Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Inspirasjon til små balkonger

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-15, 14:40   #21
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Inspirasjon til små balkonger

Et uteteppe i plast er en superkjapp oppkvikker til balkonger. Ellos har en del:
http://www.ellos.no/hjem/tepper/plas...w&gclsrc=aw.ds

Indiska har fine (og billige!) utetepper:
http://indiska.com/no/Home/Tepper/c/...FcH7cgodIaQAnA

Gammel 01-05-15, 14:42   #22
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Et uteteppe i plast er en superkjapp oppkvikker til balkonger. Ellos har en del:
http://www.ellos.no/hjem/tepper/plas...w&gclsrc=aw.ds

Indiska har fine (og billige!) utetepper:
http://indiska.com/no/Home/Tepper/c/...FcH7cgodIaQAnA

Åh! De fra Indiske var kjempefine!!! Syntes IKEA sine er altfor knæsje i fargen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 17:51   #23
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Er møbeltrekk helt vanntett? :bergenser:

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 17:58   #24
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Så fint! Har også tenkt tanken på å rett og slett putte en daybed der. Men har ikke noe tak over balkongen, så usikker på om den vil ruste..?

Oi, det var jo faktisk veldig fint! Grubler på det samme, har en balkong ca samme størrelse, og vil gjerne ha noe vi kan sitte i alle tre, men også noe jeg kan ligge i og lese i Kindle'n.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 18:39   #25
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Bare husk at daybedene er veldig dype, slik at det må stables veldig opp med puter for at det skal bli behagelig å bruke som sofa.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-15, 20:07   #26
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Daybed ute høres deilig ut. Jeg sitter sjelden i sofa med beina ned og ryggen mot ryggen. Sitter helst mot kortenden med bena oppi sofaen. Da spiller det ikke så stor rolle om den er dyp.

Gammel 02-05-15, 20:15   #27
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Bare husk at daybedene er veldig dype, slik at det må stables veldig opp med puter for at det skal bli behagelig å bruke som sofa.

Jeg skal ha tre sånne svære puter i ryggen. Men legger ikke opp til at man skal sitte med bena på gulvet.

Lurer på om det kan funke å ha denne "krydderhylla" ute? Ha blomsterpotter i den, som på bildet? Har litt veggplass jeg kan utnytte...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Skjermbilde 2015-05-02 kl. 19.14.46.jpg (36,3 KB, 279 visninger)
Gammel 02-05-15, 20:17   #28
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Den var fin, Joika!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 20:26   #29
Joika
Pauset

Standard

Planløsningen blir omtrent som dette. Målene er identiske, men stolen ser jo rimelig snål ut da.... Og fargene er helt, helt feil. Men jeg ser at en seng går helt fint!

Tenkte kanskje puter som dette. De er 65x65.

Har også blingset meg ut en plastmatte fra indiska:

Også tenker jeg et bord i denne stilen, men litt mattere hvis det finnes.

Også seng (usikker på om jeg vil ha svart eller hvit):

Og, om jeg får plass til slutt. En stol.

......Også masse planter og stearinlys selvfølgelig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg RoomSketcher Balkong - 02052015 192917.jpg (54,9 KB, 274 visninger)
Gammel 02-05-15, 20:49   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer gjerne og «henger» der ser jeg

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 21:36   #31
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Hvis stolen er hvit ville jeg hatt hvit seng også. Så små rom bør være roligst mulig. Blir stilig da!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 21:40   #32
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Hvis stolen er hvit ville jeg hatt hvit seng også. Så små rom bør være roligst mulig. Blir stilig da!

Ja, det jeg tenker. Troooor jeg heller mest mot hvit, men får se. Har ikke tenkt å betale så mye for sengen (hallo, Finn.no), så må se hva jeg ender med.

Gammel 02-05-15, 22:17   #33
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det jeg tenker. Troooor jeg heller mest mot hvit, men får se. Har ikke tenkt å betale så mye for sengen (hallo, Finn.no), så må se hva jeg ender med.

Ah, men da blir det noe helt annet. Senga kan jo males.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 22:24   #34
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Dette teppe i plast kjøpte vi på Rusta i dag, til 199,-
Snapchat-6895220603788454504.jpg(sletter bilde etterhvert)

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-15, 22:30   #35
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Fine planer. Jeg har hørt tips en gang om å putte tepper og sommerdyner i store putetrekk. Blir man kald så vips har man noe å trekke over seg. Men mye puter kan man ofre en uten å sitte hardt.

Gammel 03-05-15, 22:07   #36
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Dette teppe i plast kjøpte vi på Rusta i dag, til 199,-
Vedlegg 56683(sletter bilde etterhvert)

Veldig fint teppe!

Gammel 03-05-15, 22:30   #37
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

De mattene fra Indiska, kan de ligge ute selv om det ikke er tak over? Vurderer å skaffe markise over deler av terrassen, og ønsker en matte på gulvet også...

Gammel 03-05-15, 22:32   #38
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

De mattene fra Indiska, kan de ligge ute selv om det ikke er tak over? Vurderer å skaffe markise over deler av terrassen, og ønsker en matte på gulvet også...

De er laget av plast, så da antar jeg det. Er vel ikke optimalt at de blir stående ute i vær og vind, tipper holdbarheten blir kortere da.

Gammel 03-05-15, 22:34   #39
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

De er laget av plast, så da antar jeg det. Er vel ikke optimalt at de blir stående ute i vær og vind, tipper holdbarheten blir kortere da.

Ja, jeg tenker jo å ha dem ute i sommersesongen, og legge dem i bod/garasje/kjeller til høsten igjen.
Vi har en smal terrasse som jeg prøver å få koselig. Vi bygde pallesofa i fjor (men lagde den for smal ) og jeg prøver å få det til å bli en koselig kveldsplass.)

Gammel 03-05-15, 22:40   #40
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Vi hadde ett som lå ute i to år uten tak. Også om vinteren.... Da måtte det kastes. Men det fikk mye juling, og jeg synes jeg fikk mye glede ut av de 200 kronene

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.