Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Lær meg om PlayStation!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-15, 14:15   #21
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om PlayStation!

Tusen takk for kyndige svar! Han sa PlayStation selv - tror ikke egentlig at han tenker å spille mot andre over nett. Nå sitter han med Fifa-spill på iPaden, og han mener det er ustabilt. Tror han har spilt med kamerater hjemme hos andre ved et par anledninger - da har de sikkert 2 håndkontroller.

Hva er så Xbox?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-15, 14:45   #22
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Xbox er en annen konsoll, lurer på om det er Microsoft som er produsenter (Sony lager PS). De er ikke kompatible og spill, kontroller osv. kan ikke brukes på begge deler. Så man må velge en og holde seg til den.

Jeg bor jo sammen med en mann som liker å spille. Vi har alltid hatt Playstation og har nå PS3 som straks skal doneres til kjellerstua og byttes inn i en PS4. PS3en vår har blitt brukt mye som mediasenter og det finnes, og kommer, nye spill til den. Særlig i kategorien "barn" ser jeg at Playstation kommer med spill til begge konsollene.
Sønnemannen har Disney Infinity og Skylanders til PS3 og "alle" kompisene har visst tilgang til slike konsoller og spiller disse spillene. Som Polyanna sier er det uendelige oppdateringer og muligheter til å kjøpe til nye spill, feller og figurer til dette.

Det mest geniale med PS3en for min del er at man kan streame via f.eks. You Tube, Netflix og Tv2 Sumo i tillegg til at den har Bluerayspiller. Det er mulig at man har samme greia hos Xbox, men det har aldri vært snakk om å kjøpe det her i huset av han som er opptatt av det.

Gammel 14-09-15, 15:39   #23
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har inntrykk av at Playstation er mer vanlig enn Xbox her. Vi spurte poden hva han foretrakk, og da sa han Playstation "for det har de andre."

Gammel 14-09-15, 15:45   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Ser at du konsekvent snakker om Playstation. Dersom han skal spille med andre kompiser over nett så gjør litt research på om det er Playstation eller Xbox kompisene spiller på. De kan nemlig ikke spille mot hverandre.

Det du trenger er
1 Konsoll (Playstation 4 eller Xbox One)
2 Håndkontroller (en følger med i pakken)
Spill (Anbefaler og kjøpe fra Xbox Live/Playstation store på nett så du slipper at de blir borte).

Så anbefaler jeg veldig at dere kobler maskinen på nettverket deres. Både Xbox og Playstation oppdateres jevnlig med nye funksjoner og ikke minst spillene også oppdateres jevnlig. Pluss at du får kjøpt mange morsomme og billige spill på nett.

Hva andre av vennene evt. har kan være greit å sjekke. Det hender også at spill lånes eller tas med på besøk. Å velge mellom PS4 eller Xbox One synes jeg blir vanskeligere enn PS3 vs PS4 - å satse på PS3 nå kan være "begrensende". Evt. her hadde jeg vel prøvd å få prisen så lav som mulig gjennom å kjøpe en brukt PS3, men likevel - er det f.eks. fotballspill som er det store blir det fort kjipt når etter hvert de nyere titlene ikke er tilgjengelig for konsollen man har. Akkurat FiFA kan det nok være at kommer til PS3 fortsatt. Det er virkelige volumprodukter, der det nok absolutt lønner seg å levere til legacy-plattformer enda en liten stund.

Å koble til nett blir et must. En del nye spill vil kreve at konsollen har nyere versjon av programvaren den ble levert med. Det gir jo ellers tilgang til en del å kjøpe spill direkte online for nedlasting, samt laste ned demoer av spill.

Gammel 14-09-15, 16:11   #25
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har PS4 og FIFA16 kommer snart. Det er ekte spillernavn og veldig viktig sosial greie for guttene mine. De er eldre enn din, men se for deg en leke som varer lenge (helt til neste modell kommer. ).

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-15, 16:44   #26
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

For en herlig tråd. Vi er like prinsipielt uenig i kjøp av spillkonsoll og iPhone. Men nå har 06 barnet arvet en tre år gammel iPhone 4s. Vi planlegger bursdag og julegaver i samme slengen, og vurderer spillkonsoll. . Men 4000,- alstå? Dere har ikke noe tro på et tilbudskjør på PS4 før jul? Forresten, jentene vil ha dansespillet.

