|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
villende
|
Sv: "Dette bør voksne ikke gjøre på Facebook"Jaja, jeg skriver det på kontoen for ungdommens overmot. :knirk: |
|
|
|
|
|
#23 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Dette bør voksne ikke gjøre på Facebook"Jeg syns det er greit å ta litt hensyn til ungene sine. Jeg respekterer dem og deres meninger, og de gjør det samme tilbake. Jeg holder meg i bakgrunnen av deres facebook-liv. Jeg vet jo selv hvor kjedelig det er med enkelte venner som ikke skjønner sosiale koder og driver og prater i vei på bilder som andre har lagt ut, og der jeg bare er tagget. "Åh, som du ligner på bestefar her." Jaja... |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bedreviter
|
Sv: "Dette bør voksne ikke gjøre på Facebook"
Jeg syns absolutt ungene kan forvente ok oppførsel fra foreldrene på deres eller vennenes vegg. Hva jeg gjør på egen vegg, får de derimot ikke diktere. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
By the Sea
|
Sv: "Dette bør voksne ikke gjøre på Facebook"Jeg følger allerede de fleste "reglene" som skisserer - med et hederlig unntak for lengden på innleggene mine.
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Sv: "Dette bør voksne ikke gjøre på Facebook"Hvorvidt tenåringene har et forsprang på de voksne eller ikke varierer da i høyeste grad. Jeg har desidert mye mer netterfaring enn alle tenåringer.
|
|
|
#27 |
|
heimføing
|
Jeg tror i grunnen ikke de som blir tenåringer nå og heretter har noe forsprang på foreldrene sine. Vi er da ikke fossiler, heller. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Personlig pessimist
|
De to der gikk i barnehagen da jeg registrerte meg på Facebook. Jeg tror de færreste under 15 har noe forsprang å snakke om. Jeg hadde derimot et formidabelt forsprang på mine foreldre, selv om mamma har brukt IT i jobben i alle år.
|
|
|
|
#29 |
|
villende
|
Sv: "Dette bør voksne ikke gjøre på Facebook"Jeg vil nå påstå at jeg har minst like mye nettvett som de aller fleste tenåringene jeg kjenner. Og selvfølgelig skal jeg ikke gå inn for å gjøre barna mine flau. Det skulle da bare mangle. Jeg tror likevel det ikke er til å unngå. I en periode blir de jo flaue bare man går ved siden av dem, og ikke ti meter bak eller foran. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: "Dette bør voksne ikke gjøre på Facebook"Min 12-åring hadde undervisning om nettvett på skolen, og hadde fått beskjed om at hun var bedre på nett enn foreldrene sine. "jeg tenkte bare at hun ikke kjenter deg, jeg, Mamma!" sa pøbelprinsessen til meg da hun kom hjem.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#32 |
|
heimføing
|
Sv: "Dette bør voksne ikke gjøre på Facebook"Jeg har to av tolvåringens venninner på instagram, og de liker hvert eneste bilde jeg legger ut. Profilen deres er selvsagt "privat" og lukket, så jeg har ikke giddet å følge dem tilbake. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Dette bør voksne ikke gjøre på Facebook"Jeg synes man burde ha gjensidig respekt for hverandre... om minsten gir utrykk for at jeg ikke burde bli venner med hans venner osv så vil jeg nok ta hensyn til det - det er tross alt hans venner.... men å ikke skulle legge ut vanlige bilder (også selfie) så tror jeg ikke han ville fått bestemme det. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: "Dette bør voksne ikke gjøre på Facebook"Det blir omtrent som at 16-åringer mener at 40-åringer ikke skal gå med jeans eller skjørt over knehøyde, tenker jeg.
|
|
|
#35 |
|
flisespikker
|
... eller farge håret. :crossover:
|
|
|
#37 |
|
heimføing
|
Når du har kjøpt deg ny, fancy kjole og oppdager at mor di har kjøpt likedan. #denfølelsen |
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
Sv: "Dette bør voksne ikke gjøre på Facebook" |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nja. Hvis jeg forsto Zoe rett, snakket hun ikke om praktisk erfaring, men om sosial erfaring. Og før dere kommer løpende med IRC og sånt, da i form av å navigere i en ungdoms- og oppvekstkultur på nett. Ungdommen har hatt en forholdsmessig større del av sosialiseringsprosessen sin i digitale sammenhenger, og dermed gjort seg en del erfaringer som de som kun har levd voksenlivet sitt på nett har.
|
|
|
#40 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: "Dette bør voksne ikke gjøre på Facebook"Men det betyr ikke at de vet noe mer om hvordan førtiåringer skal ha sosiale interaksjoner på nett.
|
![]() |
|
|