|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Er det tabu å klage på varmen?
Uff, Tinka, så kjipt. Enda en sommer med gips for junior eller? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Er det tabu å klage på varmen?Og forresten så klager jeg. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
intro
|
Sv: Er det tabu å klage på varmen?Må forresten moderere meg selv litt her. Jeg klager ikke på varmen. Ordentlig, elegant klaging har jeg ikke energi til i så høye temperaturer. Jeg klager altså ikke; jeg lider. Nå er det vel like før gubben får meg med på å kjøpe en kjølbar bil som er mange år nyere enn hva jeg normalt ville ha gått med på.
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Er det tabu å klage på varmen?Du skal bare sende noen ekstra varmegrader nordover. |
|
|
|
#7 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det tabu å klage på varmen?Jeg klager på varmen når jeg mistrives i den. Hvorfor skulle jeg ikke det? Og jeg blir forbanna på alle som på død og liv skal ha meg ut i sola. Jeg trives best i skyggen.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det tabu å klage på varmen?Jeg klager aldri på varmen! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det tabu å klage på varmen?Det skal jeg gjøre KristinS. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er det tabu å klage på varmen?Jeg klager ikke på varmen. Kunne godt hatt det sånn hele året. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
By the Sea
|
Sv: Er det tabu å klage på varmen?Nåh...
|
|
|
#13 |
|
Introvert optimist
|
Sånn er det her også, men nå har jeg akkurat tatt meg en iskald dusj og det var alldeles himmelsk!
Alt over 20 grader sender jeg gjerne til dere. Det hadde vært fint å kunne dele.
|
|
|
#14 |
|
villende
|
Sv: Er det tabu å klage på varmen?Tja, jeg syns vel kanskje det er litt vel tidlig å klage på varmen, med mindre man er gravid eller har liten baby som ikke klarer å varmeregulere seg selv. Det relativt nye huset vårt er en bakerovn og Snupp sover i bare bleia, med pannekrøllen godt klistret fast i tinningen. Men jeg får meg ikke til å klage over varmen. Ikke ennå, når den har vært her så kort. Får vi en sommer som er like varm hele tiden så forbeholder jeg meg retten til å klage. Men jeg tviler på at det skjer før i slutten av august. Jeg elsker årstider, og dette er noe jeg kan leve med, like mye som jeg kan leve med tonnevis med snø om vinteren. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ustabil
|
Sv: Er det tabu å klage på varmen?Jeg syns jevnt over at folk klager på været nesten uansett - noe jeg syns er veldig unødvendig, fordi det stort sett blir klaging og klaging og atter klaging. Enten er det for varmt, eller for kaldt, eller for mye vind, eller så er det "surt" eller så er det så klamt - og så videre. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Dette funker jo fint om man jobber.
|
|
|
#17 |
|
Textrovert
|
Ja, ikke sant. Hjelper ikke at JEG gjerne hadde sittet i skyggen når jeg likevel må kjøre milevis i varm bil uten air condition for å reise til og fra jobb. Og når jeg er hjemme vil poden ut og leke. Og siden han må passes på konstant, så kan jo ikke jeg akkurat sitte under en parasoll med en god bok.
|
|
|
#18 |
|
Ustabil
|
Joda, men helt ærlig - hvor mange er det egentlig som jobber ute under den steikende solen uten mulighet for skygge? Ikke særlig mange. Inne kan det bli varmt, selvsagt, men til gjengjeld er det jo skygge inne. Så gjelder det å finne en påkledning som fungerer i varmen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Etylbarbital
Noen arbeidsplasser har uniform, andre har dårlig ventilasjon. Jeg jobbet på et utsalgssted en veldig varm sommer hvor Laban seigmenn smeltet til en geléklump i posene i vinduet og all sjokoladen ble hvit (temperaturskadet). Det hjelper ikke med skygge inne når temperaturen innendørs blir høy-høy. Jeg klarer å leve meg inn i at varmen i aller høyeste grad kan være et problem også på arbeidsplassen til tross for at jeg til dag har en jobb med übereffektiv air condition slik at jeg sitter i skjørt og T-skjorte med vifteovnen på full guffe.
|
|
|
#20 |
|
ctrl+z
|
Dette funker ikke for alle, er jeg redd. Jeg mistenker hvertfall at sjefen min ville hatt noen innspill hvis jeg hadde dyrket latmannslivet nå i varmen.
|
![]() |
|
|