|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
Se resultatene: Kjøper/kjøpte dere disse tingene mer eller mindre bare for aktivitetsdag på skolen? | |||
Ja, kjøper/kjøpte skøyter bare for aktivitetsdag på skolen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 5,88% |
Nei, ville ha kjøpt skøyter ellers også |
48 | 70,59% |
Ja, kjøper/kjøpte langrennutstyr bare for aktivitetsdag på skolen |
4 | 5,88% |
Nei, ville ha kjøpt langrennutstyr ellers også |
54 | 79,41% |
Ja, kjøper/kjøpte slalomutstyr bare for aktivitetsdag på skolen |
0 | 0% |
Nei, ville ha kjøpt slalomutstyr ellers også |
40 | 58,82% |
Det er ikke aktivitetsdag på barneskolen her |
4 | 5,88% |
Har ikke barn på barneskolen lenger |
3 | 4,41% |
Skolen har skøyter som kan lånes |
11 | 16,18% |
Skolen har langrennski som kan lånes |
10 | 14,71% |
Skolen har slalomski som kan lånes |
1 | 1,47% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenVi har både skøyter, langrennski og slalomutstyr til alle sammen, og vi bruker det mye. Vinteraktiviteter står i høy kurs i familien, og da velger vi å ha det utstyret vi trenger.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolen
Skolen reiser dit det er snø. Kjører til fjells altså.
![]() |
#23 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenHer har det bare vært skidag så langt og skiutstyr har vi uansett. Utfordringen er å huske på å ta det med hjem fra hytta |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenJeg ville ikke kjøpt bare for en dag nei, det hadde vært fullstendig uaktuelt. Her har de ikke skøytedag (jeg synes det var litt spesielt å ikke ha alternativer, det kan da ikke være slik at de fleste barn har dette?), men de har en vinteraktivitetsdag hvor man kan ta med ski eller akebrett. De aller fleste har en av delene og man kan få de billigste akebrettene til under en 50-lapp. Jeg så at det var omtrent 50/50 som hadde med ski og akebrett i fjor så det er ikke slik at man skiller seg ut om man ikke har eller ikke har råd til ski. Våre har ski, men de brukes ikke så ofte så vi kjøper ikke noe dyrt og dessuten har vi tre barn så skiene og skiskoene blir arvet videre så de rekker å bli brukt en del likevel.
![]() |
#25 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenNår de har vinteraktivitetsendt dag her og skal i skøytebanen kan de leie utstyr der.
![]() |
#26 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenHer blir det laget skøyteis i parken rett over gata for skolen, så her er det bare naturlig at skolen bruker denne.
![]() |
#27 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenHer tar dei som har skøyter med og så får læreren med klassekassa og leiger skøyter til dei som ikkje har. Vi er ein av dei som ikkje har. Eg syns det blir tullette å kjøpe skøyter som skal brukast ein gang.
![]() |
#28 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenSkøyter er det som brukes mest her. Ski har jeg kjøpt brukt (eller fått av Kirsebær i fjor
![]() |
#29 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenSlalomutstyr hadde jeg selvsagt ikke kjøpt for en dag, siden det er veldig enkelt å leie. Men det har ikke vært noe problemstilling enda, skolen har ikke hatt noen slalomdag. Da jeg selv gikk på skolen kunne vi velge mellom alpinbakke og skitur på slike dager.
![]() |
#30 |
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenSkøyter/ski har de uansett, men det er mulig å leie slalåmski i bakken der skolen drar, til en relativt billig penge. Heiskortet/Bussturen betales av FAU+++. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Textrovert
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenProblemet er vel ofte at man får ukeplanen på mandag ettermiddag og så står det: Vi skal ha skøyter i utegymmen på tirsdag. Da har man ikke tid til å saumfare kjøpesentrene eller Finn etter gode tilbud. Det var i alle fall vårt problem veldig ofte, nemlig at vi fikk altfor dårlig varsel. Sikkert fordi skolen tok for gitt at alle har ski/skøyter/slalomutstyr/akebrett/fiskestang/telt/whatever,
![]() |
#32 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenVi bruker å plukke opp noen skøyter på loppis, og arver langrennsski. Aldri i verden om vi kjøper noen av delene utelukkende for en ski/skøytedag på skolen.
![]() |
#33 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenHer har ungene ski og skøyter, men det opplyses alltid på skolen i forbindelse med ski/ skøyteaktivitet at skolen har til utlån. Jeg vet at de har justerbare softskøyter eller hva det nå heter. Når det gjelder ski er jeg ikke sikker på hva de har. Jeg hadde ikke kjøpt utstyr for en dag eller tre.
![]() |
#34 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenNei, vi har skøyter og ski. Hvis vi kjøper det i forbindelse med en aktivitetsdag, er det fordi noe er for lite/ødelagt, men vi bruker ski (og litt skøyter) utenom aktivitetsdagene også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenLangrennsski ville vi brukt ellers også. Ellers er det ganske ofte skøyteaktiviteter på skolen, så har valgt å kjøpe, men det hender at vi drar på isbanen ellers også - er da kun ungene som har skøyter.
![]() |
#36 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenVi har alt av utstyr, alt kjøpes brukt/arves. Det brukes mer enn på aktivitetsdagene.
![]() |
#37 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenJeg elsker for øvrig å stå på danseskøyter, og snurrer og virrer og danser som et pikebarn.
![]() |
#38 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenAkkurat i år har vi ikke barneskolebarn, men det er bare i år så jeg svarer likevel. Vi har alt av utstyr. I mange størrelser. Noe kjøpt nytt, noe arvet og noe fra loppis. Når jeg har skøytedag m ungdomsskoleklassen min tar jeg med 5-6 par til utlån. Alt jeg mangler er egentlig større bod. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
fri
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenBarna her er/har vært aktive skøyteløpere (hurtigløp), men på aktivitetsdager vil de gjerne heller bruke hockeyskøyter som de andre så har vi ikke hatt i riktig størrelse har vi lånt eller leid. Heldigvis har de skøyter til utlån/leie på den kommunale skøytebanen her vi bor. Skøytedager er dermed veldig populært både på skolene og aktivitetsskoler i regi av idrettslagene i området. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenDu mangler alternativet "låner av venner og bekjente når vi ikke har selv".
![]() |
|
|