|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Båndtvang for hundSånn "Åh, det er ikke så farlig. Den er så snill, så." får meg til å se helt svart. Det er jo greit nok at du selv synes hunden din er snill, men store hunder som snuser små unger i ansiktet vil virke skremmende på de aller, aller fleste.
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang for hundBloppy: Det er en forutsetning for en lykkelig hund å få løpe fritt. Det er et behov den har. Men det er selvsagt også hundeeiers oppgave både å overholde båndtvangen, å ha kontroll på hunden og å legge tilrette for at hunden skal få løpe fritt der det er mulig. For det går faktisk an å klare begge deler. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Båndtvang for hund
Da er åpenbart vår hund ulykkelig, for hun går i bånd. langt bånd så hun får løpe der det egner seg, men i bånd ja. Og tilsynelatende en fornøyd gammel dame likevel.
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Sv: Båndtvang for hundJeg gjør oppmerksom på at jeg ikke sa at man ikke skal ha hunden i bånd. Jeg ventet å måtte presisere det. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Eller vi som har allergi å har ikke lyst å hilse på hunder, spes de små som kommer galopperende mot en å gnikker seg mot fotene mine og skal hopp oppover leggene
|
|
|
|
#6 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Jeg har ikke tall på alle de små pyntehundene som jeg de senere årene har måttet sende ut av apoteket igjen. Hva er det med folk, som tror at det er greit å ta med seg en hund inn på et kjøpesenter, og inn på et apotek? Fordi den sitter på armen eller henger ut av en veske? Mange skjønner jo galskapen når jeg poengterer at det ikke er lov (jeg er alltid høflig, men bestemt), men mange blir også tydelig fornærmet over at "en så liten hund" ikke kan få være med overalt.
|
|
|
#7 |
|
Kidding, right?
|
Eller de store for den saks skyld, jeg HATER hunder som hopper opp. Jeg har på meg pene klær! Rene klær! Som jeg skal ha på meg også etter at jeg har "hilst" på det makeløse dyret ditt som du ikke har kontroll på!
|
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Båndtvang for hundJeg synes ikke man skal trenge å be en hundeeier om å ta hunden i bånd, all den tid det faktisk er båndtvang. Sist redigert av 007 : 04-05-15 kl 19:44. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Båndtvang for hundVår går ikke i bånd hele året og hadde ikke trives med det. Hun har stort aktivitetsnivå, min mening er at hun må få løpe fra seg på egnede steder. Vi har f.eks inngjerdet hundeområde i skogen i nærområdet.
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Sv: Båndtvang for hundLangline er kanskje en mulighet. Vi har ikke prøvd det, og man er jo såpass løs med en langline etter seg at det ikke går i definisjonen av bånd, vil jeg si. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Vår går i bånd hele året, men noen dager i uka også uten på hundeområdet jeg nevnte. Er veldig glad vi bor i nærheten av det. Der får hun ta ut alle sine krefter og blir enda mer rolig og harmonisk inne, og utrolig trøtt. Hun har veldig godt av det. Mentalt, men også mosjonsmessig. Til tross for at hun får halvannen time i bånd daglig. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang for hundVi ser an hvor vi har henne løs. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Eh? Holder det som bånd?! 15 meter løst bånd?
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Sv: Båndtvang for hundPolyanna, jeg synes jeg ser en del fjollehundehold, faktisk. Og da mener jeg ikke bare de som ikke tenker på hunden i forhold til andre mennesker, men også de som tydelig ikke ivaretar hundens behov. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Båndtvang for hundPolyanna: Sporbånd er på øde steder hvor det er oversiktlig og normalt lite ferdsel av andre (noen ganger et jorde som det ennå ikke er sådd noe på). Sist redigert av Guttemammis : 04-05-15 kl 23:27. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Båndtvang for hundJeg bruker merkede turløyper mye, mange ganger i uka. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Sv: Båndtvang for hundHelt enig, Trixie. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Båndtvang for hundLykken: Jeg skreiv omtrent.
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Sv: Båndtvang for hundJeg er helt enig, Bloppy, og derfor bruker vi alternativ 1 og 2. Fungerer kjempefint. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Sv: Båndtvang for hund"Parken" vår er forøvrig ikke gjerdet inn. Men den er veldig stor og merket med påler av kommunen. Et fantastisk område. |
|
|
|
![]() |
|
|