Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor mange par sko har du/dere?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hvor mange par sko i snitt har medlemmene av husstanden?
Minst 2 par hver, de voksne har flest. 1 1,35%
Minst 2 par hver, barna har flest. 1 1,35%
3-5 par hver, voksne har flest. 9 12,16%
3-5 par hver, barna har flest. 1 1,35%
6-10 par hver, voksne har flest. 14 18,92%
6-10 par hver, barna har flest. 2 2,70%
Over 10. 13 17,57%
Over 20 7 9,46%
Over 30 9 12,16%
Vi er sko-hoarders, og tør ikke si hvor mange sko vi har. 17 22,97%
Deltakere: 74. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-15, 19:14   #21
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange par sko har du/dere?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men mangel på bunadssko er vel fordi du ikke har bunad da?

Joggesko skjønner jeg ikke at man ikke kan eie.. Hva bruker man da, holdt jeg på å si? Ikke at jeg jogger spesielt mye, men jeg går mye tur. Bruker det også en del ellers.

Ja, jeg har ikke bunad, så da eier jeg naturlig nok ikke bunadsko.

Hva jeg bruker i stedet for joggesko? Alt mulig annet.

Gammel 11-06-15, 19:21   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, jeg tror jeg nøyer meg med å si at jeg f eks. har 3 par nude pumps... Jeg vil ikke telle. Barna har nok også mer sko enn mange andre, mens mannen min er nøysomhetsbauta i den sammenheng.

Gammel 11-06-15, 19:36   #23
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok at mannen har rundt 20 sko, inkludert fjellsko, støvler og pensko. Han har til og med pensko i ulike farger. Ungene har vel færrest. Eldste har rundt 10 par, yngste ca. 7.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 20:08   #24
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mange sko, kommer ikke til å telle. Mann og barn har stort sett ett par av hver type. Mannen min har så store føtter at det er tungvint å finne sko, lite å velge i. Hadde det ikke vært for det hadde han nok hatt flere.

Trettenåringen har joggesko, innetreningssko, tøysko, sandaler, pensko, vintersko, støvler og skisko. Føttene hans vokser fortsatt, så det holder med ett par av hver type til de er fravokst.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 20:09   #25
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har:

1par Terrengløpesko
1par Joggesko
1par Hverdagssko
1par Dressko
1par Sykkelsko

Så 5par. Trenger da ikke mer!

Gammel 11-06-15, 20:16   #26
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor oppbevarer dere alle skoene?

Jeg glemte å telle med skisko, men jeg regner det ikke som sko egentlig. Det blir som å telle med sykkelhjelmen hvis jeg teller opp antall luer.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 20:21   #27
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Det er vel sikkert jeg som har flest
- støvler (4 år gamle)
- vintersko (fra i fjor)
- vår/høstsko (fra i fjor)
- 3 x finsko (noen beige, noen blå med lav hæl, og noen grønne med svinhøy hæl som er skikkelig lekre, men som jeg aldri har brukt ) (hhv. 11, 4 og 3 år gamle)
- løpesko (ferske)
- fjorårets løpesko som har blitt degradert/oppgradert til fjell-herje-sko
- ballerinasko (4 år gamle)
- bunadsko

Barna har egentlig bare 2 par hver inkl. støvler, men de burde absolutt hatt flere. Og vi kommer vel til å trenge sandaler i løpet av sommeren, men har ikke helt følt behovet så langt.

Gammel 11-06-15, 20:55   #28
Input

Input sin avatar

Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min kid har faktisk bare 1 par sko akkurat nå. Gore-tex joggesko, så det duger jo, men må vel vurdere å kjøpe støvler og sandaler snart.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 20:56   #29
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nok minst 100 par sko og så har jeg vel sikkert 10 par støvletter/boots i tillegg. Gummistøvler, skisko, joggesko, vernesko etc. kommer i tilleg.

Mannen har kanskje 15 par pluss vintersko, gummistøvler, skisko etc.

Jentungen har kanskje noe sånt som faren sin, mens guttene som bytter skostørrelse 2 ganger i året har kanskje fem par hver.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 21:16   #30
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den har vi også hatt før. Jeg har sikkert minst 30 par, kanskje mer. Kaster aldri. De andre - kanskje 8-10 hver, med smått og stort.

Gammel 11-06-15, 21:58   #31
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Oi, tør ikke telle engang Det jeg vet er at det hvertfall er altfor mange. Har sko fremme, i skapet, under senga, på loftet, på jobb, hos moren min... Bruker mange av de, men loftet er fullt av sko som ikke blir brukt (har noen jeg aldri har brukt ). Huff å huff! Skogalskap på høyt nivå!

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 22:02   #32
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har skrekkelig mange, alle sammen. Men jeg mangler visst nude pumps. De gamle var rett og slett utslitt og ble kastet på slutten av sommeren i fjor. Hvilke anbefaler du, Niobe?

(Adrienne!! Skoshopping til uka!!? )

Gammel 11-06-15, 22:19   #33
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

2 par fotball
1 par vanlig
1 par vernesko
1 par sandaler
(3 par vintersko) de glemte jeg jo fordi de ligger i skapet så jeg svarte 3-5.

Gammel 11-06-15, 22:22   #34
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tør ikke telle, men det er minst 30-40 par som tilhører meg. Ungene har rundt 5-6 par hver og sambo har sikkert over 20 (30 om man tar med sykkelsko). Burde nok ha en opprydning for det er endel jeg ikke bruker, men hadde nok ikke klart meg med 6 par året rundt nei

Gammel 11-06-15, 22:27   #35
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

De to minste barna på 6 og 8 har færrest sko, de har 7 par hver. Storebror har forresten færre enn det også, men han bor i leilighet i kjelleren, teller han da? Han har vel 4 par. Drømmemannen har rundt 10 par. Storesøs og jeg har inmari mange sko, jeg tør i grunnen ikke telle...

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 22:33   #36
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mange, sikkert 30.
Mannen har også mange, han liker å bytte på men alle er i samme sjanger.

Gutta mine har ikke så mange.
Eldstemann har Nike Free, Converce, et par pensko, et par type semsket seilersko, crocs som blir brukt til å fly ut til trampolinen og fotballsko. Pluss vintersko. Det ble 7.

Minsten har kun Nike Free, et par vårsko, vintersko, crocs og joggesko. 5 par.

Gammel 11-06-15, 22:46   #37
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Hvor mange par sko har du/dere?

9-åringen min har 4 par joggesko, fotballsko, pensko, tre par sandaler, to par converse, korpssko, tøysko, mokkasiner.... Og støvler, vintersko, skøyter og goretex sko. Joda. Neida.

Gammel 11-06-15, 22:53   #38
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pøbelprinsessen har to ulike par doc martens, et par blomstrete liksom-doc martens, gummistøvler, Nike free,, Nike air, to par converse, tre par ballerinasko, tre par high top sneakers, to par sandaler, et par boots og Toms.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 23:00   #39
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har 9 par med støvler, stallsko, sandaler og bunadssko. Kan kjøpe meg nye sko i sommer altså skjønner jeg.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-15, 23:01   #40
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Vi telte rundt 40 par i vinter. Vi er seks stykker i familien. Egentlig tror jeg det er enda flere.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.