Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Smatter og/eller slurper du?
Ja, jeg både smatter og slurper. 1 0,80%
Jeg gjør en av delene. 6 4,80%
Jeg har smattet, slurpet eller begge deler, men lover å slutte. 4 3,20%
Nei, hjelpes. Neineineinei. 114 91,20%
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-15, 16:48   #1
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spiser du med åpen munn? Slurper du?

Nei!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 16:55   #2
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Neineioggrøss!
Jeg kjenner forøvrig en som lager gryntelyder med nesen samtidig som han smatter. Det er virkelig helt forferdelig å høre på!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 16:55   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ingen av delene.
Om noen rundt bordet slurper eller slafser kan jeg finne på å herme overdrevent, det tar som regel ikke lang tid før det stopper. (Jeg blir bare fnisete når noen spiser med høye lyder.)

Slafsing på tyggis derimot er noe av det aller, aller verste jeg vet. :grøss:

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:22   #4
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Om noen rundt bordet slurper eller slafser kan jeg finne på å herme overdrevent, det tar som regel ikke lang tid før det stopper.

Tuller du? Det er jo ekstremt uhøflig.

Hos oss snakker vi tildels med mat i munn. Vi er helt klart barbarer!

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:43   #5
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Grøss. Hadde en kollega som alltid spiste med åpen munn. Ikke slafsing, men ekkelt. Jeg misliker også de som dinger bestikket mot tennene når de spiser.

Gammel 30-01-15, 23:22   #6
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg hører helt klart ikke til røkla her inne: Jeg slurper varme drikker og ofte suppe også.

Dog smatter jeg ikke og jeg spiser med lukket munn. Kan ikke si jeg reagere så mye.på andre, tror ikke jeg gjør det i hvert fall. Men, det er et stort MEN her: Jeg har av og til en klikkelyd i kjeven når jeg tygger, den blir jeg sprø av!

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 01:22   #7
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg hører helt klart ikke til røkla her inne: Jeg slurper varme drikker og ofte suppe også.

Dog smatter jeg ikke og jeg spiser med lukket munn. Kan ikke si jeg reagere så mye.på andre, tror ikke jeg gjør det i hvert fall. Men, det er et stort MEN her: Jeg har av og til en klikkelyd i kjeven når jeg tygger, den blir jeg sprø av!

Samme her. Jeg slurper i meg kokvarm kaffe om morgenen, det beste som er!

Og jeg klikker. Det er dog mye mer irriterende en både smatting og slurping.

Gammel 31-01-15, 10:59   #8
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Samme her. Jeg slurper i meg kokvarm kaffe om morgenen, det beste som er!

Og jeg klikker. Det er dog mye mer irriterende en både smatting og slurping.

Nå må jeg høre med mamma om jeg har en tvilling.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-15, 13:09   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, selvsagt gjør jeg ikke det, og jeg foretrekker selvsagt at andre også lar være. Men jeg hadde reagert mer på dette..:

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Om noen rundt bordet slurper eller slafser kan jeg finne på å herme overdrevent, det tar som regel ikke lang tid før det stopper.

Det å overreagere på lyder, særlig lyder andre lager, er forresten en diagnose: http://en.wikipedia.org/wiki/Misophonia

Sitat:

People who have misophonia are most commonly angered by specific sounds, such as slurping, throat-clearing, people clipping their nails, brushing their teeth, chewing crushed ice, eating, drinking, breathing, sniffing, talking, sneezing, yawning, walking, chewing gum, laughing, snoring, typing on a keyboard, coughing, humming, whistling, singing; saying certain consonants; or repetitive sounds.[11] Sufferers experience fight/flight symptoms such as sweating, muscle tension, and quickened heartbeat. Some are also affected by visual stimuli, such as repetitive foot or body movements, fidgeting, or movement they observe out of the corners of their eyes. Intense anxiety and avoidance behavior often develops, which can lead to decreased socialization. Some people feel the compulsion to mimic what they hear or see.[12] Mimicry is an automatic, non-conscious, and social phenomenon. It has a palliative aspect, making the sufferer feel better. The act of mimicry can elicit compassion and empathy, which ameliorates and lessens hostility, competition, and opposition. There is also a biological basis for how mimicry reduces the suffering from a trigger.[6]

Gammel 30-01-15, 17:01   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får fysisk vondt i magen av smatting. Det er helt pinlig. Og jeg kan være troendes til å rømme ut av kontoret når et par av kollegaene slurper kaffe.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 17:15   #11
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Nei, hjelpes. Jeg får frysninger av andre sin smatting, slurping, grynting eller mmmhmmm-ing. Men, av og til lager jeg selv en eller annen merkelig lyd bak i munnen når jeg tygger. Jeg aner egentlig ikke hva jeg gjør og hvordan jeg skal unngå det. Hver gang jeg legger merke til det og skal forsøke å unngå det, så blir det bare til at lyden blir høyere. Sitter jeg med andre da, så blir det til at jeg avslutter måltidet for min del.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 17:28   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er helt forferdelig! Soving og spising skal gjøres helt stille, med unntak av lyder som signaliserer nytelse. Det er helt klart lov å si Mmmmm når man spiser noe godt.

Gammel 30-01-15, 17:32   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg takler ikke smatting - og til min store forferdelse har jeg to barn som smatter, og jeg er ikke istand til å takle det på en pedagogisk måte (Ikke smatt! Nå smatter du igjen! STOPP! Slutt!!! ).

Gammel 30-01-15, 17:49   #14
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

Får helt krampe av eplespising, slurping og tenner som "dinger" mot skjeen. Aller mest misliker jeg fingersuging - som når noen rengjør fingrene i fobindelse med potetgullspising o.l.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:07   #15
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei.
Guttene derimot er veldig flinke til å spise med åpen munn og får ofte påminnelser om å lukke den.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Nei, det er helt forferdelig! Soving og spising skal gjøres helt stille, med unntak av lyder som signaliserer nytelse. Det er helt klart lov å si Mmmmm når man spiser noe godt.

Uenig der altså. For når det er hver gang man spiser så blir det en smule irriterende. Da tenker jeg altså ved hvert måltid og hele måltidet.

Gammel 30-01-15, 17:41   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, det gjør jeg ikke.

Gammel 30-01-15, 17:47   #17
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Om det finnes smattere, slurpere og gapere her? Kjære, man befinner seg da på selveste FP.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 18:37   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei, håper da ikke det. Men jeg vil tro de som gjør det ikke vet det selv? Ellers hadde de vel latt vær?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:09   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nei, nei, nei, nei.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-15, 19:48   #20
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg har ei kollega som slafseslurper når ho et appelsin. Det er grusomt. Einaste gongane det kjem lydar frå meg, er når kaffen er varm, og det er sjeldan eg drikk varm kaffe altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.