Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du lavprisprodukter som FirstPrice, Coop o.l?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-07, 13:41   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du lavprisprodukter som FirstPrice, Coop o.l?

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Nei. Og det fordi jeg har hørt at det er mange lumske ingredienser. Har ikke giddet å sjekke det opp selv, men kjøper verken Lidl, Euroshopper eller First Price produkter.

Som nevnt over, så er de aller, aller fleste av billigmerkene laget på de samme fabrikkene som merkevarene. Det er ofte nøyaktig samme oppskrift til og med.

Vi bruker billigmerker på endel ting, men kvalitet og evt. smak er viktigst for oss. Hvilket merke er likegyldig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 13:45   #22
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil ikke si at jeg bruker noe fast, men jeg kjøper det også. Ser litt på pris og da kommer det jo ofte heldig ut, så da prøver jeg.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 15:02   #23
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Bruker litt. Håndsåpe, oppvasktabletter, hermetikk og sånn.

Gammel 10-06-07, 15:37   #24
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Bruker endel jeg. Tester ut iallfall. Det meste jeg har smakt fra coop og XP har vert ok. Ikke bare positive erfaringer med first price.

Gammel 10-06-07, 15:53   #25
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hvor har du "hørt" det da?

Ja hvor har du hørt det? Og hvilke lumske stoffer er det du henviser til?
Hvis det er tilfelle er det jo greit å få vite om det, selv om jeg er litt skeptisk til holdbarheten i utsagnet.

Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 17:20   #26
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

First price sin salsa på glass er skikkelig ille.

FirstPrice sin salsa er den vi liker aller best i dette huset.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 17:40   #27
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Bruker sjeldent slike produkter, rett og slett fordi de ikke oppfyller kravene mine. Feks vaskepulveret fra First Price. Om det var helt tilfeldig eller ei vites ikke, men jeg og ungene begynte å klø helt sinnssykt da jeg brukte klærne jeg hadde vasket i FP-vaskepulveret.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 18:22   #28
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg har kiwi og mega som nærbutikker. Coop-merket synes jeg holder jevn over god kvalitet, og er fornøyd med alt jeg har prøvd derfra.
First Price er opp og ned. Der passer jeg litt på, for de driver og drøyer matvarene med gufne ting. Det er f.eks palmeolje i både leverposteien og pasta di parmaen deres.

Tror ikke det er noen kjempeforskjeller på merkevarer og "ikke-merker" sånn generelt, og prøver meg fram.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 18:36   #29
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker litt forskjellig og det kommer litt an på hva jeg skal bruke tingene til.
Dopapir kjøper jeg på Lidl blant annet. Er en type, som ikke er av de billigste der da, men som er billigere en mange andre typer i vanlige butikker. Deilig og mykt.
Noe First Price bruker jeg også. Ost f.eks er greit i taco og på pizza og lasagne, men bruker det ikke som pålegg (har hller ikke smakt det)
Det samme gjelder Landlord osten på Rema1000.
Men de beste Tacolompene er de til Landlord.
Men det har tydligvis flere funnet ut for de er ofte utsolgt på butikkene her.
Både best og MYE billigere.
Har brukt endel XP vaskepulver, men inrømmer at jeg er delvis fornøyd bare, er mest fornøyd med Omo, og holder meg mest til det.

ELlers prøver jeg forskjellige ting, noe er jeg fornød med og andre ting ikke.
Men nå i varme husker jeg ikke så veldig mye.

Gammel 10-06-07, 22:00   #30
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker noen produkter fra coop og xp. Våtservietter, ananas og mais, såpe.

Det finnes jo noen økologiske produkter det står coop på, er det et billigmerke da? Bruker både den pastaen og maisen.

Gammel 10-06-07, 22:07   #31
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøper en del av Coop/XP -produktene, ettersom vi for det meste handler på Coop-butikkene.
Vi kjøper gjerne Coop-bleien, alltid XP våtservietter om vi skal ha det (eller Coop, samme ingredienser), men vaskepulver og såpe/shampoo etc. kjøper vi andre faste merker.

