Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

[Hund] Dvergschnauzer eller Havanais?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-15, 21:31   #21
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hund] Dvergschnauzer eller Havanais?

Jeg er ikke fan av DS sitt utseende, selv om man ikke velger etter utseendet.
BH har mine foreldre, og maken til stabil og rolig, samtidig aktiv og livlig småhund skal du lete lenge etter.
Av små raser anbefaler jeg BH.
Men hjerte mitt er nå vunnet av rasen jaktlabrador .
Men den er absolutt ikke noe dere ser etter.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-15, 21:36   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes DS er mye tøffere enn den andre, og vi var lenge på DS før vi endte opp med vår Staff. Nå var det ikke planen at vi skulle ha Staff, men det bare ble slik. Jeg er veldig glad for at det er broren min og svigerinnen min som er oppdretteren hans.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-15, 21:40   #23
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du vet jo at jeg har en havaneser, og at jeg derfor anbefaler den Jeg er jo egentlig overhode ikke noe hundemenenske og fikk hund litt ufrivillig, men jeg må si at når det først ble sånn Å er jeg veldig glad at det ble en havaneser. Hunden min har er vesdig behagelig lynne, den er kosete, lykkelig og lett å oppdra, selv for oss sol ikke har peiling på hunder. Til og min mot synes den er et sjarmtroll, og hun liker IKKE hunder i det hele tatt, men hunden elsker henne og har henne i sin lune hånd.

Pelsen krever arbeid om du skal ha den lang, men de er også fine når de er klippet (vår får klipp med jevne mellomrom). Om de liker deg alene eller ei er nok variernede, men vår klarer seg helt fint alene når det er påkrevd, men er overlykkelig når noen er der.

Han har masse personlighet og er fryktelig søt og utrykksfull. Og han elsker lange turer og å være ute (minus når det regner mye).

Og det er absolutt en fordel at han ikke røyter. Mange allergikere I min familie (inkludert meg selv), ingen som reagerer på ham.

Gammel 01-08-15, 22:43   #24
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg kan også hjelpe med navn på god oppdretter av Havanais, om du vil! Hun holder til på østlandet, og er behjelpelig med å velge den i flokken som kan passe dine kriterier. Som feks vi, ønsket en hann, ikke sjefen i matfatet, roligst osv. Fikk en fantastisk fin og lærevillig fyr, som likevel er robust og god.
Vi er utrolig fornøyd med vår, har ingen erfaring med den andre rasen, men Havanais er som regel en fin førstegangshund.

Send meg gjerne et hint om en oppdretter du kjenner til og som du tenker driver et bra hundehold og ikke avler på feil linjer og slikt.

Vi skal ha familieråd i morgen, og jeg tipper vi lander på Havanais. Også oppretter vi kontakt med et par, tre oppdrettere, og tar det derfra.

Takk for at dere er med å synser.

Gammel 02-08-15, 03:02   #25
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg blir et godt valg (om det blir Havanais). Vår var lyst kremfarget og det hadde vært optimalt med en mørkere farge for han fikk mørkere områder ved øynene og munnen og det syntes ikke jeg var så pent. Velg derfor gjerne litt mørkere farge.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 06:59   #26
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har tenkt igjennom den biten og tror nok ikke vi ønsker hvit eller helt lys, nei.

Gammel 02-08-15, 09:27   #27
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Jeg er ikke fan av DS sitt utseende, selv om man ikke velger etter utseendet.
BH har mine foreldre, og maken til stabil og rolig, samtidig aktiv og livlig småhund skal du lete lenge etter.
Av små raser anbefaler jeg BH.
Men hjerte mitt er nå vunnet av rasen jaktlabrador .
Men den er absolutt ikke noe dere ser etter.

Hvilken rase er BH?

Gammel 02-08-15, 09:28   #28
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare vær klar over at de kan skifte farge vår var hvit og svart da vi fikk den. Nå er den 100% hvit. Alt svart er borte - vekk, og den hadde store og helt sorte partier på kroppen da den var valp.

Gammel 02-08-15, 09:29   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

BH = Bichon Havanais ?

Gammel 02-08-15, 09:33   #30
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

BH = Bichon Havanais ?

Hihi. OK!

Gammel 02-08-15, 09:33   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Bare vær klar over at de kan skifte farge vår var hvit og svart da vi fikk den. Nå er den 100% hvit. Alt svart er borte - vekk, og den hadde store og helt sorte partier på kroppen da den var valp.

Ja, jeg har skjønt det.
Men vi kommer til å forsøke å styre det i retning av en valp som ikke ser ut til å bli helt hvit, men vi tar jo det i får da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.