|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er det slitsomt å være hjemmeværende forelder? | |||
Ja, det er uten tvil mer slitsomt enn å være i jobb |
![]() ![]() ![]() ![]() |
17 | 21,25% |
Ja, det er uten tvil slitsomt siden alt husarbeid faller på meg |
8 | 10,00% |
Det er like slitsomt/lett som å jobbe |
8 | 10,00% |
Det er slitsomt fordi barna krever mer enn jeg klarer å gi |
8 | 10,00% |
Det er ikke slitsomt på noen måte |
7 | 8,75% |
Det er mindre slitsomt enn jobb fordi jeg kan planlegge mine egne dager |
16 | 20,00% |
Det er mindre slitsomt enn jobb fordi jeg har mye meningsfylt å gjøre på |
3 | 3,75% |
Det er mer slitsomt enn jobb fordi jeg ikke har noe å fylle dagene med |
5 | 6,25% |
Annet |
8 | 10,00% |
vil kun se svarene |
14 | 17,50% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg krysset av på annet. Jeg er jo ikke hjemmeværende, og jeg kunne ikke tenkt meg å være hjemmeværende med Poden hjemme.
![]() |
#22 |
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Det hender at jeg drømmer om å begynne å jobbe igjen fordi jeg sliter meg ut hjemme med de to små.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Det kommer nok an på innstillingen man har til det, tror jeg. Jeg synes det er slitsomt på en helt annen måte, iom. at tankene konstant svirrer rundt barna, og at man er "alltid beredt". |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg har virkelig kost meg hjemme i permisjon alle tre gangene. Det er deilig å være hjemme med en liten baby. Permisjonstiden er unntakstilstand.
![]() |
#26 |
Superduperaktiv
Hvor: Midt i landet
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg hadde vært hjemme i tre år da jeg begynte å jobbe igjen i oktober. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Fordelen med å være hjemmearbeidende er at jeg kunne styre dagene mine selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Tankefull
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Det kommer vel helt an på hva jobb jeg har, og hva jeg fyller dagene mine med hvis jeg hadde vert hjemme.
![]() |
#29 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg var hjemme i to år med guttungen. Han har en lungesykdom, og var så mye på sykehus at en annen løsning enn meg som hjemmeværende ikke ville være forsvarlig. Det var godt for meg å være hjemme med ham, men gud så deilig det var å få begynne å jobbe igjen også.
![]() |
#30 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg blir mentalt sliten av å gå hjemme, og jeg kunne ikke tenkt meg å være hjemme på fulltid. Jeg savner det å ha noe å bryne hjernen på. Så jeg synes det er hardt å være hjemmeværende, men ikke pga husarbeid eller unger, kun fordi jeg ikke trives med det (i lengden).
![]() |
#31 |
♥
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Tja. Jeg er ikke heseblesende utslitt om kveldene nei, eller ramler sammen som en sacosekk foran tv. Jeg er mer sliten i hodet kanskje enn fysisk. Er jo mye prating, synging, lesing og forklaring på en hel dag til en nysgjerrig 5 åring. Nå er han jo litt i barnehagen da, så min fritid er sovetiden lillebror har på dagen. Jeg har alt ansvar med rydding, vasking, klær,matlaging, legging osv. Min samboer nekter jo som kjent husarbeid. Nekter han, nekter jeg full jobb hjemmefra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg blir sliten på en annen måte. Jeg syns det er slitsomt at ungene gir input hele tiden, gjerne i stereo, og jeg har begrensede muligheter til å styre det.
![]() |
#33 |
Passiv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Nja, nei, jeg synes det er godt å være hjemme med snuppa, vi koser oss masse. Samtidig må jeg det, er helt nødt faktisk. Hun er så syk at hun trenger det, noen annen løsning finnes ikke. De dagene hun er i såpass form at hun kan være i bhg. når vi ikke er innlagt, så jobber jeg litt frivillig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg var ganske sliten da nr 2 begynte å bli noen mnd og jeg var hjemme med ungene. Jeg var sliten pga at hun gråt omtrent 23 timer i døgnet de første 6 mnd. Jeg hadde ikke akkurat noe særlig hjelp av gubben (nå eks) heller. Jeg studerte ca 1 dag i uken og jeg må si det var deilig å levere jenta fra seg og ha fri, for det var fri å være på skolen.
![]() |
#36 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Jeg var hjemmeværende i tre år da dattera mi var liten, og det var langt i fra slitsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Nei, jeg synes ikke det er spesiellt slitsomt.
![]() |
#38 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Det kommer helt an på ungene og omstendighetene. Om man har en unge som hyler mer en 15 timer om dagen er det helt jævlig å være hjemme. Om man har en unge som bæsjer 30 ganger i døgnet så er man også ganske isolert i hjemmet, om man da ikke gir bæng og driter i om ungen får etseskader i rumpa. *Sånn, en liten utblåsning herifra.* |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Det kommer nok helt ann på hvor mange barn man har og hva slags personlighet barna har. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Er det hardt å være hjemmeværende?Det er et for generelt spørsmål for å kunne gi noe fornuftig entydig svar. Ser at de aller fleste svarer for seg selv, og det er vel det beste.
![]() |
|
|