|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helikopter og Grand Canyon - verdt det?Vi var oppe paa south rim og saa ned. Guiden vaar fortalte at det er blitt mange restriksjoner paa helikopterturen for aa begrense stöy/opplevelsen for andre, saa det er mulig at disse turene er mindre spektakulaere enn de var. South rim ovenfra var uansett fantastisk og jeg savnet ingen helikoptertur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Helikopter og Grand Canyon - verdt det?
Her var det mye spennende som jeg må se nærmere på
![]() |
#23 |
Textrovert
|
![]() Sv: Helikopter og Grand Canyon - verdt det?Jeg tror egentlig ikke jeg vil TENKE PÅ hvor varmt det er i de områdene der.
![]() |
#24 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Helikopter og Grand Canyon - verdt det?Det er veldig varmt, men tørt. Noe helt annet enn fuktige Florida. Håret mitt, type tjukt krøllete og tørt, ble fantastisk der, i motsetning til krusballen jeg fikk i Florida.
![]() |
#25 |
Ja hihi, vi fikk hele turen påspandert fordi vi (mine søstre foreldre og jeg) ble 200 år til sammen det året hehe.
![]() |
#26 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
God damn it, vi (jeg og bror pluss foreldre) er på 201 allerede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Da er det bare å finne ut når dere blir 250, og presentere planen for foreldrene hehe.
![]() |
#28 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Vi var der paa den aller varmeste tiden, men det gikk helt greit. Er jo ikke saa varmt höyt oppe sml. med nede i örkenomraadene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Helikopter og Grand Canyon - verdt det?Vet ikke? Grusomt dyrt. Jeg har forøvrig gått ned og opp og overnattet to netter der, hvorav siste var ute i sovepose.......En opplevelse for livet.
05 og 08 Sist redigert av millact : 11-02-15 kl 22:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Glamorøs
|
Så fantastisk! Det skulle jeg gjerne gjort. Var det med en guide, eller alene?
![]() |
#31 |
Audacious
|
![]() Sv: Helikopter og Grand Canyon - verdt det?Anbefaler altså Havasupai, som er en sidedal til Grand Canyon, men også spektakulær, og med noen helt fantastiske fosser i dalbunnen. Turkist vann og rød stein.
![]() |
#32 |
|
Vi var der i begynnelsen av august. Det var passe varmt på south rim, men de hadde ikke fotturer ned i canyonen akkurat de dagene pga temperaturen i bunnen som visstnok var drepende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Helikopter og Grand Canyon - verdt det?Jeg er ganske varmepysete, men Grand Canyon ligger såpass høyt at varmen ikke var noe problem i juli i fjor. Vi var bare oppe da, på kanten. Det er et spektakulært syn og vi var helt fornøyde med å ikke dra ned i bunnen. Det så jeg ikke helt poenget med i grunnen.
![]() |
#34 |
Medlem siden: Mar 2008
Alene, dvs med to norske venninner jeg jobbet med der borte. Planen var å gå ned og opp samme dag. To av oss var i svært god fysisk form, sistemann var ikke og hev seg med i siste liten. Hun ble dårlig på vei nei, ikke langt fra bunnen. Vi valgte da å gå helt ned, finne en "rangemann" der og få hjelp. Han skjønte at det var umulig å gå opp igjen med syk venninne, så vi måtte overnatte. Av en eller annen grunn hadde jeg med meg mitt AmEx kort, heldigvis. Den syke fikk eget rom der så vidt jeg husker, vi to andre måtte sove i køyesenger med en haug andre damer (godt det var plass, ingen selvfølge). Natt to var det ikke plass til oss to der, så vi fikk låne soveposer og sov ute på marka. Jeg var ikke mye høy i hatten, livredd som jeg er for klapperslanger. Heldigvis hadde vi med oss caps så den tok vi godt over hodet og ansiktet og snørte soveposen godt opp. Vi sov begge greit faktisk. Så stod vi opp grytidlig, i fire-tiden, og begynte å gå opp i fem-tiden før det ble for varmt. Tror vi brukte noe sånt som fem-seks timer opp. Tok hyppige pauser, drakk mye og spiste godt. Jammen flaks jeg fikk betalt med kredittkortet mitt (så man vet aldri hva man får bruk for).
![]() |
|
|