|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Må beroligesJeg hater lus så intenst at jeg nesten spyr bare ved tanken. Jeg tror jeg kommer til å selge ungene om de får lus, brenne ned huset og flytte til en øde øy.
![]() |
#22 |
Javel
|
![]() Sv: Må beroligesApropos lus, på SFO hvor en venninne av meg har sønnen får de ikke ta med seg slike gameboy spill o.l. Dette fordi de da ofte sitter med hodene helt oppi hverandre når de skal se på samme skjermen.
![]() |
#23 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Må beroligesFor noen år siden var jeg på besøk til min søster. Jeg og en av jentene hadde fotosession ute i snøen - Byttet, med og uten solbriller, med og uten leppestift etc. (Må jo opprettholde mitt gode rykte som kul tante) -vel, dagen etter ble jeg vekt av "tante, tante - victoria har fått luuuuus" - Og luebyttinga gikk som sakte film i hodet mitt.
![]() |
#24 |
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Må beroligesDet er noe drit, men man overlever jo....
![]() |
#25 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Må beroligesPlutselig går det opp for meg at det er EN ting jeg ikke er hysterisk for ...
![]() |
#26 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Må beroliges
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Viser tenner
|
Jeg tror nok helt sikkert du takler det! Vi sykepleiere blir vel ikke vippet av pinnen av lus. Da er det bare å brette opp ermene og bli kvitt svineriet!
![]() |
#28 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takk. Trenger det for jeg sover lite om natten for tiden |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Må beroligesJeg var like hysterisk som deg Nelle, men som Liven sier etter at vi fikk det og jeg overlevde er jeg mindre hysterisk nå enn noen gang før.
![]() |
#30 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Må beroligesTips: Hva om du lager et lite skriv selv, med enkle tips om hvordan forebygge. Ta det med i barnehagen og be om/forlang at de henger det opp.
![]() |
#31 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Må beroligesMan MÅ kamme med vått/balsamert hår. Lusen hater lys og stikker av med en gang man skiller håret for å kjemme det. Og den er KJAPP.
![]() |
![]() |
#32 |
Pauset
|
![]() Sv: Må beroligesVi har hatt flere runder lus med eldstejenta. Det var når hun var mellom 6 år og 10 år. Husker jeg hadde panikk første gangen. Sist gang hadde hele familien fått det unntatt jeg, men jeg tok ikke sjansen og tok lusekur jeg og. Stolte ikke på at gubben hadde klart å sjekke skikkelig Sist redigert av Jessica : 04-06-07 kl 21:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Må beroligesDet er visstnok ikke nødvendig med den rundfrysingen. Det er nok å vaske sengetøyet på 60 grader. Vi byttet dynen og puten med gjestedynen (som ikke ble brukt på flere uker etterpå og da er jo dyra/eggene uansett døde) for å være på den sikre siden. Kosedyr som var i daglig bruk, i sengen, ble også fryst ned, likeledes de luene/jakkene hun hadde brukt nylig. Så fikk hun ny hårbørste; spennene vasket vi. Det var helt levelig.
![]() |
![]() |
#35 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Må beroligesEn venninne av meg sin datter hadde hatt lus i mange uker uten at de oppdaget det. De gikk til legen fordi hun hadde så rart kløende utslett i nakken og på skuldrene, og der fant de ut at hele ungen var stapp full av lus..
![]() |
#36 |
Kidding, right?
|
Mange måneder faktisk - det tar 3-4 mnd før utslettet kommer (som egentlig er en allergisk reaksjon på lusebittet, og det må mange bitt til før det blir stort nok til at immunforsvaret reagerer på det.)
![]() |
![]() |
#38 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Må beroligesI utgangspunktet er jeg enig med deg. Men det går faktisk helt greitt an. Jeg greide det. Til tross for at jeg kjemmet og sjekket så overså jeg lusen helt til utslettet kom. Kardinaltabben var å kjemme på tørt hår.
![]() |
![]() |
#39 |
Pauset
|
![]() Sv: Må beroligesMin eldste datter er lyshåret. Jeg sjekket henne for lus, men fant ikke noe egg. 2-3 dager etterpå klødde hun veldig i hodebunnen og jeg skulle ta en titt igjen. Da kravlet det mange lus i hodebunnen..... da fikk jeg PANIKK!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|