|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du et yndlingsgarn?
Jeg leste det samme, og tenkte, her blir det liv!
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har du et yndlingsgarn?Ja, veldig hyggelig. Ikke påtrengende, og ikke sånn stressa som de er på oslo city. Jeg håper den butikken greier å overleve. Så legg gjerne igjen en million der! Spurte du henne om kashmir?
|
|
|
#3 |
|
villende
|
Nei, men jeg la igjen en pen sum. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du et yndlingsgarn?Sandnes Garn har et herlig kashmiralpakkagarn, problemet er at det er så mykt at det flosser på andre klær. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dig for victory!
|
Det har jeg strikka julegaveluer av, glemte å nevne det over.
|
|
|
|
#7 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg liker Drops Karisma, Lima og Nepal. Har noe Wollmeise som jeg skal strikke handleddsvarmere av, men det er uvant å strikke med så tynne pinner.
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg er veldig glad i Wollmeise, men jeg tror at det fordrer at man strikker jevnt og/eller er en litt erfaren strikker. Evt feil synes godt og det tar lang tid å strikke med, siden det er best med tynne pinner. Men så nydelig det blir!
|
|
|
#10 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg liker mange slags garn. Felles for dem er at de fleste ikke er superwashbehandla, jeg får frysninger av å strikke med superwashgarn.
|
|
|
#11 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg liker godt Wollmeise pga fargene og at det ikke klør, Puno fra Raumagarn er tjukk alpakka som er deilig til luer og halser o.l., Sterk fra DSA til sokker, Drops Merino Extra Fine til kløfrie babyplagg, Kauni pga de fine lange fargeskiftene, Järbo Elise (bomull/noe syntet) til kluter osv...
|
|
|
#12 |
|
Audacious
|
Sv: Har du et yndlingsgarn?Jeg er veldig glad i Rowans Felted Tweed. Det er 50% ull, 25% alpakka og 25% viskose. Mykt og lett, ikke for tynt, og fliser ikke.
|
![]() |
|
|