Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Overnatting til 16-åring

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-07, 11:41   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Jeg ville nok latt ham overnatte ja, men jeg ville ha snakket med datteren min for å finne ut hva hun virkelig ville. Det er ikke sikkert han hadde fått overnatte på hennes rom, ikke alle sekstenåringer er klare for sex, men hvordan skal de kunne si nei hvis foreldrene plasserer dem i samme seng? En prat med guttens foreldre høres ut som en god idé også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 09:07   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg svarte ja, men jeg vil selvsagt presisere at jeg ville ha spurt henne om hvor hun ville han skulle sove. Jeg hadde nok også dobbeltsjekket med foreldrene hans om det var greit at han overnattet. Hadde de sagt "ja, men ikke på samme rom", så hadde jeg respektert det. Om to kjærester på seksten vil ha sex, så har jeg ikke noen problemer med det.

Dette høres veldig ut som det jeg tenker og føler om temaet. Også håper jeg de neste ti årene går saaaaaakte...

Gammel 03-06-07, 16:29   #3
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville nok latt ham overnatte. Siden jeg ikke kjente foreldrene så syns jeg det hadde vært litt rart å ringe dem. Han hadde måttet ligge på et annet rom enn min datter.

Jeg er veldig enig med kisha i at man skal la ungdommene få lov å bruke foreldrene som unnskyldning om man egentlig ikke vil. Regner med at det er det Hattifnatten også mener med å spørre datteren om det er noe hun egentlig ønsker. Tror den lille oppklaringen der er viktig.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 16:33   #4
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville latt ham overnatte, men ikke på samme rom.

Gammel 03-06-07, 17:11   #5
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Han hadde selvfølgelig fått overnatte, men jeg tror jeg hadde hatt problemer med at de skulle sove i samme seng.rippen:

Å snakke med det andre foreldreparet er en smart ide'!

Gammel 07-06-07, 09:11   #6
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg ville latt ham overnatte, men ikke på samme rom.

samme her.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 10:04   #7
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg traff selv mannen min som 16-åring. Vi fikk overnatte hos hverandre etter et par uker.
Det tok lang tid før vi hadde sex hjemme hos meg, der var det så lytt.

Vi hadde sex de dagene vi ikke sov hos hverandre også...

Etter 6 mnd flyttet jeg hjem til han.

Man må selvfølgelig se ann hver enkelt sak. Jeg ville f.eks kanskje blitt kjent med fyren først.
Nå virker jo det vanskelig i denne saken, så da ville jeg kanskje latt han sove i et annet rom.

Gammel 03-06-07, 17:14   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min søster, nå 16 og kjæreste i snart halvannet år, hadde typen i senga i over et halvt år før de fant på no sprell. Jeg syns det er mange her som undervurderer ungdommen her.

Gammel 03-06-07, 18:41   #9
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Min søster, nå 16 og kjæreste i snart halvannet år, hadde typen i senga i over et halvt år før de fant på no sprell. Jeg syns det er mange her som undervurderer ungdommen her.

Det trenger ikke å bety at man undervurderer ungdommen. For min del så vil jeg ikke at jeg skal være med å tilrettelegge for sexpress for min datter. Jeg tror selvfølgelig at de får gjennomført dersom de ønsker det, men som Kisha er inne på så er det å gi dem muligheten til å si nei, ved å skylde på foreldrene.

Gammel 03-06-07, 18:43   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tilrettelegge sexpress? Å ja, så du har ikke oppdratt henne med ryggrad altså. Synd.

Gammel 03-06-07, 19:49   #11
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tilrettelegge sexpress? Å ja, så du har ikke oppdratt henne med ryggrad altså. Synd.

Dette var et teit svar, Sitron. Ungdommer ER sårbare for press.

Gammel 03-06-07, 19:54   #12
Jessica
Pauset

Standard

Ungdommer er sårbare for alt slags press fra venner og kjærester i den alderen. Det handler mye om å føle seg akseptert. Det handler ikke om å ha ryggrad eller ikke. Det handler om at vi som voksne må hjelpe til slik at de kan unngå vanskelige situasjoner de ikke ønsker å havne opp i.

Ungdomstiden er en viktig tid for den voksne identitetsdannelsen. På denne tiden skal ungdommen sosialiseres inn i en mer voksen verden og bli selvstendige personer som tar egne valg og ansvar for eget liv. Vi voksne må stå bak og ta i mot når de faller, samtidig må vi prøve å skyve dem ut av "reiret" for de skal tross alt lære å "fly" selv. Det er neimen ikke lett å være ungdom, men heller ikke lett å være foreldre. Hvor streng skal man være? Hvor snill skal man være? osv. Mange dilemmaer man blir stilt overfor. Plutselig begynner du å se resultater av oppdragelsen du har gitt barna dine, og til tider møter du deg selv i døra....

Sist redigert av Jessica : 03-06-07 kl 20:02.
Gammel 03-06-07, 22:47   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, han hadde ikke fått lov til å overnatte. Definitivt ikke.

