Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Overnatting til 16-åring

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-07, 18:37   #21
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror alle skjønner at det skal mye til å stoppe ungdom fra å ha sex hvis de vil, men fra å innse det er det lang vei til å oppfordre til sex.

Enig her.
Å la han overnatte er greit synes jeg, men å automatisk gå ut fra at de skal sove på samme rom er ikke greit.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 18:41   #22
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Min søster, nå 16 og kjæreste i snart halvannet år, hadde typen i senga i over et halvt år før de fant på no sprell. Jeg syns det er mange her som undervurderer ungdommen her.

Det trenger ikke å bety at man undervurderer ungdommen. For min del så vil jeg ikke at jeg skal være med å tilrettelegge for sexpress for min datter. Jeg tror selvfølgelig at de får gjennomført dersom de ønsker det, men som Kisha er inne på så er det å gi dem muligheten til å si nei, ved å skylde på foreldrene.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 18:43   #23
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tilrettelegge sexpress? Å ja, så du har ikke oppdratt henne med ryggrad altså. Synd.

Gammel 03-06-07, 19:49   #24
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tilrettelegge sexpress? Å ja, så du har ikke oppdratt henne med ryggrad altså. Synd.

Dette var et teit svar, Sitron. Ungdommer ER sårbare for press.

Gammel 03-06-07, 19:54   #25
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Ungdommer er sårbare for alt slags press fra venner og kjærester i den alderen. Det handler mye om å føle seg akseptert. Det handler ikke om å ha ryggrad eller ikke. Det handler om at vi som voksne må hjelpe til slik at de kan unngå vanskelige situasjoner de ikke ønsker å havne opp i.

Ungdomstiden er en viktig tid for den voksne identitetsdannelsen. På denne tiden skal ungdommen sosialiseres inn i en mer voksen verden og bli selvstendige personer som tar egne valg og ansvar for eget liv. Vi voksne må stå bak og ta i mot når de faller, samtidig må vi prøve å skyve dem ut av "reiret" for de skal tross alt lære å "fly" selv. Det er neimen ikke lett å være ungdom, men heller ikke lett å være foreldre. Hvor streng skal man være? Hvor snill skal man være? osv. Mange dilemmaer man blir stilt overfor. Plutselig begynner du å se resultater av oppdragelsen du har gitt barna dine, og til tider møter du deg selv i døra....

Sist redigert av Jessica : 03-06-07 kl 20:02.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 20:16   #26
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt. I tillegg hadde de fått kondomer.

Egentlig tror jeg Sitron er Jessicas datter, i forkledning ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 20:38   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Selvsagt skulle han få overnatte. Om det skulle bli i min datters seng eller i eget rom, ville jeg overlate til min datter å bestemme.

Og jeg ville gjort prevensjon tilgjengelig for sikkerhets skyld. Hvorvidt min mann ville vært enig, er en helt annen sak. *ser ham for meg liggende på lur med hagla for å forsvare datterens ære*

Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 20:49   #28
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville latt han overnatte.
16 åringer er ofte mer ansvarsbevisste og våkne enn vi tror
Mine jenter har hatt gutter,jenter og kjærester på overnatting.
På sine rom.
Vil de ha sex, klarer de det helt utmerket uten at de skal sove sammen en natt.
Det med prevansjon tror jeg de fleste 16 åringer allerede har hatt samtale med Helsesøster om når de har fått seg kjæreste

Gammel 03-06-07, 22:47   #29
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, han hadde ikke fått lov til å overnatte. Definitivt ikke.

Jeg hadde derimot tilbudt meg å kjøre ham hjem etter festen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 23:52   #30
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hva med å la det være opp til datteren da, om hun ØNSKER å ha han i sin seng la henne få det. Ingenting er bedre enn å våkne opp ved siden av kjæresten, selv i ung alder. Men om dere snakker om det i forveien og hun ikke føler seg klar for det kan du si han ikke får lov, altså utad er det du som nekter. Om du er redd for at hun skal presses.

Jeg vet ihvertfall at jeg hadde følt meg veldig overstyrt av mine foreldre om de ikke stolte nok på meg som 16 åring til å la meg bestemme dette selv. Man føler seg voksen og er til dels voksen som 16 åring og man bør få lov til å prøve og feile selv. Men en god samtale kan gjøre at det er lettere å ta det rette valget.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 23:57   #31
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg vet ihvertfall at jeg hadde følt meg veldig overstyrt av mine foreldre om de ikke stolte nok på meg som 16 åring til å la meg bestemme dette selv. Man føler seg voksen og er til dels voksen som 16 åring og man bør få lov til å prøve og feile selv. Men en god samtale kan gjøre at det er lettere å ta det rette valget.

