Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sykmeldt på grunn av Krekar

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-15, 10:44   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykmeldt på grunn av Krekar

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Dette intervjuet kunne avisen spart seg for, synes jeg.

Jeg er mest opptatt av hvordan dette vil påvirke de andre beboerne på asylmottaket. Det siste de trenger er Krekar på naborommet eller nabohuset.

Uansett: Dette er veldig dårlig håndtert av regjeringen, og blir nok en sak der de dummer seg ut. Jeg tror ikke Krekar havner i Hemne. (Og jeg fniser fortsatt av noen av vitsene på FB i går: Plasser ham i Haram kommune, eller hva med Moskenes. Må nok se Nytt på nytt i morgen.)

Ja, dette har jeg tenkt på også. Jeg vil tro at mange på et asylmottak nettopp har flyktet fra landet sitt, på grunn av personer som Krekar? Iallefall det han/de representerer. Så jeg skjønner godt at dette ikke er noe alle som bor der er helt ok. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være så mye bedre. Som Trond Giske sa; «vi har både strøm og internett i Trøndelag også»

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 09:50   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår jo at det er vanskelig hva man skal gjøre med folk som har fått avslag på asylsøknaden sin, men som ikke kan sendes tilbake til hjemlandet. Men jeg synes ikke - på generelt grunnlag - det høres riktig ut å sende dem til et asylmottak. Disse er jo beregnet på midlertidig opphold mens man behandler saker, og så er det meningen folk skal et annet sted når saken er ferdig. Jeg synes ikke det virker rimelig (uavhengig av at det er Krekar det er snakk om) å putte folk der på ubestemt tid, selv om jeg ikke er sikker på hva som ville være riktig. Hvis personen faktisk har et etablert sted å bo, er det vel egentlig rimeligst å la ham bo der, og så pålegge meldeplikt, så man vet hvor han er i tilfelle situasjonen endrer seg slik at han kan hjemsendes.

Gammel 22-01-15, 10:00   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes egentlig ikke at tvangsflytting av folk som faktisk ikke har lovlig opphold er et stort problem eller et menneskerettighetsbrudd. Men jeg synes ikke asylmottak høres ut som det rette stedet å plassere folk i denne kategorien, og fengsel blir i overkant. Så det enkleste er jo å la ham være der han er.

Jeg opplever denne planen som å være ment som straff av Krekar, og det synes jeg er prinsipielt problematisk. Men hvis man hadde et opplegg med et greit sted å bo for ham, der man lett kunne holde oppsikt med ham og han kunne ha meldeplikt, og dette stedet var i en annen kommune, ville jeg ikke synes det var et problem å tvangsflytte ham dit. Han har neppe noe krav på å få bo der han har bodd frem til nå (eller på å få bo sammen med familien sin) når han ikke har lovlig oppholdstillatelse - men det vil jo være det enkleste og billigste, innbiller jeg meg, og da synes jeg man kan gjøre det sånn.

Gammel 22-01-15, 10:07   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes egentlig ikke at tvangsflytting av folk som faktisk ikke har lovlig opphold er et stort problem eller et menneskerettighetsbrudd.

Det er det jeg mener også. Jeg synes at et land bør ha rett til å bestemme hvor mennesker uten lovlig opphold skal oppholde seg, frem til de kan/skal fraktes ut av landet.

Når det gjelder Krekar spesielt har jeg altså ingen sterke meninger, utover at jeg tenker det er mer problematisk at han bor på asylmottak enn hjemme hos familien sin.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 10:10   #5
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Jeg har ikke helt sett poenget med å flytte Krekar ut av Oslo. Det er da ikke slik at han går rundt og plager folk i nabolaget, han bruker internett og mobil som alle andre. Hvor han gjør det fra, kan ikke spille noen rolle.
.

Enig, men jeg leste at PST har påvist at unge menn har valfartet til ham og brukt hans leilighet som møteplass ilang tid, og flere av disse har blitt sterkt radikalisert og eks dratt til Syria. Det er kanskje noe slikt de forsøker å forebygge.

Jeg er mest bekymret for øvrige beboere på aylmottaket og evt redsel og radikalisering disse vil møte eller føle. Men jeg tror kanskje ikke han blir flyttet dit. Likevel synes jeg i og for seg at Norge bør kunne bestemme slikt, når man er uønsket, hvis man har gode grunner for det.

Videre synes jeg denne damen fremstår som en sutrete ku, helt bak mål.

