Hjelp med fargevalg?
Jeg trenger visst en egen fargevalgstråd, jeg. 
Vi skal male store deler av leiligheten vår, vegger, tak, lister osv. De fleste rom har ikke vært pusset opp på ti år. Den gangen malte vi hele leiligheten eggehvit (med unntak av noen dører og tak som er fortsatt er i lysbeiset trefarge). Vi er temmelig kjedelige av oss, og vi ønsker fortsatt å ha farge(r) vi kan leve med lenge.
Vi har sagt at vi ønsker oss gråfarger, men når jeg ser på fargekartene fra Jotun, ser jeg egentlig ikke noen stor forskjell på gråfarger og enkelte av dem som kalles hvitfarger, så ikke heng dere opp i det med grått ... 
Vi har sotgrå fliser over kjøkkenbenken, eikeparkett, en del møbler i kirsebærtre som vi fortsatt har planer om å beholde og snart grått golvbelegg i gangen.
Jeg sitter med en haug av fargeprøver her. Mange synes jeg ser fine ut, men jeg trenger tips til eventuelle kombinasjonsmuligheter. Tenker for eksempel at gangen kanskje kan være i en litt mørkere gråtone enn resten, og hvilken farge bør vi ha på tak, lister og dører? Det er en rekkehusleilighet dette, og ikke så mye naturlig lys som slipper inn.
Som om ikke det var nok skal vi også pusse opp et toalettrom. Har valgt oss ut golvfliser (se bildet) til golvet og et hvitt møbel. Tenkte i utgangspunktet å male veggene hvite eller grå der også. Nå lurer vi på om vi skal være litt mer vågale ... Men hvor sprelske skal vi i så fall tørre å være når vi helst vi unngå å pusse opp på en stund igjen? Vil gjerne ha konkrete fargetips til noe som kan funke sammen med nevnte fliser og møbel.