|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
intro
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Tusen takk for kyndige svar! Han sa PlayStation selv - tror ikke egentlig at han tenker å spille mot andre over nett. Nå sitter han med Fifa-spill på iPaden, og han mener det er ustabilt. Tror han har spilt med kamerater hjemme hos andre ved et par anledninger - da har de sikkert 2 håndkontroller.
|
|
|
|
#22 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lær meg om PlayStation!Xbox er en annen konsoll, lurer på om det er Microsoft som er produsenter (Sony lager PS). De er ikke kompatible og spill, kontroller osv. kan ikke brukes på begge deler. Så man må velge en og holde seg til den.
|
|
|
#23 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Jeg har inntrykk av at Playstation er mer vanlig enn Xbox her. Vi spurte poden hva han foretrakk, og da sa han Playstation "for det har de andre."
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lær meg om PlayStation!
Hva andre av vennene evt. har kan være greit å sjekke. Det hender også at spill lånes eller tas med på besøk. Å velge mellom PS4 eller Xbox One synes jeg blir vanskeligere enn PS3 vs PS4 - å satse på PS3 nå kan være "begrensende". Evt. her hadde jeg vel prøvd å få prisen så lav som mulig gjennom å kjøpe en brukt PS3, men likevel - er det f.eks. fotballspill som er det store blir det fort kjipt når etter hvert de nyere titlene ikke er tilgjengelig for konsollen man har. Akkurat FiFA kan det nok være at kommer til PS3 fortsatt. Det er virkelige volumprodukter, der det nok absolutt lønner seg å levere til legacy-plattformer enda en liten stund.
|
|
|
#25 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Vi har PS4 og FIFA16 kommer snart. Det er ekte spillernavn og veldig viktig sosial greie for guttene mine. De er eldre enn din, men se for deg en leke som varer lenge (helt til neste modell kommer.
|
|
|
#26 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Lær meg om PlayStation!For en herlig tråd. Vi er like prinsipielt uenig i kjøp av spillkonsoll og iPhone. Men nå har 06 barnet arvet en tre år gammel iPhone 4s. Vi planlegger bursdag og julegaver i samme slengen, og vurderer spillkonsoll.
|
|
|
|
#27 |
|
intro
|
He-he, hørtes veldig kjent ut, det første der.
|
|
|
|
#29 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Vi har playstation 3,kjøpt brukt her inne. Det funker fint til vårt behov, men skulle jeg kjøpt nå hadde det nok blitt ps 4.
|
|
|
|
#30 |
|
intro
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Jeg er fortsatt veldig i tenkeboksen og ikke så veldig klok på dette. Vurderer å kjøpe PS3 brukt (fås til ca. 1300 inkl. FIFA 13), evt., som en prøveløsning. Blir det en stor suksess, kan vi oppgradere til PS4 etter hvert, men jeg synes det er mye å bruke over 4000 kroner på noe som vi strengt tatt ikke aner om noen vil bruke (og en ting hvis pedagogiske og fornuftige verdi for meg er totalt ukjent
|
|
|
|
#31 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Lær meg om PlayStation!Jeg tenker at med barn, og kanskje særlig en gutt, som er av sin generasjon, så må man bare akseptere at spilling i en eller annen form, på pc eller konsoll, er en del av hverdagen. Også får man som forelder sette seg inn i hva slags type spill som er ok/ikke ok og lage regler for hvor mye man synes det er greit at ungene sitter foran spill hvis man har barn som tenderer til å sitte i timesvis.
|
|
|
#32 |
|
intro
|
Ja, det er et godt poeng. Han spiller mye FIFA og Hayday på iPaden, og spiller også enkle barnespill på PC-en min innimellom. Det er så langt han (vi) har strukket det så langt. Jeg ser at han evt. står i fare for å "sakke akterut" etter hvert hvis det er sånn at "alle andre" spiller masse og har peiling på det meste. På den annen side ser jeg at han nok har en viss hang til å bli spilleavhengig også, så det er nok grunn til å sette klare grenser.
|
|
|
|
#33 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Mannen min liker spill, og derfor har vi ikke holdt igjen på dette. Jeg ser at for vår middels sosiale gutt, så er dette å ha en egen spillkonsoll på rommet sitt en faktor som gjør at han får mer besøk enn han nok ellers ville gjort (vi bor i utkanten av skolekretsen).
|
|
|
|
#34 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Lær meg om PlayStation!Spilling er sosialt, noe det snakkes om, og noe det etter hvert kan være vanskelig å stå på utsiden av. Å ikke vite hva det snakkes om, og heller ikke helt ha ferdigheter nok til å delta fullt ut hos andre, for man har ikke øvd seg noe hjemme. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
intro
|
Sv: Lær meg om PlayStation!Han er ekstremt glad i fotball - og det er derfor han vil ha PS også. Om han "trenger" det sosial, er jeg usikker på.
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Jo, sikkert noe tilbud før jul. Prisene vil jo falle.
|
|
|
#37 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Det er av den grunn at min får det til 7-årsdagen neste uke. Kanskje kan det fenge såpass at guttene gidder å komme litt lenger vekk enn bare til nabohuset.
|
|
|
#38 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Lær meg om PlayStation!Spilling er svært sosialt i vår barneomgangskrets. De spille rog ler og prater og planlegger. Vi er liberale, og mener vi til en viss grad må henge med for å kunne tilby sosial omgang. Man kan bli litt utenfor om man ikke har peiling.
|
|
|
#39 |
|
Personlig pessimist
|
Her også. For poden ser vi at det styrker ham sosialt å kunne henge med i samtalen om spill. Han er mindre bevandret i film/TV, spill er mer hans greie. Og vi spiller sammen hele familien også. Det er gøy!
|
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|