|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?
Å, den var fiiin!
![]() |
#24 |
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Dette går (nesten) så det griner, med en viss velvilje for at det utvilsomt ser hjemmelagd ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
Ah, det ble for avansert for meg enn så lenge, ass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Off the map.
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?En miniskappelgenser blir aldri feil vel. Og den strikker du på et par dager.
![]() |
#28 |
I mål
|
Så langt du har kommet da! Jeg er såvidt ferdig med de stripene jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Du skal vel ikke sy noe, du plukker opp masker langs sidene, strikker knappestolpene og kanten nede samtidig, fram og tilbake, med økninger i "hjørnene" på annenhver pinne, slik at det blir rett og ikke bua overgang mellom knappestolpe og nederkant.
![]() |
![]() |
#34 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Du stikker strikkepinnen inn i kantmaskene hele veien (jeg fikk ikke antallet de oppgir til å stemme, men det gjør ingenting så lenge det er jevnt). Vips har du masker på pinnen, og så strikker du bare i vei på siden av arbeidet, fortsetter med de du har på vent nederst, og fortsetter oppover den andre siden. Det finnes sikkert en video som forklarer det bedre.
![]() |
![]() |
#35 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Masse på YouTube. "Pick up stitches along side edge."
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Da har jeg bare igjen ermene på jakka. Den blir, eh, sjarmerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Søk opp magic loop for ermestrikk. Det er mye enklere enn settpinner (4+1 pinne) synes jeg. Kun én lang rundpinne du trenger. 80 cm holder.
![]() |
#40 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?Næsj, du må bare stikke alle maskene inn på pinnen, dele de i to og trekke ut en løkke i den enden du ikke skal begynne på. Så trekker du ut den andre pinnen (i høyre hånd) og begynner å strikke halvparten over på den (fra venstre pinne). Så når du har strikket ene halvparten må du snu strikketøyet, trekke ut høyre pinne og fortsette (samt at du må trekke ut litt løkke på andre enden). Se på youtube så får du det til, garantert.
![]() |
|
|