|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt? | |||
| Under 4 timer |
|
1 | 0,42% |
| 4 timer |
|
2 | 0,84% |
| 4,5 timer |
|
3 | 1,26% |
| 5 timer |
|
14 | 5,86% |
| 5,5 timer |
|
17 | 7,11% |
| 6 timer |
|
45 | 18,83% |
| 6,5 timer |
|
52 | 21,76% |
| 7 timer |
|
58 | 24,27% |
| 7,5 timer |
|
31 | 12,97% |
| 8 timer |
|
8 | 3,35% |
| 8,5 timer |
|
4 | 1,67% |
| 9 timer |
|
0 | 0% |
| 9,5 timer |
|
1 | 0,42% |
| 10 timer |
|
0 | 0% |
| Mer enn 10 timer |
|
3 | 1,26% |
| Deltakere: 239. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Gjennomsnittet er nok 6–6,5. Jeg har vondt for å komme meg i seng før nærmere midnatt, jeg leser dessuten alltid på senga etterpå, og så står jeg opp mellom seks og halv sju en gang. Det er helt klart for lite, jeg er avhengig av å hente meg inn i helgene.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Kommer litt an på uken og hvor tidlig jeg må opp, men denne uken tror jeg snittet ligger rundt 6-6,5. Jeg klarer meg på det, men trives best med 7, så bør egentlig legge meg i 22-tiden siden vi er oppe halv seks-seks. Det går bare ikke alltid. Vi har ikke baby, men blir innimellom vekket av 2 1/2-åring, så det er slett ikke alltid timene er sammenhengende. :trøtt:
|
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Jeg sovner nok sjelden før 00:30 (og kanskje senere), og har klokken på 06:45. Mellom 6 og 6,5 t, da.
|
|
|
#4 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Mellom 6 og 6,5 også her. 7 er det ideelle. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Jeg kan jo ikke egentlig svare, for normalen hos oss er blitt å sove lite pga småbarn. Før lillebror fikk vi nok opp mot 6-7 timer, absolutt ikke sammenhengende, men dog. Målet er å legge seg ti, for min del blir det aldri før elleve. I feriene pusher jeg det gjerne til både ett og to, hvis det er det som skal til for å få litt tid i fred. Pr nå sover vi nok mellom to og fem timer pr natt. Det fungerer man jo bare sånn passe på.
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Eg legg meg mellom 23 og midnatt ein gang og står opp 06.
|
|
|
#7 |
|
koko
|
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Snittet ligger vel rundt 7,5 timer. Jeg har alltid hatt stort søvnbehov og skulle gjerne hatt nærmere 10 timer for å bli helt lykkelig.
|
|
|
#8 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Jeg sover nok oftest fra ca 23 til 6.30-7. Jeg tror jeg trenger mye søvn, og føler meg fort dårlig om jeg har et par kortere netter på rad. Jeg er a-menneske av natur, så jeg blir veldig trøtt om kvelden, og våkner som regel alltid av meg selv før vekkerklokka.
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Jeg har slitt veldig mye med søvn, men det ser ut til å bedre seg nå. Jeg sier meg veldig godt fornøyd hvis jeg får sove 6,5 time hver natt. Jeg våkner nesten alltid i løpet av natta, så hovedpoenget mitt er å minimere den tiden jeg ligger våken. Jeg har fått relativt mange teknikker på det etterhvert.
|
|
|
|
#11 |
|
En som trener
|
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?
Kan du dele hvilke teknikker du bruker for å sovne igjen etter å ha våknet midt på natta? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?6-7 timer (heldigvis sammenhengende, det er uendelig godt å være forbi tiden med barn som våkner om natten) avhengig av hvor spennende boken min er. Jeg sovner en gang mellom midnatt og 01 og står opp 7 på hverdagene (i helgene får jeg 1-1½ time ekstra). Jeg trenger nærmere 9 timer for å ha det optimalt, men det er vanskelig å oppnå når man er B-menneske som må opp tidlig.
|
|
|
#13 |
|
Tatt på
|
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Nå for tiden så har jeg en døgnrytme på bærtur, så jeg får bare 5 timers søvn som er alt for lite. Til vanlig (når jeg har jobb og slikt) så legger jeg meg rundt midnatt og står opp rundt 7. Når jeg sovner etter at jeg legger meg varierer ganske mye, så i snitt blir det 6 timer regner jeg med. Burde hatt 8 timer for å ha overskudd.
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Svarte 7 timer, og det er for lite for meg. Jeg bør ha rundt 8. Jeg fatter ikke at folk klarer seg med 6 timer, men vi er jo ulike. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg har det som deg. Jeg bør ha 7,5 hver natt. Jeg blir veldig trøtt hvis jeg får for lite, det holder ikke å ta igjen i helgene. Jeg må ha jevnt med søvn.
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Tja, 6-6,5 timer kanskje. Er turnusarbeidende og har jeg hatt kveldsvakt og skal på dagvakt blir det ofte bare 4,5 time. Jeg må stå opp 05.30 når jeg har dagvakt. Som oftest kollapser jeg på sofaen et par timer på ettermiddagen så tar igjen litt søvn der. Eller som i dag da jeg har fri; 1,5 times formiddagslur |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Peppy!
|
Samme her! (Bortsett fra akkurat nå som jeg har baby. Nå teller jeg ikke timene jeg sover, men antallet ganger jeg sover. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?6,5 til 7 timer - jeg svarte 7, men det varierer. I de verste småbarnsårene var det om å gjøre å kare seg på jobb etter 3 timers søvn. Var ødelagt til tider og det har preget meg i etterkant. Sover lett, men det er periodevis. Har bevisst valgt en jobb som jeg ikke tenker så mye på når jeg er hjemme, for jeg er en grubler og det påvirker lett nattesøvnen om jeg ikke bevisst styrer endel valg. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
audio, video, disco
Sv: Hvor mange timer sover du ei gjennomsnittlig hverdagsnatt?Står opp 6.30-7.00, sovner sjelden før ett. 6 timer, ofte mindre, men mer i helger.
|
![]() |
|
|