboks - den er utrolig morsom. (syntes jeg som er enkel å glede på en slik kveld).

Gammel 24-10-14, 10:02   #28
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

:snufs: Litt trist og ikke feire hjemme kjenner jeg for jeg har fått meg skummel latterboks - den er utrolig morsom. (syntes jeg som er enkel å glede på en slik kveld).

Er det ein sånn med bevegelses-sensor? Naboen hadde gøymt ein sånn inni ein busk utanfor huset for eit par år sidan. Skremte vettet av mellomste og veninna som då var 5 år
Og så blei det ikkje akkurat noko bedre av at han plutselig hoppa ut frå redskapsskuret iført fullt Dracula-kostyme med sminke.
Akkurat då blei eg faktisk litt meir vennlig innstilt til Halloween, for det var litt morsomt. Då blei det liksom litt meir enn å berre samle snop.
Han fekk eindel negative tilbakemeldingar frå andre foreldre om at han hadde skremt ungane, så han gjentok dessverre ikkje stuntet i fjor.
Eg syns at ein bør tåle såpass dersom ein skal gå rundt og samle snop på Halloween. Viss ikkje får ein holde seg til å gå nyttårsbukk!

Gammel 24-10-14, 10:11   #29
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Ja, den har bevegelsessensor. Og det er jo det som ER Holloween! Litt skrømt og gøy. Frøkna har de siste årene vært kledd ut i en blodig nattkjole, blodige hender, søte musefletter og blodig i ansikt og hals, hun kommer hylende rundt hjørnet når hun ser folk kommer på vår mørke gårdsplass hvor det brenner ett lite bål. Jo større barna er, desto høyere hyler hun. Ungene i nabolaget vet de blir skremt hos oss - hvert år. De står i veien litt først og ser det an. Huset er mørkt, kun stearinlys inne og lykter ute. Spøkelse som uler og blod renner nedover døren - åååå jeg elsker Halloween! Det er med skrekkblandet fryd ungene ringer på. Og flere i nabolaget gjør det samme - morsomt.

Gammel 24-10-14, 10:49   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker vanligvis halloween, men har ingen følelser overfor det i år, virker bare stress. Sikkert fordi vi jo har baby og jeg er trøtt og sliten for tiden, og da er jo ALT mer stress enn vanlig. Men jeg har kjøpt gresskar for første gang, faktisk. Et digert på nærmere 6 kilo. Så det skal skjæres ut og settes på trappa med lys inni. Ungene er gira.
Skal selvsagt dele ut godteri og sånt men jeg kler meg ikke ut selv. Babyen deltar heller ikke i år, hun er jo så liten, men neste år blir det kostyme på henne også, så får hun bli med ut i nabolaget en runde.
Vi kommer nok til å kose oss med noen skumle filmer og sånt den helgen, i hvert fall. DET elsker jo jeg.

Gammel 24-10-14, 11:03   #31
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer ikke Halloween. For at jeg skal si at jeg feirer noe så handler det om mer enn bare festefjas/dill og selve halloweentradisjonen har jeg ikke noe forhold til.
Ungene bestemmer hvordan vi skal gjøre det den dagen. Jeg har noen ganger laget skummel mat og vi bruker å skjære ut gresskar.
Det blir nok gresskar i år også, samt kostymer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 22:05   #32
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor får jeg tak i latterboks?

Gammel 24-10-14, 22:53   #33
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Mannen og vesla skjærer ut gresskar og det er det. Vesla liker ikke halloween, her vi bor er det bare stress og mas, så hun velger å være hjemme og så ser vi en film og koser oss. Vi har godteri hvis noen ringer på men bor sånn til at det skjer veldig sjelden.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 23:11   #34
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Går Halloween med den yngste, sender de to eldste ut på runde (eller fest i Storesøsters tilfelle), kjøper en skål med Fox til å dele ut - og det er det. Halloween er ingen høytid for oss voksne.

Gammel 24-10-14, 23:49   #35
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her blir det full fest med barn og voksne. Masse Halloween mat, pynter både inne og ute. Nytt av året er hjemmelaget gravstein og "skummelt" tre som jeg har funnet. Dette skal stå foran huset, fullt opplyst. Elsker Halloween!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 23:57   #36
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi pynter med masse forskjellig. Poden skal gå en runde med noen klassekamerater før de skal på halloweenparty som jeg og ei venninne arrangerer for 3.klassingene.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-14, 13:18   #37
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vi gjør ingenting ut av det. Her vi bor, kommer det heller ingen på døra.
Hadde vi bodd på byggefelt hadde det sikkert vært noe annet. Da hadde jeg sikkert gjort litt som Fløyel.

Gammel 25-10-14, 13:59   #38
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skal ha gresskarlykt på trappa, og skal ut og gå en runde med ungene. Leon skal gå for første gang i går. (Minste får en oppblåsbar dalek tredd over vogna som kostyme. ) Svoger og svigerinne med tre barn kommer innom for å spise pizza og cupcakes med halloweenpynt, og vi deler ut godis til ungene som kommer på døra. Når svoger og svigerinne dra avgårde blir eldste barnet igjen hos oss, og da skal vi se paranorman og spise grønt popcorn.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 11:47   #39
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer ikke Halloween, og det er det flere her som ikke gjør. I fjor var eldste hos en kompis. I år skal vi på basar. Ingen av barna bryr seg stort, og vi voksne gjør hvertfall ikke.

Gammel 28-10-14, 11:52   #40
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Vi har gjort det til tradisjon og feire Halloween med klassen til eldste, skal innføre samme tradisjon for klassen til yngste fom. neste år. Det er stor stas.

Hjemme gjør vi lite - vi skjærer ut 2-3 gresskar som står på trappa i en uke eller to, og så går vi en liten gjeng på selveste Halloween, fortrinnsvis til kjente naboer. Stiller opp med godter til de som ringer på.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.