|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"
Selvfølgelig ikke. Men det er en logisk brist i at man stoler på leger når noe er åpenbart galt, men ikke i forebyggende tiltak. Når det jo de som faktisk går til healeren med alvorlig sykdom også, men det er heldigvis sjelden.
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Neinei, hverken lovlig eller etisk riktig.
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Ja, det er jeg jo helt enig i, men det er jo også et argument for å gjøre vaksiner påbudt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Audacious
|
Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"Jeg er for obligatorisk vaksinering for de som ikke har medisinsk grunn for å ikke tåle det.
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"Jeg har vært for vaksineringspåbud i flere år, og heier på dette. I England (eller var det i Nederland?) så ble det jo nylig innført (eller foreslått?) at de som ikke følger barnevaksineprogrammet, mister rettigheter til endel trygdeytelser.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"Man bør jo kunne nekte uvaksinerte barn å gå i barnehage? I den private barnehagen yngste går i, måtte vi bekrefte at vi fulgte vaksinasjonsprogrammet.
|
|
|
#9 |
|
Gal kattedame
|
Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"Helt klart for! Burde gjelde hele barnevaksinasjonsprogrammet, ikke bare vaksine mot meslinger.
|
|
|
#10 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"Jah. Sølve Bergmann og hennes like får altfor mange med seg etterhvert er jeg redd.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"Vil det ha konsekvenser med tanke på erstatning osv? Jeg ser for meg at man juridisk vil stå sterkere i en sak om vaksineskader dersom det er tvungen vaksinasjon, eller tar jeg feil? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
At staten skal kunne tvinge innbyggerne til injeksjoner sliter jeg med, altså. Et slikt prinsipp kan veldig lett misbrukes. Da heller belønning til de som vaksinerer og konsekvens til de som ikke gjør (f.eks. barnehageplass avhengig av vaksinasjonsattest). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"Er så enig, ja til obligatorisk vaksinering. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fola Blakken
|
Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"Jeg vet ikke. Fanatisk vaksinetilhenger som jeg er, er jeg ikke sikker på om det er veien å gå (foreløpig.) Jeg er redd motstanderne får vann på mølla om formynderstat og konspirasjoner og hele bøtteballetten. Og det hjelper nok på mølla at det er AP som legger frem forslaget - de der antivakserne mener jo at Stoltenbergfamilien er med i et ondt vaksinefremmende nettverk som de tjener milliarder på.
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
Ja. Det er godt mulig. Men heller det enn at denne grupperingen av vaksinemotstandere/antall barn som ikke blir vaksinert vokser
|
|
|
#16 |
|
Fola Blakken
|
Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"Ja, altså, jeg vil jo at flest mulig skal være vaksinerte. Jeg håper vel helst at vi klarer å overbevise motstanderne med fornuftsargument. Men jeg innser at de verste skruene ikke ville gjenkjent fornuft om den beit dem i nesen.
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: "AP vil ha obligatorisk vaksinering"Jeg er mot (og er i og for seg mot bilbeltepåbud også, sånn prinsipielt - folk skal ha lov til å ta livet av seg selv pga egen idioti). Jeg syns det er et uforholdsmessig sterkt hjelpemiddel, tatt i betraktning at immuniteten stort sett er god. Jeg tror også oppmerksomheten dette har fått, og informasjonen som går ut, vil hjelpe.
|
|
|
#18 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Bilbeltepåbud er jo ikke bare for den som sitter i setet. Samfunnet sparer masse penger på at folk ikke dør og ikke blir verre skadet, samt traumer hos de rundt ulukken inkl offerets familie.
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Samme gjør selvmord, lungekreft pga røyking og alkoholmisbruk.
|
|
|
#20 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Ikke enig i at det kan sammenliknes, da de to sistnevnte gjelder lovlige varer som skader over tid. Bilbelte og redningsvest hindrer akutte ulykker og er enkle og billige i bruk. Hvorfor du trekker inn en generell term som selvmord vs bilbeltebruk skjønner jeg ikke.
|
![]() |
|
|