16-åringer føler seg generelt ganske så overstyrt av foreldre hele tiden.
Barn på 16 år er barn, og ikke voksne. At en god samtale er viktig, er jeg helt enig med deg i. Overnatting av kjæreste etter 2-3 uker: no way.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 02:05   #32
Nocturnal
Nybegynner

Nocturnal sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Nocturnal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg ville sagt ja, men han ville fått et eget rom. Når de kom hjem fra fest ville jeg hilst på og sånn, og så gått og lagt meg. Jeg ville slett ikke sittet oppe og overvåket om de faktisk la seg på hvert sitt rom.

Kondomer ville jeg forventet at hun tenkte på selv, etter alle alvorspratene vi har hatt i årevis.

Jeg ville ikke ringt guttens foreldre hvis det var han som skulle bo hos oss. Derimot ville jeg ringt og spurt om det var i orden hvis hun skulle overnatte hos han. For eksempel er det veldig viktig for meg at det er noen som følger med på om de i det hele tatt kommer hjem etter en fest. Og det føler jeg meg litt tryggere på hvis jeg har forsikret meg om at de vet at hun skal bo der.

Nocturnal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 06:52   #33
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Nå er det faktisk sånn at ungdom på 16 og over bestemmer selv om de vil ha sex. Juridisk sett.
Ja, jeg hadde latt ham overnatte, og en 16 åring har snakket om foreldrene sine om prevensjon.
Jeg tror ikke sex er det som står i sentrum i denne gitte situasjonen.
I ungdommenes hode.

Og selvsagt ville jeg ha snakket med hans foreldre. Om det faktisk var greit for dem.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 09:27   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg ville aller først snakke med 16 åringen og spurt om hun ønsket å ha ha ham på rommet sitt eller ikke. Jeg hadde ikke sagt nei automatisk og jeg hadde heller ikke gjort klar dobbeltseng og tatt det for gitt at det var det 16 åringen ønsket når de bare hadde vært sammen noen få uker.

Jeg husker selv da jeg var 16 år og spurte hjemme om jeg kunne sove over hos kjæresten. Vi hadde vært sammen i et par uker og det var min første "ordentlige" kjæreste. (Jeg hadde debutert, men ikke med en kjæreste...)
Jeg bantes og svor da mamma sa nei, og jeg kalt henne sikkert et eller annet også, men inni meg var jeg så utrolig lettet.

Og selv om det er sant at folk har sex på andre tidspunkt enn bare på kvelden når de har lagt seg, er det faktisk enklere å føle presset når man ligger der to stykker i mørket, og man ikke har noenting annet å skylde på enn at man ikke tørr/er klar/har lyst...

Gammel 05-06-07, 06:35   #35
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg husker selv da jeg var 16 år og spurte hjemme om jeg kunne sove over hos kjæresten. Vi hadde vært sammen i et par uker og det var min første "ordentlige" kjæreste. (Jeg hadde debutert, men ikke med en kjæreste...)
Jeg bantes og svor da mamma sa nei, og jeg kalt henne sikkert et eller annet også, men inni meg var jeg så utrolig lettet.

Og selv om det er sant at folk har sex på andre tidspunkt enn bare på kvelden når de har lagt seg, er det faktisk enklere å føle presset når man ligger der to stykker i mørket, og man ikke har noenting annet å skylde på enn at man ikke tørr/er klar/har lyst...

Ja, jeg kjøper den.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 09:16   #36
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg hadde latt dem pule.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 09:26   #37
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, han hadde selvsagt fått overnatte. Hvor han skulle sove ville vært opp til datteren min å bestemme.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 09:31   #38
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

He-he - dette brakte frem gamle minner fra da jeg selv var 16 og spurte mine foreldre om det samme. Etter mye om og men, fikk han overnatte. Først forsøkte mamma seg med at søsteren min og jeg kunne sove på samme rom, så han fikk sove på hennes rom. søsteren min nektet og mamma la madrass på gulvet på mitt rom i stedet.

Vi hadde ikke sex, men husker det var veldig koselig å ligge å prate til langt på natt.

Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 09:34   #39
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Vi hadde ikke sex, men husker det var veldig koselig å ligge å prate til langt på natt.

Dette ser jeg for meg også. Da jeg var 16 kunne det iallefall ikke falt meg inn å ha sex hvis foreldrene mine (les: mamma) lå og lyttet febrilsk etter om jeg hadde sex. Mulighetene er da så mange ellers. Men koselig nattprat derimot... etter en bra fest - det hadde nok jeg endt opp med også.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 21:36   #40
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er et viktig poeng at det hypotetiske forholdet bare er noen uker gammelt. Alderen i forhold til å ha sex eller ikke er uinteressant for meg så lenge hun er over 16, og oppegående.

At man ikke kan stoppe et ungt par fra å ha sex stort sett hvor eller når som helst, er jeg fullstendig klar over. :mimre: Det er dog et stort gap mellom å akseptere det, og å legge mulighetene til rette for det uten retrettmuligheter for datteren. (Eller gutten.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.