|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg jobbet en uke i en klesbutikk. Synes å erindre at det var ganske gøy |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Totalt traume på hotell. Var sjuk to dagar for det var heilt pyton. Hehe.
|
|
|
|
#3 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?I åttende klasse var jeg i en musikkforretning i byen, dvs. butikk som selger musikkinstrumenter og noter. Nerd den gang som nå!
|
|
|
#4 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jada, den er vanskelig å gløyme.
Bergensis Sist redigert av Bergensis : 16-01-15 kl 14:34. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg var i en religiøs barnehage! Det var ganske ålreit, men veldig slitsomt, og jeg skulket den siste dagen. Veldig søte barn, og i overkant religiøst for meg.
|
|
|
#6 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg var på biblioteket på høyskolen.
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg var på depoet/systue i forsvaret. De som jobbet på depoet syns det var hysterisk morsomt å plassere meg og venninnen min der soldatene skulle bytte underbukse.
|
|
|
|
#8 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg var på Stavanger Lufthavn. Faren min jobbet der på den tiden og han ordnet det sånn at jeg fikk oppleve mye forskjellig.
|
|
|
#9 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg var i en barnehage og fant der og da ut at dette mest sannsynligvis ikke var noe for meg - grei erfaring å ha det også. Vi hadde ikke så mange valgene på hjemplassen min og mange om beinet.
|
|
|
#10 |
|
Jordbærpiken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Ja, den husker jeg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg husker det veldig godt! Jeg jobbet i en fotobutikk, fikk være med på fremkalling av bilder og sortering til kundene. Fikk også stå en del i kassen. Er ikke akkurat så mange sånne butikker i dag.
|
|
|
#12 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Åttende klasse, en uke i delikatesseavdelingen i en matbutikk. Ganske kjedelig og husker ikke så mye, men en episode har brent seg fast. Grethe Kausland kom opp til disken og begynte å fortelle meg hva hun skulle ha. Da kom sjefen sjøl stormende bort og nærmest dyttet meg vekk, dette skulle hun jammen ta selv. Jeg gikk litt forfjamset til siden, hvorpå Grethe K. sa at hun trodde at jeg fint klarte å ta hennes bestilling, og fortsatte å bestille av meg. Til pass for den teite delikatessesjefen.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg var hos NRK og fikk være med og lage reportasje og overvære innspilling av nyhetssending. Kjempegøy! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?
Komisk, Cauchy, at vi postet på likt om NRK. Jeg hadde arbeidsuke i 1987 *knirk*.
|
|
|
#15 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?
Mens jeg, i 1984 eller 1985, husker ikke helt, tapte loddtrekninga mellom meg og ei anna i klassen. Bestevenninna vår sin far jobbet i Nrk, og de kunne ta i mot to elever, og da måtte vi trekke lodd om hvem som skulle få den attraktive andreplassen. (Datteren hans var selvskrevet, selvsagt.)
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 16-01-15 kl 19:36. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Sangfugl
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Husker det veldig tydelig, både på godt og vondt. Arbeidsuka i skobutikk var ikke bra! Sure damer som jobbet der og kjedelige oppgaver i en kald og mørk lagerkjeller. Arbeidserfaring hadde jeg også som valgfag. Veldig gøy! I stor avis, fikk være med på mye spennende! Synes det er synd at mine barn ikke får samme mulighet. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg hadde arbeidsuke på et barnehjem rett utenfor Kisumu, vest i Kenya. Vi fikk stelle barna, leke med dem. I tillegg fikk vi være med på en fødsel. Siste dagen badet vi i et basseng i nærheten av Lake Victoria og jeg ble ufattelig solbrent (vi snakker blemmer over skuldrene og nese/kinnbein) og fikk grønt hår.
|
|
|
#18 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() |
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jobbet i lokalavisen. Tok imot telefoner, annonsebestillinger, lagde reportasje, tok bilder. Det var knallgøy! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg var i NRK (ville helst til Freia, men fikk ikke plass der). Jeg fikk være med på nye ting hver dag, blant annet innspilling av Fysikk på roterommet, fjernsynsteaterets oppsetning av Tartuffe, og (aller størst for meg den gangen) Blikkboks. Det var utrolig spennende med alle kjendisene i messa og overalt.
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Husker du arbeidsuke fra skoletiden?Jeg skulle bli lærer, så jeg var i en 2. klasse på barneskolen. Fint opphold det. |
|
|
|
![]() |
|
|