Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Har du latt håret bli grått?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Har du latt håret blir grått?
Ja, og eg er under 40 5 4,59%
Ja, og eg er over førti 8 7,34%
Nei. Ikkje enno 53 48,62%
Nei, erru gærne? 43 39,45%
Deltakere: 109. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-14, 12:52   #1
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du latt håret bli grått?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Grått er kjempeflott!

Eg syns ikkje bilde nummer to frå venstre her er pent. Spesielt ikkje i tilfeller der den opprinnelige hårfargen er veldig mørk. Då syns eg det er bedre å farge det heilt grått mens ein ventar på at det ekte grå skal vokse lengre ut.

Gammel 27-10-14, 11:48   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men disse nye gråhårede dere ser, er de jevnt grå over det hele, eller?
Jeg er bare grå i tinningene og litt hist og her, ser ikke for meg at det er så pent akkurat. Så foreløpig farger jeg og tenker å fortsette med det til jeg er sytti.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 11:54   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Jeg har bare noen få grå hår ennå. Såpass mange at det glimter litt i sølv (jeg er ganske mørk i håret eller) og jeg er 42. Jeg vet jo ennå ikke hvordan det blir, men det ser ut som om det blir hele grå hår og ganske spredt i håret. Enn så lenge synes jeg i hvert fall at det er pent.

Jeg kommer til å la det bli grått i det tempoet det vil. Jeg er seriøst skremt av noen eldre damer i nær familie som satt med helt mørkt hår i 70 årene og snakket om at de var for unge til å være grå og at det var så fælt at kvinner ikke fikk lov til å eldes normalt. Jeg har prøvd å få dem til å forstå at det er et press de legger på seg selv, men den går de ikke med på. Og helt mørkt hår på ellers godt voksne damer er ikke pent.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 11:57   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har opprinnelig veldig mørkt hår så de grå hårene synes kjempefort i tinningen og foran i skillen. Vet at det også synes i bakhodet, i underhåret så jeg har muligens en god del grått nå...
Nå er jeg 45 da så det er vel kanskje lov å ha litt grått som synes.
Jeg har gått fra å farge håret mørkt til å bruke nr 6, mørk blond. Den funker veldig fint.
Tror det beste er å ha en kort-kort frisyre. Mulig jeg må begynne med det. Nå er det skulderlangt og jeg skal klippe meg så kanskje jeg går for helt kort fremover.

Gammel 27-10-14, 11:57   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg er bare grå i tinningene og litt hist og her, ser ikke for meg at det er så pent akkurat. Så foreløpig farger jeg og tenker å fortsette med det til jeg er sytti.

Variert, egentlig. Fra de som har en grå stripe, til de som har grått spil i håret jevnt over.

Gammel 27-10-14, 11:52   #6
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er godt over førti og farger håret støtt og stadig.

Gammel 27-10-14, 11:52   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Striper håret for at det ikke skal se så grått ut. Fikk de første grå da jeg var 24, er 41 nå.
Jeg synes ikke grått er spesielt fint, nei.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 11:57   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke spesielt mange grå hår, og etter denne sommeren, er det umulig å se forskjell på solbleket hår og de som bare er hvite fordi jeg er så urgammel. Jeg vurderer å fagre nå, men det er fordi håret er så stripete etter sommeren og jeg begynner å få ettervekst.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 12:02   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har mye grått, og farger. Ikke ofte nok egentlig, men ca hver andre/tredje måned. Når jeg runder førti om seks år kan det være jeg gir mer faen.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 16:06   #10
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke 40 enda, men har blitt skikkelig kjipt kommunegrå. Har alltid vært gylden lysblond, så den mørke, nitriste gråfargen er jeg ikke klar for enda. Farger og kan ha endel ettervekst uten at det synes veldig heldigvis.

Gammel 29-10-14, 14:58   #11
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Er 42, og har fått noen grå hår i løpet av de siste årene. Jeg har "alltid" farget/tonet håret, så for meg er det en del av vedlikeholdet.

Jeg er så mørk at de grå hårene vises veldig godt, så intervallene mellom hver farging har nok blitt litt kortere. Hadde jeg vært blond/lys blond hadde jeg nok ikke stresset like mye med den farginga.

Gammel 27-10-14, 12:02   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke fått grå hår ennå, så jeg har ikke svart i pollen.

Det jeg konstaterer er at jeg kjenner flere folk på min egen alder som er innmari stilige og som velger å ha helt grått hår. Så, kanskje i motsetning til tidligere, ser jeg ikke lenger på grått hår som noe ukult.

Gammel 27-10-14, 12:05   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes grått hår er riktig pent, jeg.

Jeg og. Se på denne flotte dama for eksempel:
http://www.refinery29.com/32285#slide

Og hun her:
http://howbourgeois.blogspot.no/2013...fully.html?m=1

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg syns det kan være fint jeg. Jeg har også mest grått på siden, endel opppå, og lite i nakken.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 15:03   #14
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og hun her:
http://howbourgeois.blogspot.no/2013...fully.html?m=1

Den linken var gull. Den skal jeg se mer på.

Gammel 27-10-14, 12:25   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ke? Den skjønte jeg overhodet ikke logikken i, Candy.

Gammel 27-10-14, 12:27   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke jeg heller. Den var virkelig lattervekkende! At det ikke skal være apropriate for en 36-åring, men det er det for noen som er twenty-something?

Gammel 27-10-14, 12:30   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del eller fra bloggen? Det er vel klassisk; hvis det er helt åpenbart at du ikke trenger det, er det ok å farge det grått. Du må for guds skyld ikke VÆRE grå.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 12:39   #18
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg er midt i tredveåra (sikkert like gammel som Kate ) og har ikke farget håret på godt over ti år. Jeg skal ikke påstå at jeg har blitt grå, men det er et betydelig antall grå hår i håret mitt, og håret mitt ser "lysere" ut enn før (jeg er egentlig veldig mørk). Jeg har ingen planer om å begynne farge det av den grunn.

(Jeg er definitivt ikke trendy, jeg er bare nerd. )

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 12:42   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

For min del eller fra bloggen? Det er vel klassisk; hvis det er helt åpenbart at du ikke trenger det, er det ok å farge det grått. Du må for guds skyld ikke VÆRE grå.

Hva du velger for din egen del er jo helt opp til deg (jeg farger jo også håret mitt og er ikke helt klar for å være grå ennå), men det hørtes ut som du snakket om dette som om det var en universell regel. Jeg er uenig. Både på prinsipielt grunnlag, men også på et trendgrunnlag.

(Kate Moss er for øvrig blitt 40, hun også)

Gammel 27-10-14, 13:43   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva du velger for din egen del er jo helt opp til deg (jeg farger jo også håret mitt og er ikke helt klar for å være grå ennå), men det hørtes ut som du snakket om dette som om det var en universell regel. Jeg er uenig. Både på prinsipielt grunnlag, men også på et trendgrunnlag.

(Kate Moss er for øvrig blitt 40, hun også)

Dette kom ikke fra meg, altså. Det var et sitat fra bloggen. Min "nettopp" var en ironisk kommentar.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.