|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn alene med mellomstor hundJaktlabrador blir også brukt til førerhund, servicehund og terapihund (noen mener jaktnavnet blir feil). Sist redigert av Guttemammis : 22-11-14 kl 12:54. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn alene med mellomstor hundTid er Ihvertfall et viktig aspekt. Vi har jo en blanding av halvt schæfer, kvart bordercollie og det tilsier et aktivitetsnivå som ikke er lite. Heldigvis er hun ganske rolig, men jeg vurderer nå å kjøpe eller søke etter tur på formiddag. Hun er alene fra 0815 til alt mellom 13-14-15 tiden og får en liten luftetur morgen, 20 min tur av eldste etter skolen og en til to turer ettermiddag/kveld av oss voksne. Lengre turer i helgene og en del ball lek på tur kveldstid. Vår og sommer blir drt mye kveldstur til vann der hun svømmer og henter ball. Allikevel har jeg dårlig samvittighet og ønsker for hennes del så mye tur som mulig. Ungene skal følges og kjøres og hjelpes med lekser, minste ville en periode ikke være alene hjemme og man har jo behov for å slappe av også.
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 Sist redigert av Lykken : 22-11-14 kl 13:13. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Barn alene med mellomstor hundJeg kjenner ikke bruken av jaktlabrador som førerhund nå. Det er nok i såfall veldig begrenset. Men jeg hadde jaktlabrodorvalp fra førerhundskolen for mange år siden. Han var importert fra Sverige og var vel mest et forsøk for å se om en labrador med enda litt mer futt i seg kunne egne seg. Forsøket var totalt mislykket og hunden ble ikke engang vurdert som kandidat. Et enormt stressnivå og aktivitetsnivå og ikke spesielt egnet på noe. Faren min overtok hunden og han levde til han ble fjorten år. Spinnvill og krevende til han døde, han var som en halvstor valp hele livet. Masse helsetrøbbel hadde han også. Nå skal man selvsagt ikke dømme ut fra enkeltindivider, men det er ikke en uvanlig erfaring med.jaktlabbe. Jeg har hatt 5 hunder etterpå, flest labradorer og det er stor forskjell på disse synes jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Barn alene med mellomstor hundLitt på siden, men det var sikkert flere enn meg som var på Dogs4all forrige helg og så den fantastiske jaktlabradoren tollvesenet brukte? Så arbeidsomme og konsentrerte kan de absolutt være, selv om det her jo ligger enorme mengder arbeid bak. Hund tar tid, masse tid.
When the beating of your heart Echoes the beating of the drums There is a life about to start When tomorrow comes Sist redigert av Embriksmamma : 22-11-14 kl 14:38. |
|
|
|
![]() |
|
|