|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
| Se resultatene: Hvor mye ansvar har du for familiens klesvask | |||
| Jeg er enerådende på klesvasken hos oss - Ligg unna! |
|
54 | 23,08% |
| Jeg har hovedansvaret, men setter innimellom andre i arbeid |
|
75 | 32,05% |
| Jeg gjør mest, han gjør litt, og fordelingen er omforent |
|
20 | 8,55% |
| Vi deler liksom på klesvasken, men jeg gjør jo mest |
|
12 | 5,13% |
| Vi deler på klesvasken, og vi gjør faktisk like mye |
|
29 | 12,39% |
| Mannen gjør mer enn meg |
|
43 | 18,38% |
| Ungene tar klesvasken. |
|
1 | 0,43% |
| Deltakere: 234. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg vasker alt av klær (men mannen må selv ta skittentøyet sitt til vaskerommet og sortere dem, og han må også legge på plass de rene klærne sine etterpå). Jeg synes klesvask er helt ok, og tar gjerne det mot å slippe andre oppgaver.
|
|
|
#2 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg veit ikke om alle blunderne fra mannen sin side har vært bevisste eller ikke, men han er i hvertfall temmelig så brutalt tatt av klesvasketjenesten.
|
|
|
#3 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg har hovedansvaret, spesielt for sortering og opphenging. Jeg har litt OCD når det gjelder sortering av klesvask, så vanlig 40-60-90-hvitt-kulørt er ikke godt nok, ergo er det best jeg gjør det selv. Mannen legger sammen omtrent halvparten av tiden.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Vi deler. Alle, barn som voksen har ansvar for å putte klærne sine i riktig skittentøykurv. Så finsorterer jeg, setter på maskinen og som oftest henger mannen opp klesvasken og det er han som bretter den sammen og rydder på plass. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Min siste nye hjelper på klesvaskfronten er min skjønne, modne, flinke 13,5-åring!
|
|
|
#7 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Man skulle kunne velge flere alternativ i pollen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
koko
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Han har definert klesvask som sitt ansvar, tror han liker alenetiden i kjelleren. Men helt supert, han kan trikset med å få det rene tøyet lagt fint sammen i bunker også. Det har jeg aldri fått helt dreisen på selv. (Utenom da jeg hadde fellesvaskeri i blokka og kun hadde eget tøy å holde orden på.)
|
|
|
#9 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg har alt ansvar for klesvask, opphenting, bretting og innkjøp. Jeg har nylig gått til anskaffelse av store dunker som er merket med hva som skal hvor, så nå sorterer de andre klærne sine selv. Det hjalp veldig på tidsbruken min synes jeg.
|
|
|
#10 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg virkelig hater klesvask, i alle fall alle steg i prosessen bortsett fra å stappe inn i maskina. Så mannen gjør mest, siden vi setter på like mange maskiner, men han bretter rent tøy.
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg gjør mest, vasker nok 90% av all klesvask. Det har igrunnen bare blitt sånn, ikke minst etter at mannen har vist å ha en lei tendens til å ødelegge ulltøy/finere tøy. Når han vasker holder han seg unna mine klær. Han gjør til gjengjeld annet husarbeid. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg klarte å stemme feil. Stemte "Jeg gjør mest, han gjør litt" og det stemmer jo ikke. Jeg gjør alt, alltid. Men det er ikke fordi jeg ber dem ligge unna akkurat ... Men når det er sagt; jeg fikser den biffen bedre enn de andre.
|
|
|
#13 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg gjør forøvrig ikke noe av å vaske tøy, men jeg hater, virkelig HATER, å sortere sokker etc. Å fytti svarte så fryktelig sinnsykt bedritent kjedelig det er.
|
|
|
#14 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?
Hos oss samles alle sokker i en kurv, og når den er full får ungene en krone paret for å finne like. Det blir ikke så dyrt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
kamerat
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Mannen min gjør matpakking og frokost også.
|
|
|
#16 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Min oppgave, siden mannen stort sett ikke er hjemme. Ungene bretter. Jeg syns brettingen er det kjedeligste, så er fornøyd med dagens ordning. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg vasker oftere klær, tror jeg nok, men han vasker innimellom. Å ta ut av maskinen og tromle/henge opp er kanskje ganske mer fordelt enn selve det å sette på maskinen. Vi har aldri diskutert fordelingen, så det er ikke helt riktig å si at det er "omforent", men det er heller ikke riktig å si at "vi deler liksom", for den tolker jeg som at man er misfornøyd med at man ikke egentlig deler sånn som det er meningen.
|
|
|
#18 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Jeg gjør det meste. Litt fordi jeg bare gjør det - og litt fordi mannen ikke rekker å gjøre det før jeg alt har gjort det. Ikke noe vi har pratet om/fordelt ei heller et problem å gjøre det.
|
|
|
#19 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Du som henger på FP og er dame, er klesvasken ditt ansvar?Det er ikke alle i familien som har fått med seg at vi ikke kjøpte den vaskemaskinmodellen som sorterer klesvask og slår seg på selv. Eller at det ikke er kombinert vaskemaskin og tørketrommel ...
|
![]() |
|
|