For meg er kvalitet mye viktigere enn prisen.

Gammel 10-06-07, 22:10   #32
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg handler det meste i uke på Kiwi
Lørdagshandelen er ofte på Meny (må ha olivenbrødet b.l.a.)

Jeg kjøper noen av produktene til FirstPrice.Bananene er helt ok,samme med juicen og husholdningspapir og papirlommetørkleene.

Prøvde maisen, men havnet tilbake til den mye dyrere amerikanske varianten.
Tomatpureén er helt ok også

Gammel 10-06-07, 22:12   #33
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er prixdama.
Men skal vi ha noe ekstra godt (les = ferskvarer) blir det gjerne andre butikker.

Gammel 10-06-07, 23:16   #34
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi handler på Obs en gang i uka, så det blir noen Coop og x-tra produkter på oss. Foruten våtserviettene (både coop og x-tra) er det ingen faste slike produkter vi kjøper, men Coop taco er ganske så god : )

Er opptatt av miljømerkede produkter og der er ikke x-tra produktene alltid like bra. Merkevarer er ofte oppskrytt.

Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-07, 23:22   #35
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Nei. Og det fordi jeg har hørt at det er mange lumske ingredienser. Har ikke giddet å sjekke det opp selv, men kjøper verken Lidl, Euroshopper eller First Price produkter.

Beklager, men nå måtte jeg le høyt.
Jeg kan aldri i verden tro at det er holdbarhet i det utsagnet.

Vi handler hverdagsmat på Prix, derilbant X-merket. Synes mange produkter er like greie som "originalen".
Har ikke opplevd noe som har smakt fælt eller virket dårlig.

Gammel 10-06-07, 23:39   #36
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg kjøper det aldri. Har ingen god grunn, annet enn at jeg ikke har likt ett og annet produkt jeg har prøvd av lavprismerkene. Dermed unngår jeg alt. Er en (lat) vanehandler.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 05:18   #37
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøver gjerne lavprisproduktene, og der kvaliteten er tilfredsstillende gjentar jeg kjøpet. Det gjelder lokalt her hvor jeg bor nå også, bruker f.eks lavprisprodukter for tørkerull, sukker, hvitost, mais, tomatbokser o.l. Det eneste produktet jeg kan komme på der jeg syns originalen er klart mye bedre er på oppvaskmiddel.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 10:14   #38
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Tørkepapir, håndsåpe, tannbørster, "snørrpapir" og ellers annet sånt smårask.
Bleiene har vi ikke vært fornøyd med så der går det i andre merker.

Maten er jeg ikke helt trygg på etter at de viste frem Coop sine "kyllingklubber" på Tv 2 Hjelper deg... (mener jeg det var)
For å få maten laget så billig sier det meg at enten dyrene ikke blir behandlet optimalt,
de får ikke godt nok fòr eller det er rett og slett dårlig kjøtt (restekjøtt).
Men jeg tar kanskje feil. *skeptisk*

Gammel 11-06-07, 11:13   #39
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg bruker en god del lavprisprodukter. Ser ingen grunn til å betale 27 kroner for flytende håndsåpe når jeg kan kjøpe for en tier av merke First Price. Blir akkurat like ren. Når det gjelder mat bruker jeg også en god del lavprisprodukter, men her går jeg mer etter smak enn pris. Jeg kjøper for eksempel gjerne Coop sin servelat, men kokt skinke fra First Price kjøper jeg ikke.

Også når det gjelder kjøttvarer kjøper jeg gjerne Slakteren i stedet for Gilde, men ikke når det kommer til grillpølser. Da er det bare Gilde som er gode nok.

Så ja, jeg bruker mye lavprisprodukter.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-07, 16:04   #40
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi bruker endel, men styrer unna ferdigmat og halvfabrikata. Coop sine fiskekaker for eksempel, de er billige og sikkert gode, men de inneholder jo nesten ikke fisk! Da kjøper vi heller noen som er dobbelt så dyre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.