Gammel 14-09-15, 16:48   #27
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

For en herlig tråd. Vi er like prinsipielt uenig i kjøp av spillkonsoll og iPhone. Men nå har 06 barnet arvet en tre år gammel iPhone 4s. Vi planlegger bursdag og julegaver i samme slengen, og vurderer spillkonsoll. . Men 4000,- alstå? Dere har ikke noe tro på et tilbudskjør på PS4 før jul?

He-he, hørtes veldig kjent ut, det første der.

Jeg må handle nå - bursdagen er om ei uke.

Gammel 14-09-15, 16:48   #28
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Noen som har en gammel haug av en PS til salgs brukt, da, med et fotballspill?

Gammel 14-09-15, 21:11   #29
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi har playstation 3,kjøpt brukt her inne. Det funker fint til vårt behov, men skulle jeg kjøpt nå hadde det nok blitt ps 4.

Gammel 18-09-15, 13:01   #30
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Jeg er fortsatt veldig i tenkeboksen og ikke så veldig klok på dette. Vurderer å kjøpe PS3 brukt (fås til ca. 1300 inkl. FIFA 13), evt., som en prøveløsning. Blir det en stor suksess, kan vi oppgradere til PS4 etter hvert, men jeg synes det er mye å bruke over 4000 kroner på noe som vi strengt tatt ikke aner om noen vil bruke (og en ting hvis pedagogiske og fornuftige verdi for meg er totalt ukjent ). Vi er (til nå) ikke en spillfamilie, rett og slett, utover enkle ting på iPaden.

Blåmann uttaler at han i utgangspunktet fortsatt er avvisende, men "vel får tenke seg litt om".

Gammel 18-09-15, 13:10   #31
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg tenker at med barn, og kanskje særlig en gutt, som er av sin generasjon, så må man bare akseptere at spilling i en eller annen form, på pc eller konsoll, er en del av hverdagen. Også får man som forelder sette seg inn i hva slags type spill som er ok/ikke ok og lage regler for hvor mye man synes det er greit at ungene sitter foran spill hvis man har barn som tenderer til å sitte i timesvis.

Barna våre vokser som sagt opp i et hus hvor dette er tilgjengelig, vi har også en wii og spill-pc og vi har spill som egner seg for barn. Uansett er det vel bare sønnemannen som er i målgruppen, men han spiller ikke mye. Kanskje en halv time i uka, og typisk når kompiser er på besøk. Da spiller de sammen. Jeg vet at dette typisk er noe som bare blir viktigere og tar mer tid jo eldre de blir, men man kan jo fint bestemme her som over andre aktiviteter.

Gammel 18-09-15, 13:37   #32
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jeg tenker at med barn, og kanskje særlig en gutt, som er av sin generasjon, så må man bare akseptere at spilling i en eller annen form, på pc eller konsoll, er en del av hverdagen. Også får man som forelder sette seg inn i hva slags type spill som er ok/ikke ok og lage regler for hvor mye man synes det er greit at ungene sitter foran spill hvis man har barn som tenderer til å sitte i timesvis.

Ja, det er et godt poeng. Han spiller mye FIFA og Hayday på iPaden, og spiller også enkle barnespill på PC-en min innimellom. Det er så langt han (vi) har strukket det så langt. Jeg ser at han evt. står i fare for å "sakke akterut" etter hvert hvis det er sånn at "alle andre" spiller masse og har peiling på det meste. På den annen side ser jeg at han nok har en viss hang til å bli spilleavhengig også, så det er nok grunn til å sette klare grenser.

Gammel 18-09-15, 14:14   #33
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min liker spill, og derfor har vi ikke holdt igjen på dette. Jeg ser at for vår middels sosiale gutt, så er dette å ha en egen spillkonsoll på rommet sitt en faktor som gjør at han får mer besøk enn han nok ellers ville gjort (vi bor i utkanten av skolekretsen).

Vi har regler på hvor mye det er greit å spille, og veldig strenge regler på hva man får lov til å spille. Når det kommer til vold i spillene har vi strukket oss til Skylanders, Disney infinity og lego-spillene. Mer vold enn det får bare vente. Han maser ikke om det heller.

