|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Jeg ville brutt 15 års uvane og begynt å trene med en venn eller mann eller hva som helst, og bare øvd og øvd på lukeparkering (finn en tom plass feks på et kjøpesenter etter stengetid, og ta med to bruskasser eller noe sånt som kan markere bil foran og bak "luken"). Og så når det sitter, så ville jeg brukt 5 * kjørelærertimepris og kjøpt noe gøy eller fint i stedet.
![]() |
![]() |
#22 |
Textrovert
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Jeg tror det er poengløst å øve rygging og lukeparkering på nattetid, all den tid det er stresset med å ha biler rundt meg som gjør at jeg ikke får det til. Det er for øvrig feil å si at jeg ikke kan lukeparkere, jeg kunne det en stund, men jeg klarer ikke å tenke når jeg sperrer trafikken, så det var så få ganger jeg fikk praktisert det i fred og ro.
En stor og en liten (94 og 02) Ikke la det aller beste bli det godes fiende Sist redigert av Divine : 24-07-15 kl 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Når det kommer til parkering og rygging, så tenker jeg egentlig at det ikke er så viktig. Det er dumt å rygge på andre biler, men trafikkfarlig er det sjelden.
![]() |
![]() |
#24 |
heimføing
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?
Dette er essensen, tenker jeg. Kanskje du må øve på å ikke la deg stresse opp selv om andre må vente fordi bilen din er i veien en liten stund? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Et problem ved å lære lukeparkering med en kjørelærer at man da som regel bruker kjørelærerens bil, og da blir det litt annerledes med din egen bil. Selv kan/tør jeg kun lukeparkere med min egen bil (men det er til gjengjeld helt ok). Jeg ville også kjørt rundt og øvd på vanskelige situasjoner uten publikum. Og sperret trafikken hvis det var det jeg måtte øve på.
![]() |
#26 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Det første som slår meg er at du må ut å kjøre. Masse. Bli trygg på deg selv bak rattet, og øv på de tingene du synes er vanskelig.
![]() |
#27 |
I mål
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Jeg ville gjort det om ingen andre kan lære deg å lukeparkere. Jeg er enig i at man må kunne det i Oslo. Mannen min lærte meg det. Det er ingen stor kunst, og så må man bare øve. Store luker først. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Hvis du vil øve på lukeparkering, så gjør det på Vålerenga. Der er det såpass lite trafikk at du får fred og ro til å komme deg på plass. Og trangt nok om parkeringsplassene til at du får øvelse.
![]() |
![]() |
#29 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Det er veldig kjekt med ryggesensor. Just saying. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Altså, du må kunne rygge. Det er en trafikksikkerhetssak. Det er førstepri. Hvis du ikke klarer å lære deg det selv, må du ta den kostnaden med lærer, tenker jeg.
![]() |
#32 |
Textrovert
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Ja, det er det jeg tenker også, Candy, at rygging må jeg beherske bedre av trafikale hensyn.
![]() |
#33 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Dette er en sånn greie jeg ikke hadde giddet å bruke penger på, men det er kanskje enkelt for meg å si som ikke syns det er noe problem å bare ta seg en kjøretur for å gjøre det.
![]() |
#34 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Lukeparkering skjønner jeg at det går an å klare seg uten, men hvordan går det an å ikke kunne rygge? Du må da oppleve situasjoner der det er nødvendig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Rygging er ikke noe vanskelig å lære selv, det er egentlig bare å gjøre det mange nok ganger. Rygg litt rundt på en parkeringsplass. Men jeg er også litt forundret over at du greier deg uten? Jeg har jo vr hos deg, og man man kommer vel ikke ut med bilen uten å rygge?
![]() |
#36 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Jeg hater også filskifte og påkjøringsfelt, og burde tatt noen timer på det tror jeg. Da jeg tok lappen var det som regel full vikeplikt når man skulle inn på motorvei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Textrovert
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Jeg kan selvsagt å rygge, men jeg kan ikke ryggeparkere, og sliter hvis jeg må rygge lange avstander.
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Hvis du mot formodning skal øve på å lukeparkere er det lurt å velge seg en parkeringsplass mot et butikkvindu/glassvindu slik at du kan speile bilen og se når du er nær de andre bilene. Ellers lærte jeg et veldig enkelt knep for lukeparkering (men kan hende du har hørt det før); kjør bilen din opp på siden så nærme den fremste bilen som mulig og stopp når streken mellom fordøren og bakdøren din er på linje med hekken til denne bilen. Da vrir du rattet og rygger skrått inn i luka di så langt bak mot fortauet du kommer før du vrir på rattet til den andre siden mens du fortsetter å rygge så langt bak du kommer mot bilen bak. Deretter er det bare å benke opp bilen ved å kjøre/svinge litt frem og tilbake. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Glamorøs
|
Hva sliter du med? Syns du det er skummelt, eller får du det fysisk ikke til?
![]() |
#40 |
Textrovert
|
![]() Sv: Oppfriskningskjøretimer – lurt eller noe så inni hampen meningsløst?Jeg klarer det ikke fysisk når det blir feil vei, på en måte. Vanskelig å forklare.
![]() |
|
|