|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() Sv: Gøy med gehør
Da må hun klare å holde seg stabilt i over-/understemmen.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gøy med gehørJeg tenker ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gøy med gehørJeg vet om mange som skifter toneart i løpet av sangen. Det er skrekkelig å høre på. Mannen min er enda verre. Han hører ikke hvilke toner han synger. Det er helt tilfeldig hva som kommer ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gøy med gehørI følge min irriterende musikalske samboer i studietiden sang jeg alltid en kvart tone over gitaren når jeg spilte og sang. Jeg hører når jeg synger falsk (når, ja, sangstemme har jeg ikke), men dette kan altså ikke høre selv. Jeg tenker at gehøret mitt ikke er bedre.
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Gøy med gehørUfrivillig modulering.
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Gøy med gehørJeg klarer helt utmerket andrestemme alene, og der jeg ikke kan den dikter jeg den bare videre i passende toneleie. :erfaren korsanger:
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
Er du gift med mannen min?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 23-05-15 kl 22:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Protonterapeut
|
![]() |
#11 |
Panzerekstremfeminist
|
Er du OGSÅ gift med mannen min?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
By the Sea
|
![]() Sv: Gøy med gehør[quote=Teofelia;4228410]Det Toffen snakker om er jo ufrivillig modulasjon.[/]
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gøy med gehørDette gjorde eldstemann før, men har blitt mye flinkere til å høre etter og er nå stort sett i samme toneart når sangen slutter som han var i starten. Dette læres ved øving, men man må jo nesten være bevisst det for å gjøre noe med det da. Guttungen her synger kjempefint og gjorde også det da han modulerte i hytt og pine, så å si at disse ikke kan synge blir feil syns jeg. Nå synger han i (obligatorisk skole) kor og klarer som sagt å synge rett etter at dirigent har terpet på lytting.
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Gøy med gehørHaha, dette gjør sønnen min også. Jeg har bare kalt det å synge falskt, men den gang ei.
![]() |
|
|