|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stryker du ofte tøy?
Samme her. Huff. Ja, det hender en gang i jubelåret at jeg må stryke ei skjorte eller et skjørt. Men jeg gremmes.
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
|
|
|
#3 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
![]() ![]() ![]() ![]() |
Da må du jammen ha mange kleshengere - eller rettere sagt, da måtte jeg hatt utrolig mange kleshengere. Blir ikke klærne slitt av utallige omganger i tørketrommelen |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Nei, for glatteprogrammet varer bare et minutt eller to. Det glatter bare, det tromles ikke. Jeg tromler håndklær, undertøy og slike ting. Vanlige klær glattes bare (det er snakk om sekunder i trommelen), så henges det opp. Vi har to kjettinger i taket på vaskerommet og der henges klærne på hengere. Vi har en del kleshengere ja, men jeg har bare nok til en maskin, ca. Jeg tar klærne ned og bretter dem før neste maskin vaskes. Det er sjelden det vaskes to maskiner på 40 grader samme dag. Men det hender, og det er mest etter ferier og sånt. Vi har i ekstreme tilfeller hengt klær til tørk over trappegelenderet, det blir penere enn når det henger på stativ, så det brukes aldri. Sist redigert av Hyacinth : 11-06-07 kl 14:50. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stryker du ofte tøy?Jeg stryker ikke. Som Kristin henger jeg klær til tørk på kleshenger dersom det er nødvendig, men jeg har ikke angst for en skrukk eller to på t-skjorta til treåringen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Aquarist
![]() ![]() ![]() |
Sv: Stryker du ofte tøy?Stryker skjorter til høytider og fest. Gardiner 2-3 ganger i året og en duk i ny og ne. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stryker du ofte tøy?Men bruker dere ikke bomullsbukser? Tunikaer? Dette er jo ting som MÅ strykes, ellers ser de jo ikke ut. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stryker du ofte tøy?eh, nei.
|
|
|
#11 |
|
villende
|
Sv: Stryker du ofte tøy?Her i huset er det mannen som stryker. Han stryker til seg selv hver morgen. Og hvis jeg har noe som skal strykes så tar han det i samme slengen. Nå skal det sies at han er "ødelagt" hjemmefra. Moren hans elsker å stryke, hun stryker omtrent alt, til og med undertøy. Når hun er barnevakt stryker hun alltid alt det rene tøyet hun finner, for hun liker å stryke mens hun ser på tv. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Du vil ikke låne litt skittentøy av meg neste gang hun kommer? Bare sånn for at hun holdes fornøyd, mener jeg?
|
|
|
#13 |
|
villende
|
Utlån av den vaskende og strykende svigermor, liksom. Kanskje jeg skal vurdere å starte en tilkjøringstjensete. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Borte
|
Sv: Stryker du ofte tøy?Jeg stryker minst mulig. Kansje et par ganger i året, og da har jeg så stor haug at jeg står en hel kveld hver gang. Og så er det litt som å få ny garderobe etterpå. Ellers syns jeg det er kult å se litt shabby og skrukkete ut.
|
|
|
#17 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Stryker du ofte tøy?Stryker sjeeeeeldent tøy. Det blir til 17 mai, og når noen av husets herrer må ha strøkne skjorter - ikke ofte det. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Stryker du ofte tøy?Vi har så gammel tørketrommel så det er kun på/av. Om jeg ikke tar tøyet ut med en gang, strekker og bretter så blir det kjempekrøllete og da må det glattes kjapt med strykejern. Glatter det meste utenom undertøy og håndklær.... Skikkelig pes så det er nok derfor jeg også hater å brette klær...
|
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stryker du ofte tøy?Jeg stryker aldri noe. |
|