Vi følte på det samme som Millact, at knerten får langt mindre enn storesøsteren sin siden han ikke maser. Derfor var det greit nok at han fikk en så dyr bursdagspresang i fjor. Da fikk han PS4 av oss foreldrene og den nyeste versjonen av skylanders av søsteren sin. I år får han "bare" ny versjon av skylanders ... for det kommer visst en ny versjon rett før bursdagen hans hvert år.

Gammel 18-09-15, 14:24   #34
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Spilling er sosialt, noe det snakkes om, og noe det etter hvert kan være vanskelig å stå på utsiden av. Å ikke vite hva det snakkes om, og heller ikke helt ha ferdigheter nok til å delta fullt ut hos andre, for man har ikke øvd seg noe hjemme.

Hos oss har Playstation vært mye brukt av både eldstemor og broren, og en periode var Lego-spillene veldig populære. Det spilles også fortsatt av og til. Just Dance er jo til Playstation bl.a., der de kan danse etter bevegelser på skjermen. Fifa var også populært en stund.

Likevel brukes ikke Playstaion (og Wii) så mye som PC og iPad. Men det tas fram i ny og ne. Wii brukes gjerne av hele familien.

Nå er vi i andre enden av skalaen, og synes alt rundt teknologi, nett og spill er interessant, og legger veldig til rette for dette. Spesielt min mann er involvert, noe som har påvirket og forsterket vennerelasjoner, og blitt en greie de holder på med. Det kan også være litt bra å få lov til å bli god i noe, tenker jeg. Er man ikke den beste på banen eller i andre ting, så kan det være noe man får interessere seg for og være litt dedikert til. Her vil vi etter hvert se om interessen kan brukes også inn mot generell IKT-kompetanse, som igjen kan være et område man senere kan jobbe med - kanskje.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-15, 14:34   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Han er ekstremt glad i fotball - og det er derfor han vil ha PS også. Om han "trenger" det sosial, er jeg usikker på.

Gammel 18-09-15, 15:03   #36
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

For en herlig tråd. Vi er like prinsipielt uenig i kjøp av spillkonsoll og iPhone. Men nå har 06 barnet arvet en tre år gammel iPhone 4s. Vi planlegger bursdag og julegaver i samme slengen, og vurderer spillkonsoll. . Men 4000,- alstå? Dere har ikke noe tro på et tilbudskjør på PS4 før jul? Forresten, jentene vil ha dansespillet.

Jo, sikkert noe tilbud før jul. Prisene vil jo falle.

Gammel 18-09-15, 15:05   #37
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mannen min liker spill, og derfor har vi ikke holdt igjen på dette. Jeg ser at for vår middels sosiale gutt, så er dette å ha en egen spillkonsoll på rommet sitt en faktor som gjør at han får mer besøk enn han nok ellers ville gjort (vi bor i utkanten av skolekretsen).

Det er av den grunn at min får det til 7-årsdagen neste uke. Kanskje kan det fenge såpass at guttene gidder å komme litt lenger vekk enn bare til nabohuset.

Gammel 18-09-15, 16:30   #38
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Spilling er svært sosialt i vår barneomgangskrets. De spille rog ler og prater og planlegger. Vi er liberale, og mener vi til en viss grad må henge med for å kunne tilby sosial omgang. Man kan bli litt utenfor om man ikke har peiling.

Gammel 18-09-15, 23:31   #39
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Spilling er svært sosialt i vår barneomgangskrets. De spille rog ler og prater og planlegger. Vi er liberale, og mener vi til en viss grad må henge med for å kunne tilby sosial omgang. Man kan bli litt utenfor om man ikke har peiling.

Her også. For poden ser vi at det styrker ham sosialt å kunne henge med i samtalen om spill. Han er mindre bevandret i film/TV, spill er mer hans greie. Og vi spiller sammen hele familien også. Det er gøy!

Gammel 20-09-15, 16:59   #40
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

2990 hos Coop Obs for tiden i hvert fall. Men en del aktører som selger for et par-tre hundre kroner mer kan ha medfølgende spill.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.