Jeg hadde derimot tilbudt meg å kjøre ham hjem etter festen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 23:52   #14
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hva med å la det være opp til datteren da, om hun ØNSKER å ha han i sin seng la henne få det. Ingenting er bedre enn å våkne opp ved siden av kjæresten, selv i ung alder. Men om dere snakker om det i forveien og hun ikke føler seg klar for det kan du si han ikke får lov, altså utad er det du som nekter. Om du er redd for at hun skal presses.

Jeg vet ihvertfall at jeg hadde følt meg veldig overstyrt av mine foreldre om de ikke stolte nok på meg som 16 åring til å la meg bestemme dette selv. Man føler seg voksen og er til dels voksen som 16 åring og man bør få lov til å prøve og feile selv. Men en god samtale kan gjøre at det er lettere å ta det rette valget.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 23:57   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg vet ihvertfall at jeg hadde følt meg veldig overstyrt av mine foreldre om de ikke stolte nok på meg som 16 åring til å la meg bestemme dette selv. Man føler seg voksen og er til dels voksen som 16 åring og man bør få lov til å prøve og feile selv. Men en god samtale kan gjøre at det er lettere å ta det rette valget.

16-åringer føler seg generelt ganske så overstyrt av foreldre hele tiden.
Barn på 16 år er barn, og ikke voksne. At en god samtale er viktig, er jeg helt enig med deg i. Overnatting av kjæreste etter 2-3 uker: no way.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 00:06   #16
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg hadde tilbudt meg å kjøre ham hjem etter festen.

Det hadde nok jeg også gjort.

Om han skulle ha overnattet, så hadde han ikke fått sove på samme rom.
Ikke når de bare har vært sammen i 2-3 uker.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 02:05   #17
Nocturnal
Nybegynner

Nocturnal sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Nocturnal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg ville sagt ja, men han ville fått et eget rom. Når de kom hjem fra fest ville jeg hilst på og sånn, og så gått og lagt meg. Jeg ville slett ikke sittet oppe og overvåket om de faktisk la seg på hvert sitt rom.

Kondomer ville jeg forventet at hun tenkte på selv, etter alle alvorspratene vi har hatt i årevis.

Jeg ville ikke ringt guttens foreldre hvis det var han som skulle bo hos oss. Derimot ville jeg ringt og spurt om det var i orden hvis hun skulle overnatte hos han. For eksempel er det veldig viktig for meg at det er noen som følger med på om de i det hele tatt kommer hjem etter en fest. Og det føler jeg meg litt tryggere på hvis jeg har forsikret meg om at de vet at hun skal bo der.

Nocturnal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 06:52   #18
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Nå er det faktisk sånn at ungdom på 16 og over bestemmer selv om de vil ha sex. Juridisk sett.
Ja, jeg hadde latt ham overnatte, og en 16 åring har snakket om foreldrene sine om prevensjon.
Jeg tror ikke sex er det som står i sentrum i denne gitte situasjonen.
I ungdommenes hode.

Og selvsagt ville jeg ha snakket med hans foreldre. Om det faktisk var greit for dem.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 09:27   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ville aller først snakke med 16 åringen og spurt om hun ønsket å ha ha ham på rommet sitt eller ikke. Jeg hadde ikke sagt nei automatisk og jeg hadde heller ikke gjort klar dobbeltseng og tatt det for gitt at det var det 16 åringen ønsket når de bare hadde vært sammen noen få uker.

Jeg husker selv da jeg var 16 år og spurte hjemme om jeg kunne sove over hos kjæresten. Vi hadde vært sammen i et par uker og det var min første "ordentlige" kjæreste. (Jeg hadde debutert, men ikke med en kjæreste...)
Jeg bantes og svor da mamma sa nei, og jeg kalt henne sikkert et eller annet også, men inni meg var jeg så utrolig lettet.

Og selv om det er sant at folk har sex på andre tidspunkt enn bare på kvelden når de har lagt seg, er det faktisk enklere å føle presset når man ligger der to stykker i mørket, og man ikke har noenting annet å skylde på enn at man ikke tørr/er klar/har lyst...

Gammel 05-06-07, 06:35   #20
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg husker selv da jeg var 16 år og spurte hjemme om jeg kunne sove over hos kjæresten. Vi hadde vært sammen i et par uker og det var min første "ordentlige" kjæreste. (Jeg hadde debutert, men ikke med en kjæreste...)
Jeg bantes og svor da mamma sa nei, og jeg kalt henne sikkert et eller annet også, men inni meg var jeg så utrolig lettet.

Og selv om det er sant at folk har sex på andre tidspunkt enn bare på kvelden når de har lagt seg, er det faktisk enklere å føle presset når man ligger der to stykker i mørket, og man ikke har noenting annet å skylde på enn at man ikke tørr/er klar/har lyst...

Ja, jeg kjøper den.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.