|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Jeg bor nord for Oslo, og jeg hadde tilfeldigvis lest om dette i en nettavis i går. Er det noen av dere som bor i Oslo vest, Bærum, Asker og kommunene vestover som har merket noen endring i dag? Er det i det hele tatt noen som har benyttet seg av at IKEA stilte parkeringsplassen sin til disposisjon?
|
|
|
#2 |
|
heimføing
|
Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Hører heller ikke på P4, så har ikke hørt noe om dette. Men interessant at løsningen på trafikale utfordringer er at folk skal bli hjemme fra jobben?! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Textrovert
|
Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015
Jeg blir GJERNE hjemme fra jobben, jeg. Helt greit. Så lenge jeg får lønna mi, så kan jeg gjerne slange meg i sofaen i stedet, jeg.
|
|
|
#5 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Masse kø nå, ihvertfall, så helt likt ut for meg. Ah, husker da mannen koste seg med sin 15 km busstur tidligere, som alltid måtte stå i kø sammen med bilene, og derfor også var 10-20 min forsinket daglig. Tok bare 40-50 minutter, noen ganger en time. Idyll. *ironi*
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Jeg har kjørt i dag, null kø. Syns de burde ha sånn aksjon hver dag. Neida. Joda. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
heimføing
|
Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Men det er neppe et reelt valg for mange folk å bo nært der de jobber? Er det f.eks. plass til at alle som jobber i Oslo også kan bo der? Tru'kje det. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kjernesnill
|
Jeg jobber rett ved Universitetet og Rikshospitalet, skulle gjerne bodd oppi skogkanten ved Sognsvann. Det har vi absolutt ikke økonomi til, vi har tre+to barn og trenger altfor mye plass.
|
|
|
#10 |
|
Klar
|
Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Dette eksperimentet er vel egentlig bare noe de som støtter økt satsning på kollektivtransporten og sykkelveier? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Den beste løsningen for dem som kjører bil til jobb og må fortsette med det er selvsagt at de som har valgmuligheten lar det være, slik at det blir bedre plass til de som må. Det blir flere og flere folk, vi kan ikke bygge ut i det uendelige. Utbygging av E18 vil selvsagt hjelpe masse, men bare inntil et visst punkt. Da må den bygges ut enda mer, også enda mer, hvis økningen i befolkningen rundt Oslo fortsetter, og alle skal sitte en og en i hver sin bil. Bilene skal også ende opp et sted, og de skal alle sammen parkeres inni Oslo sentrum. Til slutt blir det rett og slett for fullt, det er ikke plass til å fortsette i det uendelige med å tilrettelegge for flere og flere biler inn mot de store byene. De fleste storbyene i verden har innsett dette for lenge siden, og jobber for å redusere trafikken inn mot byene, i stedet for å tilrettelegge for å øke den (selv om det selvsagt er viktig med gode, og effektive trafikkårer i tillegg).
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-09-15 kl 10:24. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Skinner
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er et godt og viktig poeng. Stedene omkring Oslo må ta en stor del av befolkningsveksten, og det fører til flere som må reise for å komme til jobb.
|
|
|
#13 |
|
Klar
|
Er det ikke kø gjennom Smestadtunnellen nå heller? Trodde de forventet at køen skulle dukke opp igjen etter sommerferien? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
De har jo ikke klart det? Fra Budstikka:
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Skinner
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Farten går alltid ned gjennom tunellen, noen dager står det langt opp mot Vækerø, andre dager ikke. I dag skled det veldig greit. For meg er det egentlig veien ned til Vækerø som er den største korken, der er det ca 5% overbelastning på veinettet, så det skal ikke så mye til for at det blir vesentlig bedring.
|
|
|
#16 |
|
Klar
|
Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015http://www.vg.no/nyheter/innenriks/b...kt/a/23529038/ |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Unik
Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Jeg jobber "midt i køen" - som ser helt lik ut for mine øyne. Bor i gangavstand fra hjemmet mitt, og mange er misunnelige på det. Men det er vanskelig å få jobb her, nettopp pga gangavstanden. Lite rokkering i jobbene. Så da må de til Lysaker/sentrum.
|
|
|
#19 |
|
heimføing
|
Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015Kaprifol, jeg tenkte helt uavhengig av økonomi og boligstørrelse. Det er vel rett og slett ikke boliger nok i selve Oslo til alle som jobber der, tenkte jeg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Unik
Sv: Norgeshistoriens største trafikkeksperiment 22. september 2015:hehe: What's not to like?
|
![]() |
|
|