|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vedovn - viktig?Jeg synes vedovn er viktig både for meg og ved kjøp og salg. Selv en liten og rimelig ovn som denne varmer fort opp 80 kvm. Jeg tror mange gjør feil og overdimensjonerer ovnen. Også vi, fordi vi ønsket en med mye innsyn og glass på tre sider. Da er det 26 grader i stua så fort tre kubber er brent.
|
|
|
|
#2 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Vedovn - viktig?Vi bruker aldri våre vedovner, så for vår del er det helt uvesentlig (mens det f.eks. var på must have-lista til broren min og samboeren hans). Så lenge det er god oppvarming ellers hadde jeg ikke brydd meg.
|
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Vedovn - viktig?Det er klart at hvis man bor i et område der det er bikkjekaldt om vinteren har man nok mer behov for vedovn, men her hvor jeg bor blir det sjeldent skikkelig kaldt - vi ligger ofte og vaker rundt 0, med perioder med lavere temperaturer. Jeg har også bodd 7 år i byen der Che bor, og syntes klimaet der var rimelig likt det vi har her om vinteren.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Vedovn - viktig?Det hadde ikke betydd noenting for meg, hvertfall. Vi har ikke vedovn, jeg vil ikke ha, og vi har aldri savnet det.
|
|
|
|
#5 |
|
Curlingkone
|
Sv: Vedovn - viktig?http://www.icopal.no/Produkter/Pipe/Celsius.aspx
|
|
|
#6 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Vedovn - viktig?Jeg er på ingen måte en ekspert - men jeg synes det ser ut som den må bygges sammen med pipa - eventuelt lage ny pipe? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Klar
|
Sv: Vedovn - viktig?Jeg har vokst opp med vedovn og er veldig glad for å ha hus uten vedovn nå! Jeg forbinder vedovn med mye bæring, brask overalt og kokvarme/treig oppvarming, og selv om jeg skjønner at moderne vedovner funker mye bedre enn mange hundre år gamle beist, så er ikke ovn noe jeg savner. |
|
|
|
![]() |
|
|