|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Sykmeldt på grunn av Krekar
Ja, dette har jeg tenkt på også. Jeg vil tro at mange på et asylmottak nettopp har flyktet fra landet sitt, på grunn av personer som Krekar? Iallefall det han/de representerer. Så jeg skjønner godt at dette ikke er noe alle som bor der er helt ok. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skal være så mye bedre. Som Trond Giske sa; «vi har både strøm og internett i Trøndelag også»
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sykmeldt på grunn av KrekarJeg forstår jo at det er vanskelig hva man skal gjøre med folk som har fått avslag på asylsøknaden sin, men som ikke kan sendes tilbake til hjemlandet. Men jeg synes ikke - på generelt grunnlag - det høres riktig ut å sende dem til et asylmottak. Disse er jo beregnet på midlertidig opphold mens man behandler saker, og så er det meningen folk skal et annet sted når saken er ferdig. Jeg synes ikke det virker rimelig (uavhengig av at det er Krekar det er snakk om) å putte folk der på ubestemt tid, selv om jeg ikke er sikker på hva som ville være riktig. Hvis personen faktisk har et etablert sted å bo, er det vel egentlig rimeligst å la ham bo der, og så pålegge meldeplikt, så man vet hvor han er i tilfelle situasjonen endrer seg slik at han kan hjemsendes.
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sykmeldt på grunn av KrekarJeg synes egentlig ikke at tvangsflytting av folk som faktisk ikke har lovlig opphold er et stort problem eller et menneskerettighetsbrudd. Men jeg synes ikke asylmottak høres ut som det rette stedet å plassere folk i denne kategorien, og fengsel blir i overkant. Så det enkleste er jo å la ham være der han er.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er det jeg mener også. Jeg synes at et land bør ha rett til å bestemme hvor mennesker uten lovlig opphold skal oppholde seg, frem til de kan/skal fraktes ut av landet.
![]() |
![]() |
#5 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig, men jeg leste at PST har påvist at unge menn har valfartet til ham og brukt hans leilighet som møteplass ilang tid, og flere av disse har blitt sterkt radikalisert og eks dratt til Syria. Det er kanskje noe slikt de forsøker å forebygge.
![]() |
#6 |
kamerat
|
Og her er Krekar-saken en utmerket prøvestein, synes jeg. Så lenge vi er et land som gir Krekar behandling nøyaktig etter boka, er vi et bra land.
![]() |
#7 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Absolutt. Vi kan jo ikke hive ham ut, men det har jo alle (unntatt FrP, men det viser jo bare hvor dumme de er som har gått til valg på å hive ham ut) visst i åresvis.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Sykmeldt på grunn av KrekarJa, jeg vil tro at et asylmottak er en fin-fin plass å radikalisere folk. Jeg vil også tro at det hadde vært lettere (og billigere!) å holde oversikt med ham der han bor i Oslo. Man slipper store utgifter til overvåkning, siden PST og Oslopolitiet driver med mye sånt her allerede, man kunne ha full oversikt over hvem som kom og gikk hos ham, og internett og telefon har man jo hvor som helst.
![]() |
#9 |
Borte
|
Jepp!
![]() |
#10 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Ja, enig i dette.
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sykmeldt på grunn av KrekarJeg ser nok ikke problemet med å tvangsflytte folk som egentlig skulle vært utvist fra landet. Altså på grunnlag av at man må kunne holde øye med dem. Men jeg er vel i tvil om Krekar burde få oppholde seg på et asylmottak, hvor det er større grunn til anta at han vil være en negativ påvirkning.
![]() |
![]() |
#12 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sykmeldt på grunn av KrekarJeg syns det er utrolig rart av FrP å velge dette som en fanesak, forresten. De MÅ jo ha visst at det ikke gikk an å få ham ut? Erna prøvde i årevis, og hun prøvde HARDT. Det var IKKE viljen det stod på!
![]() |
#13 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sykmeldt på grunn av KrekarMan kan bli sykmeldt på grunn av så mye rart, hvorfor ikke på grunn av Krekar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sykmeldt på grunn av KrekarJeg klarer ikke en gang å finne de riktige ordene når det gjelder dette kvinnfolkets holdning til sykelønnsordningen vår!
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Eller byer, og hennes ansvar som borger i dette landet som gir henne sykelønn.
![]() |
#18 |
This is normal!
|
Kanskje hun rett og slett har drukket for mye krekarsk? *pling*
![]() |
![]() |
#20 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sykmeldt på grunn av KrekarSikkert en schempevanskelig avgjørelse for henne å ta. Har nok aldri vært sykmeldt pga tulleting en eneste dag i sitt liv, hun der. :yeahright: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|