|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmantEn venninne sin sønn ble konfirmert i høst. Har inntrykk av at det gikk i 200-300 kr fra venner og andre utenom familien, så her er det det som er det vanlige.
![]() |
#23 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant
![]() |
#24 |
Tittel og tittel....
|
300 kroner veldig lite? Jeg syns det er mye jeg til en nabo. Her tror faktisk det ligger på 100-200 kroner til naboer.
![]() |
#25 |
lettere utlada
|
Hvorfor skal ikke sangen være med som gave til konfirmanten? Det er til han jeg synger, og jeg har brukt tid og krefter på å finne sang, øve inn osv.
![]() |
#26 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmantJeg ga 200 til nabogutt her, og jeg er venninne med mora selv om vi ikke er veldig nær, og hun ble skikkelig glad og overraska (jeg hadde bakt kake og). Så jeg syns virkelig ikke 300 er lite.
![]() |
#27 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmantJeg ville sikkert gitt 500, men det er med vår økonomi. Dere har ikke mye å gå på i hverdagen og da synes jeg 300 er mer enn nok. Jeg ville ikke forventet noen gave i det hele tatt i den situasjone, det du bidrar med er egentlig nok.
![]() |
#28 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmantTaien: Ikke tenk på hva "alle" andre ville gjort. Det du gjør er flott. Gi det du føler er rett her uansett om det er x kr eller y kr.
![]() |
#29 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Ja, det får man virkelig si. Jeg husker at i min konfirmasjon fikk jeg typisk en femtilapp av venner. Konsumprisjustert tilsvarer dette rundt 100 kroner i dag. Sånn for å ha noe å sammenligne med.
![]() |
#30 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmantJeg er helt enig i at det er nok med 2-300,- i dette tilfellet. Skriv et hyggelig kort til konfirmanten så blir det en fin gave til sammen. Sangen er en kjempeflott gave! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
Dette synes jeg er veldig merkelig tankegang. Festen og arrangementet er jo for konfirmanten. Om mine barn tenker at det ikke spiller noen rolle for dem så hadde det heller ikke blitt noe konfirmasjonsfest. Det er jo ikke foreldrenes dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmantJeg var i konfirmasjon i dag, til ei jeg er fadder på. Jeg ga 1000 kr, men så at den andre fadderen ga 3000…
![]() |
#33 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmantJeg synes 300 høres helt supert ut. Jeg skal servere for en god venninne sin datters konfirmasjon i morgen. Jeg kjenner ikke datteren noe godt, så det er litt forskjellig fra hos dere, men jeg tenkte å gi 200 kr jeg, i tillegg til å bruke dagen og servere!
![]() |
#34 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmantJeg hadde konfirmant forrige helg, og av naboer, venninneforeldre og mine venner fikk hun fra 100 til 300 kroner.
![]() |
![]() |
#37 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Jeg har alltid lurt på hvordan det er mulig å få så vanvittig mye penger i konfirmasjonsgave som jeg hører at noen får - men når jeg hører summer som dette, blir det jo litt mer forståelig.
![]() |
#38 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmantEg gav tusen no i vår til ein eg er fadder til (ikkje i slekt) og vanleg sum frå venner/naboer/ venners foreldre var 200-400 kroner.
![]() |
#39 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmantKonfirmasjonen var forrige helg, og jeg gikk for 500,-. Jeg var serveringshjelp, ryddehjelp både før og etter (var med å stelte alt i stand dagen før også) og sang for konfirmanten og gjestene.
![]() |
#40 |
Peppy!
|
My thoughts exactly. Jeg sjekket på ssb.no, og den hundrelappen mine foreldre gav bort til venners barn for 22 år siden, da jeg var konfirmant, tilsvarer 150 kr i dag. Jeg synes det virker som om konfirmasjonsgreia har tatt helt av. Mine foreldre tenkte å gi et barnebarn 5.000 kr i konfirmasjonsgave. De fikk tilbakemelding fra andre på at det var litt lite. Jeg ble helt |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|