Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Helikopter og Grand Canyon - verdt det?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-15, 13:21   #21
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helikopter og Grand Canyon - verdt det?

Vi var oppe paa south rim og saa ned. Guiden vaar fortalte at det er blitt mange restriksjoner paa helikopterturen for aa begrense stöy/opplevelsen for andre, saa det er mulig at disse turene er mindre spektakulaere enn de var. South rim ovenfra var uansett fantastisk og jeg savnet ingen helikoptertur.

Vaar tur var fra Sedona (ogsaa et nydelig sted som absolutt anbefales med sine red rocks og charming steder aa besöke) og derfra via Williams opp til Gran Canyon og videre til Vegas. Fantastisk kjöretur med utrolig spektakluaert landskap.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 13:32   #22
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi skal motsatt vei av dere. Vi begynner med en natt i Sedona, så kjører vi nordover og sover en natt på Cameron Trading Post: https://www.camerontradingpost.com/

Skal innom et meteorkrater, pluss sunset volcano crater og Wupatiki national monument på veien opp. Etter Cameron trading post kjører vi inn til Grand canyon via east gate, og ender opp ved South rim.

Vi har bestillt en natt på en lodge inne i parken, husker ikke hvilken - mye var utsolgt, så det var den eneste med stort nok rom til at vi ungikk to rom. Bestillt herfra: http://www.grandcanyonlodges.com/

Etterpå skal vi til Las Vegas i noen netter.

Tror vi da. Det er forløpig plan hvertfall!

Her var det mye spennende som jeg må se nærmere på . Det ligger an til en varm ferie med myye fjell og natur

Gammel 11-02-15, 13:36   #23
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror egentlig ikke jeg vil TENKE PÅ hvor varmt det er i de områdene der.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 13:47   #24
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Det er veldig varmt, men tørt. Noe helt annet enn fuktige Florida. Håret mitt, type tjukt krøllete og tørt, ble fantastisk der, i motsetning til krusballen jeg fikk i Florida.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 13:48   #25
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Skulle ha invitert med oss noen besteforeldre skjønner jeg.

Ja hihi, vi fikk hele turen påspandert fordi vi (mine søstre foreldre og jeg) ble 200 år til sammen det året hehe.

Tre stk!
Gammel 11-02-15, 13:53   #26
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Ja hihi, vi fikk hele turen påspandert fordi vi (mine søstre foreldre og jeg) ble 200 år til sammen det året hehe.

God damn it, vi (jeg og bror pluss foreldre) er på 201 allerede.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 13:57   #27
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

God damn it, vi (jeg og bror pluss foreldre) er på 201 allerede.

Da er det bare å finne ut når dere blir 250, og presentere planen for foreldrene hehe.

Tre stk!
Gammel 11-02-15, 19:05   #28
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tror egentlig ikke jeg vil TENKE PÅ hvor varmt det er i de områdene der.

Vi var der paa den aller varmeste tiden, men det gikk helt greit. Er jo ikke saa varmt höyt oppe sml. med nede i örkenomraadene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 19:31   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vet ikke? Grusomt dyrt. Jeg har forøvrig gått ned og opp og overnattet to netter der, hvorav siste var ute i sovepose.......En opplevelse for livet.

Men, jo, jeg hadde nok tatt helikopter om det er eneste sjansen for å se området. Men litt usikker mtp prisen. Hvor lenge varer flyturen?

Jeg var der forøvrig i juni for mange år siden. Ikke avskrekkende varmt.

Sist redigert av millact : 11-02-15 kl 22:09.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 16:04   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vet ikke? Grusomt dyrt. Jeg har forøvrig gått ned og opp og overnattet to netter der, hvorav siste var ute i sovepose.......En opplevelse for livet.

Så fantastisk! Det skulle jeg gjerne gjort. Var det med en guide, eller alene?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 18:52   #31
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefaler altså Havasupai, som er en sidedal til Grand Canyon, men også spektakulær, og med noen helt fantastiske fosser i dalbunnen. Turkist vann og rød stein. Omtale og lenke til noen gamle blogginnlegg er her.

Gammel 13-02-15, 19:24   #32
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi var der paa den aller varmeste tiden, men det gikk helt greit. Er jo ikke saa varmt höyt oppe sml. med nede i örkenomraadene.

Vi var der i begynnelsen av august. Det var passe varmt på south rim, men de hadde ikke fotturer ned i canyonen akkurat de dagene pga temperaturen i bunnen som visstnok var drepende.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 20:28   #33
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ganske varmepysete, men Grand Canyon ligger såpass høyt at varmen ikke var noe problem i juli i fjor. Vi var bare oppe da, på kanten. Det er et spektakulært syn og vi var helt fornøyde med å ikke dra ned i bunnen. Det så jeg ikke helt poenget med i grunnen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 20:35   #34
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så fantastisk! Det skulle jeg gjerne gjort. Var det med en guide, eller alene?

Alene, dvs med to norske venninner jeg jobbet med der borte. Planen var å gå ned og opp samme dag. To av oss var i svært god fysisk form, sistemann var ikke og hev seg med i siste liten. Hun ble dårlig på vei nei, ikke langt fra bunnen. Vi valgte da å gå helt ned, finne en "rangemann" der og få hjelp. Han skjønte at det var umulig å gå opp igjen med syk venninne, så vi måtte overnatte. Av en eller annen grunn hadde jeg med meg mitt AmEx kort, heldigvis. Den syke fikk eget rom der så vidt jeg husker, vi to andre måtte sove i køyesenger med en haug andre damer (godt det var plass, ingen selvfølge). Natt to var det ikke plass til oss to der, så vi fikk låne soveposer og sov ute på marka. Jeg var ikke mye høy i hatten, livredd som jeg er for klapperslanger. Heldigvis hadde vi med oss caps så den tok vi godt over hodet og ansiktet og snørte soveposen godt opp. Vi sov begge greit faktisk. Så stod vi opp grytidlig, i fire-tiden, og begynte å gå opp i fem-tiden før det ble for varmt. Tror vi brukte noe sånt som fem-seks timer opp. Tok hyppige pauser, drakk mye og spiste godt. Jammen flaks jeg fikk betalt med kredittkortet mitt (så man vet aldri hva man får bruk for).

I ettertid er vi jo glade for "opplevelsen". Flott å gå ned og rart også. Det er tyngre å gå ned enn opp og man må passe på hvert skritt man tar så man ikke slklir i sandgrusen (eller trør på en slange som kan finnes der, vi så ingen).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.