|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?By the way, jeg tror kanskje ikke mødrene til disse vrikkesilikonjentene er damer jeg treffer i Kvinnefronten, Ottar eller kvinnegrupper i de ulike partiene. Visst kan det skje små opprør, men jeg har ennå til gode å se en innbitt feminist får døtre som kler av seg og såper seg inn for penger. Jenter av feminister har som oftest fått en god porsjon selvrespekt inn med morsmelken, og jeg tror selvrespekt og selvfølelse står i skarp kontrast til å ha selvtillit nok til å våge å kle av seg, mens drittunger filmer med mobilkameraet og roper "Bend over baby".
|
|
|
#2 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Jeg håper virkelig du har rett.
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Håper jeg også.
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Godt spørsmål. Som Heiko er inne på tror jeg det ligger en porsjon opprør i det. Man må hele tiden gå lengre for å sjokkere. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Godt spørsmål. Jeg synes det er usigelig trist med bevisstløsheten hos unge jenter når det gjelder kropp, objektifisering og absurde skjønnhetsidealer. Selv om opprør nok kan være en forklaring, så tror jeg en del i foreldregenerasjonen ikke har gjort jobben sin godt nok.
Det tror jeg du har rett i.
|
|
|
#7 |
|
heimføing
|
Enig med deg, siden jeg fikk vite at jeg skulle få en datter har jeg tenkt mye på dette. Og på alle de skumle gutter og menn der ute.
Håper alle guttemammaer tenker som deg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Jeg er ikke enig i at dette er opprør av noe slag. Jeg tror det hele henger sammen med manglende selvrepekt og tro på at man kan noe. Dette er det man har å fare med og dermed brukes kroppen for å få sårt tiltrengt bekreftelse på at man duger. Utrolig trist. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Svært godt sagt. Et veldig godt poeng du har. Samtidig tenker jeg at dette også er et utslag av all kroppsfokuseringen tenåringer blir utsatt for. Pen kropp gir status. For noen verdier... huff a meg... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Dette er en utvikling som gjør meg frustrert og deppa, og at jeg trekker et aldri så lite lettelsens sukk for at jeg ikke har døtre. Samtidig innser jeg at det er min jobb som guttemamma å lære mine sønner hva som er ekte kvalitet, og respekt for jenter. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Hun ene i filmen var det noe VELDIG kjent med. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Urk. Jeg orker ikke se videoen, men hva i all verden gjør barn rundt et slikt lavpanet voksenshow?
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Jeg tror ikke dette har noe som helst med feminisme å gjøre. Jeg tror det henger sammen med at vi som samfunn er veldig visuelt. Det visuelle gjennomsyrer alt - til og med i barneoppdragelsen snakker vi om å "se" barna våre. Og siden dette med å "se" andre bare er et bilde så kunne vi like gjerne ha snakket om å "høre" barna våre eller vi kunne ha "lest" dem. TV, filmer, kino, youtube, studenter som massakrere andre sender bilder og video av seg selv i posten. Vi legger med bilder på CV-en, casual friday begynner å blir vanlig i Norge. Kosmetikkindustrien ruler, plastikk kirurgien likeså. Man snakker om image, look, selvpresentasjon.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Nå skjønner jeg ikke helt sammenhengen mellom å være opptatt av hvordan man ser ut og det å eksponere seg selv halv- eller helnaken. At man har fokus på at man vil se "respektabel" ut betyr ikke at utseende og kropp er det eneste man har å fare med. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
I could be violet sky
Hvor: Oslo
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Skrikene etter oppmerksomhet blir bare høyere og høyere og mer og mer opplagte og plagsomme. Vi som i alle år bare ubevisst har skreket etter oppmerksomhet 1) skjønner ikke dette og 2) blir eitrende forbanna når disse unge nekene faktisk får nettopp det.
|
|
|
|
#17 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Jeg tror det kanskje har noe med flere ting å gjøre...
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Det er en skummel verden min datter skal vokse opp i. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvorfor kaster feministenes døtre og datterdøtre klærne på internett?Jeg har ingen problemer med lettkledde unge jenter.
|
|
|
#20 |
|
I could be violet sky
Hvor: Oslo
Jeg mente mer at begrepet "stygt" er definert av samfunnsidealet, noe kan ikke være stygt uten at det er i forhold til noe annet. Jeg har fremdeles problemer med hvordan en kropp virkelig kan være stygg, men innser at det nok blir mer et filosofisk spørsmål. Utsagnet "det finnes stygge kropper" er nødvendigvis et subjektivt utsagn.
|
|
![]() |
| Emneord |
| feminisme |
|
|