|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
Se resultatene: Hva slags gulv? | |||
Parkett |
![]() ![]() ![]() ![]() |
46 | 67,65% |
Laminat |
17 | 25,00% |
Noe helt annet |
1 | 1,47% |
Trenger ikke gulv, bruk heller svevesko |
4 | 5,88% |
Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#3 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Parkett eller laminat?
Det valgte vi også, og ikke angret. Dyr laminat riktignok (over kr 300,- pr m2). Vi orket rett og slett ikke parkett lengre, da selv den sterkeste parketten til kr 900,- m2 ikke var spesielt vakker etter småbarn og katter... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Vi har valgt det samme enda vi nå er kun to voksne og en tenåring. Sist redigert av Michelle : 04-02-15 kl 21:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?Utvilsomt parkett. Laminatgulv hadde jeg sett på som en utgift, for vi hadde nok byttet til parkett. Heller slitt, men "levende" og varm parkett, enn kald, støyende laminat.
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?Vi har parkett på kjøkkenet og det er mye bedre enn laminaten vi hadde der før. Mister vi noe på gulvet nå blir det kanskje et hakk i parketten, men før hvis vi mistet noe på laminaten så ble det jo grønne flekker av materialet under når laminatlaget ble borte. Laminat er kaldt og hardt å gå på også. Hvis dere på heite livet ikke vil ha laminat på kjøkkenet så velg kork i stedet, men ikke laminat.
![]() |
#7 |
søt
![]() Sv: Parkett eller laminat?Parkett. Vi har det på kjøkkenet og det er ikke noe problem.
![]() |
#9 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?Jeg er på linje med Myria og Teo.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
Vi har som satt nylig lagt gulv og har vurdert mange ulike typer. Jeg synes ikke laminatene som finnes nå er varme eller myke nok, men det er smak og behag. Ved salg hadde jeg neppe lagt helt nytt gulv (hvertfall ikke heltre, nei). Som kjøper ville jeg tenkte som Myria.
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Parkett eller laminat?Jeg ville lagt fliser på kjøkken og parkett i stua. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Travelt opptatt
|
Grunnen til at vi vil skifte gulvene er at markedet her i byen er helt merkelig. Enten selger husene etter første visning til en bra pris, eller så ligger de ute i månedsvis. Da nytter det ikke å sette ned prisen eller noe. Og det som skiller er standarden. Det virker som om det er veldig lite market for oppussingsobjekter her i strøket.
![]() |
#13 |
Øyboer
![]() Sv: Parkett eller laminat?Vi la nettopp nytt gulv i stue,gang og soverom. Etter mye om og men gikk vi for Alloc laminat. Vi angrer ikke et sekund. Det er fantastisk å gå på, ser fint ut, var supert å legge, tåler mye, livstidsgaranti. Kostet det samme som mange parkettgulv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Parkett eller laminat?Hadde jeg skulle kjøpt hus, ville jeg helt klart foretrukket parkett fremfor laminat. Jeg liker ikke laminat, klarer ikke å fri meg fra fake-følelse, selv om laminaten ser ut som tre, er det ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?Jeg går motstrøms og sier laminat. Jeg finner parkett med merker, hakk og striper forstyrrende og som kjøper ville jeg heller sett et plettfritt og pent laminatgulv.
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?Som kjøper foretrekker jeg parkett. Jeg merker selv at jeg legger annonser som nevner laminat lenger bak i den mentale lista, selv om den sikkert kunne se både fin og behagelig ut. Men jeg tror nok man går glipp av mange til visning om det står laminat i annonsen, særlig i store rom som kjøkken og stue.
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?Jeg antar at dere velger billigste type, uansett hva dere velger? Og da er det definitivt parkett som tar seg best ut på visning. Billig laminat ser bare kjipt ut, etter min mening, men du skal ha litt peiling for å kunne skille billig parkett fra dyrere før den har fått sine første sliteskader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tatt på
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?Vi valgte også Alloc High-tech laminatgulv, Elegant Eik da vi pusset opp i høst og det er lekkert, mykt, varm og langt fra glatt.Og så er det superenkelt å legge.
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Parkett eller laminat?Jeg lurer fortsatt på hva slags gulv som ligger? Jeg tenker også at billigste løsning ikke er spesielt salgsfremmende for meg, og at jeg ville sjekket hva slags parkett som var lagt hva jeg skulle kjøpe noe nyoppusset. Jeg er skeptisk til pusse-opp-for-å-selge-arbeid, og for meg utløses ikke merbetalingsvilje av noen slurvete malingsstrøk og billigparkett. Jeg har vært på noen visninger med eldstemann hvor det er helt tydelig at man har pusset opp for visning. For meg øker ikke akkurat det betalingsviljen, men jeg er kanskje ikke den jevne boligkjøper.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|