Og det samme kan jeg si om FrP, som nå får norsk lov og internasjonale konvensjoner midt i fleisen. Var det ikke så lett likevel, sier dere?

Gammel 22-01-15, 10:14   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Og det samme kan jeg si om FrP, som nå får norsk lov og internasjonale konvensjoner midt i fleisen. Var det ikke så lett likevel, sier dere?

Og her er Krekar-saken en utmerket prøvestein, synes jeg. Så lenge vi er et land som gir Krekar behandling nøyaktig etter boka, er vi et bra land.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 10:25   #7
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og her er Krekar-saken en utmerket prøvestein, synes jeg. Så lenge vi er et land som gir Krekar behandling nøyaktig etter boka, er vi et bra land.

Absolutt. Vi kan jo ikke hive ham ut, men det har jo alle (unntatt FrP, men det viser jo bare hvor dumme de er som har gått til valg på å hive ham ut) visst i åresvis.

Gammel 22-01-15, 10:04   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg vil tro at et asylmottak er en fin-fin plass å radikalisere folk. Jeg vil også tro at det hadde vært lettere (og billigere!) å holde oversikt med ham der han bor i Oslo. Man slipper store utgifter til overvåkning, siden PST og Oslopolitiet driver med mye sånt her allerede, man kunne ha full oversikt over hvem som kom og gikk hos ham, og internett og telefon har man jo hvor som helst.

Jeg oppfatter også dette som en straff av Krekar, og for å vise velgerne at man "gjør noe!".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 10:07   #9
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg oppfatter også dette som en straff av Krekar, og for å vise velgerne at man "gjør noe!".

Jepp!

Om velgerne blir spesielt imponert er jeg dog ikke sikker på. Hele greia er må jo oppfattes som mildt sagt merkelig selv for en FRP-velger.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 10:52   #10
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, jeg vil tro at et asylmottak er en fin-fin plass å radikalisere folk. Jeg vil også tro at det hadde vært lettere (og billigere!) å holde oversikt med ham der han bor i Oslo. Man slipper store utgifter til overvåkning, siden PST og Oslopolitiet driver med mye sånt her allerede, man kunne ha full oversikt over hvem som kom og gikk hos ham, og internett og telefon har man jo hvor som helst.

Ja, enig i dette.

Når det gjelder hu dama så skjønner jeg ikke budskapet. Hun hadde null argumenter annet enn at "jeg synes det er så fælt at jeg blir syk, dette er urettferdig og dumt og feil og nå må noen gjøre noe fordi dette ORKER JEG IKKE!" Skikkelig god fremstilling...

Er vel ikke verre for dem enn andre naboer han får. Kraist! Hadde blitt dritsur om jeg var hennes arbeidsgiver.

Gammel 22-01-15, 10:11   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser nok ikke problemet med å tvangsflytte folk som egentlig skulle vært utvist fra landet. Altså på grunnlag av at man må kunne holde øye med dem. Men jeg er vel i tvil om Krekar burde få oppholde seg på et asylmottak, hvor det er større grunn til anta at han vil være en negativ påvirkning.

Gammel 22-01-15, 10:53   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er utrolig rart av FrP å velge dette som en fanesak, forresten. De MÅ jo ha visst at det ikke gikk an å få ham ut? Erna prøvde i årevis, og hun prøvde HARDT. Det var IKKE viljen det stod på!

Gammel 22-01-15, 11:09   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan bli sykmeldt på grunn av så mye rart, hvorfor ikke på grunn av Krekar?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 11:10   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke en gang å finne de riktige ordene når det gjelder dette kvinnfolkets holdning til sykelønnsordningen vår!

Gammel 22-01-15, 11:12   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg klarer ikke en gang å finne de riktige ordene når det gjelder dette kvinnfolkets holdning til sykelønnsordningen vår!

Eller byer, og hennes ansvar som borger i dette landet som gir henne sykelønn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 11:12   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Føler du for å ta ut en egenmeldingsdag på grunn av det?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-15, 11:15   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Føler du for å ta ut en egenmeldingsdag på grunn av det?

I just might.

Gammel 22-01-15, 11:23   #18
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje hun rett og slett har drukket for mye krekarsk? *pling*

Gammel 22-01-15, 22:08   #19
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Hvor er det dårligst med nett og mobildekning her til lands egentlig?

Gammel 22-01-15, 11:15   #20
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikkert en schempevanskelig avgjørelse for henne å ta. Har nok aldri vært sykmeldt pga tulleting en eneste dag i sitt liv, hun der. :yeahright:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.