Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Tips til dagsturer på østlandet

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-15, 08:38   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til dagsturer på østlandet

http://www.vestrebjorumgard.no/

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 14:54   #22
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, det er et stykke, men det går en matebuss fra havnen til stasjonen. Og man kan kjøpe billett med Ruterappen til hele sulamitten. Med fire soner kommer man seg med både buss, tog og buss/trikk/t-bane fra Oslo S og hjem.

Å, så flott! Da skal jeg foreslå det til mann og barn

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 15:17   #23
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Å, så flott! Da skal jeg foreslå det til mann og barn

Det har åpnet en ny italiensk cafe og delikatessen på brygga i Son, og på lørdager er det loppis på torget. Mye rart, men er man interessert i eldre sølvtøy kan man gjøre et kupp. En lokal isprodusent har en bod der, og kan virkelig anbefales! Sjokoladeisen har et hint av karamell, og jordbærisen er duperfrisk og god.

På den lille cafeen bak galleriet, Gullich, har de god kaffe, danske karameller og endel fint kunsthåndverk. Blant annet flotte bakeboller.

Galleriet har fine ting (blant annet porselen fra Ment), men cafeen deres er skrekkelig. Billig overpriset posete, hermetikkmais, isbergsalat og mikro-lasagne.

(Si i fra om du tar turen! )

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 15:50   #24
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Det har åpnet en ny italiensk cafe og delikatessen på brygga i Son, og på lørdager er det loppis på torget. Mye rart, men er man interessert i eldre sølvtøy kan man gjøre et kupp. En lokal isprodusent har en bod der, og kan virkelig anbefales! Sjokoladeisen har et hint av karamell, og jordbærisen er duperfrisk og god.

På den lille cafeen bak galleriet, Gullich, har de god kaffe, danske karameller og endel fint kunsthåndverk. Blant annet flotte bakeboller.

Galleriet har fine ting (blant annet porselen fra Ment), men cafeen deres er skrekkelig. Billig overpriset posete, hermetikkmais, isbergsalat og mikro-lasagne.

(Si i fra om du tar turen! )

Åååå, nå fikk jo jeg lyst til å være med også Det høres jo såååå koselig ut! Hadde i utgangspunktet tenkt å sende kun mann og barn Men vi kan jo rett og slett ta en kjøretur til Son også. Ikke lange turen i det hele tatt. Son blir herved oppført på listen i tillegg til båttur fra sentrum til Son

Gammel 15-07-15, 16:19   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker jeg riktig om du bruker rullestol? Jeg tror det skal være rimelig greit å komme seg rundt i Son, til tross for litt humpete brostein.

Gammel 15-07-15, 17:25   #26
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Husker jeg riktig om du bruker rullestol? Jeg tror det skal være rimelig greit å komme seg rundt i Son, til tross for litt humpete brostein.

Jepp, jeg bruker det om vi skal på større turer, men hvis det er lite gåing og ståing så kan jeg gå for egen maskin

Gammel 15-07-15, 17:37   #27
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Nettopp. Jeg prøver å huske om det er trapper opp på brygga, eller om det er ramper. Det er så nybygget at jeg ikke har fått gått alle veiene på den ennå, så er litt usikker. Men rundt i sentrum går det greit med rullestol, selv om det er seff er Gamlebyenaktig, med mye humper og brostein. Men det er korte avstander da, og mange steder å sette seg, om du skulle sette igjen stolen hjemme. Hele sentrum er vel kanskje 100-200 meter.

Gammel 15-07-15, 17:44   #28
Tonjemor
Forvirret

Medlem siden: Oct 2008
Tonjemor er litt kulTonjemor er litt kul
Standard

Dette solgte du inn bra Tallulah! Jeg fikk lyst til å flytte til Son jeg nå! 😄

Gammel 15-07-15, 17:50   #29
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil også til Son!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-15, 21:46   #30
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sonstreff!

Gammel 15-07-15, 21:51   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Min ekssvigerinne bor i Son.

Gammel 15-07-15, 22:27   #32
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil anbefale Hadeland glassverk! Både snartfireåringen og femåring syntes det var stas med piratklatrestativ, runderidning, gårdsdyr, vaffelhus, rundstykker og kake i bakeriet og ikke minst å besøke glasshytta og få blåse sitt eget glass (3 år og oppover, gikk så fort at det krevde lite tålmodighet, småsøsken i barnevogn kan være med inn). I tillegg fikk mor handla ville mengder Norgesglass, asjetter og sukkertøy. Sommerens beste så langt, samt stamstedet som jeg prikka om.

Vigelandsparken og Norsk Folkemuseum er gjengangere hos oss, vi er begge steder hvert år. Teknisk museum om været er litt kjipere.

Gammel 15-07-15, 23:09   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tonjemor, her.

Dette solgte du inn bra Tallulah! Jeg fikk lyst til å flytte til Son jeg nå! 😄

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg vil også til Son!

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Sonstreff!

Sonstreff høres bra ut!

Gammel 15-07-15, 23:27   #34
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Sonstreff høres bra ut!

Indeed

Takk for supre insider tips både om ting, tang og "kjøreforhold"

Gammel 16-07-15, 00:11   #35
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Eidsvollsbygningen og "Barnas 1814". Vi har allerede rukket to turer dit i sommer og det blir nok minst en til. Vi bor i nærheten, da.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:46.