|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?
Husk at en del kameraer i det mer komakte systemkamerasegmentet har annen crop-faktor. Her kan man f.eks. ikke sammenligne Nikon og Canon med Olympus. Det som var f.eks. 50 mm i gamle 35 mm-tiden ville være 75 mm hos Canon og Nikon, men 100 mm hos Olympus.
![]() |
#22 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?Er sant det. Jeg har jo fullformat så 50mm hos meg et 50mm. Ka skje 30mm er bedre for de med mindre bildebrikke. Men når savnet jeg veldig sånn 50mm fungerte på mitt gamle crop kamera. Vurdere å kjøpe en 85mm lenge men har slått det fra meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?Alltid med kamera. På lange turer har vi både speilrefleks og et Leica kompaktkamera, på mindre turer blir det kun Leica. Men savner ofte speilrefleks da.
![]() |
#24 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?Alltid med speilrefleks paa ferie. Jeg har det bare hengende rundt halsen uten kameraveske naar vi er ute. Mobilbilder blir bedre og bedre, men er ennaa ikke i naerheten av hva jeg faar til med et ordentlig kamera. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?Jeg tar alltid speilrefleksen med, men må innrømme at det er mobilen som er desidert mest i bruk, både i hverdagen og på ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?De siste årene har vi ikke hatt med mer enn det lille kompaktkameraet som var veldig fancy i sin tid (for ti år siden....) - Vi bruker det lite, men jeg liker ikke å ha med mobilen på stranda etc.
![]() |
#28 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Samme her. Jeg (vi) har speilrefleks med masse utstyr, ekstra god ekstern blitz osv, men bruker det aldri lenger. iPhonen tar vel så bra bilder til mitt bruk, bruker det også til bloggbildene osv. Fikser litt på bildene på Instagram om det trengs, er mange gode funksjoner der nå.
![]() |
#29 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?Jeg gidder aldri drasse med meg speilreflekskameraet på ferie; orker ikke bruke mye tid på å styre med linser og innstillinger, samt at det er relativt upraktisk å holde på med sånt med to småttiser rundt beina.
![]() |
#30 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?Jeg synes mobilbilder er helt fine til kjappe snaps ute i godt lys, men den er jo ubrukelig ved dunkel belysning eller når du vil ha mindre dybde/uklar bakgrunn eller whatnot.
![]() |
#31 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?Om man synes iPhonen tar like gode bilder som et speilreflekskamera, da har man virkelig ikke lært å bruke kameraet ordentlig...
![]() |
![]() |
#32 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Fotoapparat eller mobilkamera på ferie?"Like gode til mitt bruk", Niobe. Jeg synes fine, vanlige bilder er helt greit på ferie, så jeg har ikke sett behovet for å dra med "monsterkameraet" på ferie. Vil man ta fotografbilder så er jo saken litt annerledes, selvsagt.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 17-06-15 kl 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. For meg er ikke feriebilder mer enn minner om hva vi har gjort, de trenger ikke være små kunstverk.
![]() |
|
|