|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKELeilighet eller hus med mulighet til å lage mat og helst tilgang til noen gode matbutikker eller markeder høyner min ferie veldig. I fjor var vi for første gang på to ukers ferie uten noen mulighet til å lage mat, og jeg ble så lei av restauranter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKE
Dette er jeg også enig i - utrolig stas å handle morsomme ingredienser og kokkelere selv!
![]() |
#24 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKEJeg har litt forskjellige behov i forhold til når på året det er. Hvis jeg tenker sommerferie, vil jeg egentlig ha sol, varme og badetemperatur, men siden vi er beinharde på å fly minst mulig av miljøgrunner og sommerferien de ti siste årene har vært i Norge/Sverige, må vi ta det været vi får. Fjorårets sommerferie var perfekt: Storbyferie i Stockholm, Vimmerby med moro for ungene og oss, og Öland med sol, strand, bading, kultur, god mat, historie, aktiviteter m.m.
Sist redigert av noen : 02-06-15 kl 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKEAlle former for ferie som involverer ski, gå fra hytte til hytte og alle former for camping er helt ut. Særlig i telt.
![]() |
#26 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKEÅja! Det glemte jeg å nevne. Camping er ikke OK. Vi har prøvd det én gang og da summerte storesøster det opp slik: "Du må bare innse at vi ikke er en campingfamilie, mamma."
![]() |
#27 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKEJeg liker ferie!
![]() |
#28 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKEFor meg er det et ufravikelig krav for en knall ferie at jeg slipper å lage middag, og helst alle andre måltid også.
![]() |
#29 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKEGå fra hytte til hytte i fjellet er virkelig drømmeferien! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKEDet må nevnes at når jeg sier telt, så betyr ikke det et lite telt med soveposer på tynne liggeunderlag. Men stort telt og luftmadrasser på fine campingplasser med god tilgang til strøm, dusj, toalett og andre bekvemmeligheter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
kamerat
|
Jeg vil ikke det heller.
![]() |
#32 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKENiks, hjelper ikke hvor fint teltet er, telt er telt.
![]() |
#33 |
kamerat
|
Jeg beundrer deg for standhaftigheten, og så synes jeg alltid det er kult å jobbe mot en begrensning. Hvis vi prøvde det der (og det tenker vi faktisk jevnlig på), ville det garantert gått sport i å komme lengst mulig på tre uker. Middelhavet er jo piece of cake, vi ville siktet mot Stillehavet!
![]() |
#34 |
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKEJeg liker:
![]() |
#35 |
This is normal!
|
Jeg driver og bearbeider familien for interrail i Europa neste år, så da blir det vel transsibirske året etter.
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKEJeg er egentlig bare happy så lenge jeg har fri helt på ordentlig. Å ikke ha telefon- eller maildekning er helt supert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
This is normal!
|
![]() |
![]() |
#38 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKEJeg må oppleve noe, så typiske charterferier hvor man tilbringer de fleste dagene på stranden/ved bassenget ville vært drepen for meg. Byferier er favoritten.
![]() |
#39 |
ej ikke møjkets heije
|
He, he ... dette er planen min også. Interrail til neste år er allerede fastlagt (det er gratis for barn til og med 11 år, og neste sommer er snuppa akkurat 11). Og så er planen å ta transibirske, men det kan hende at det må vente til ungene ikke vil være med. Knerten klarer det nok fint, men jeg tror eldste kom til å forgå av kjedsommelighet.
![]() |
![]() |
#40 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Hva slags ferie liker du/liker du IKKEJeg stortrives med ferier der jeg kan ha hyggelig samvær med andre. Enten det nå er familien eller venner.
![]() |
|
|