Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivitetsdag på skolen

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Kjøper/kjøpte dere disse tingene mer eller mindre bare for aktivitetsdag på skolen?
Ja, kjøper/kjøpte skøyter bare for aktivitetsdag på skolen 4 5,88%
Nei, ville ha kjøpt skøyter ellers også 48 70,59%
Ja, kjøper/kjøpte langrennutstyr bare for aktivitetsdag på skolen 4 5,88%
Nei, ville ha kjøpt langrennutstyr ellers også 54 79,41%
Ja, kjøper/kjøpte slalomutstyr bare for aktivitetsdag på skolen 0 0%
Nei, ville ha kjøpt slalomutstyr ellers også 40 58,82%
Det er ikke aktivitetsdag på barneskolen her 4 5,88%
Har ikke barn på barneskolen lenger 3 4,41%
Skolen har skøyter som kan lånes 11 16,18%
Skolen har langrennski som kan lånes 10 14,71%
Skolen har slalomski som kan lånes 1 1,47%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-15, 13:14   #21
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolen

Vi har både skøyter, langrennski og slalomutstyr til alle sammen, og vi bruker det mye. Vinteraktiviteter står i høy kurs i familien, og da velger vi å ha det utstyret vi trenger.

Jeg vil derimot aldri kjøpt noe av dette kun for én aktivitetsdag på skolen. Det er veldig lite jeg ville kjøpt hvis det kun skal brukes én gang.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 13:20   #22
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolen

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hvordan kan skolen ha skidag da, dersom det ikke er snø?

Skolen reiser dit det er snø. Kjører til fjells altså.

Gammel 22-09-15, 13:29   #23
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Her har det bare vært skidag så langt og skiutstyr har vi uansett. Utfordringen er å huske på å ta det med hjem fra hytta

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 13:49   #24
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke kjøpt bare for en dag nei, det hadde vært fullstendig uaktuelt. Her har de ikke skøytedag (jeg synes det var litt spesielt å ikke ha alternativer, det kan da ikke være slik at de fleste barn har dette?), men de har en vinteraktivitetsdag hvor man kan ta med ski eller akebrett. De aller fleste har en av delene og man kan få de billigste akebrettene til under en 50-lapp. Jeg så at det var omtrent 50/50 som hadde med ski og akebrett i fjor så det er ikke slik at man skiller seg ut om man ikke har eller ikke har råd til ski. Våre har ski, men de brukes ikke så ofte så vi kjøper ikke noe dyrt og dessuten har vi tre barn så skiene og skiskoene blir arvet videre så de rekker å bli brukt en del likevel.

Gammel 22-09-15, 13:50   #25
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Når de har vinteraktivitetsendt dag her og skal i skøytebanen kan de leie utstyr der.
Vi har også alltid aking som alternativ aktivitet i tillegg til ski og skøyter.

Gammel 22-09-15, 13:56   #26
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her blir det laget skøyteis i parken rett over gata for skolen, så her er det bare naturlig at skolen bruker denne.

Gammel 22-09-15, 13:56   #27
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her tar dei som har skøyter med og så får læreren med klassekassa og leiger skøyter til dei som ikkje har. Vi er ein av dei som ikkje har. Eg syns det blir tullette å kjøpe skøyter som skal brukast ein gang.

Skidag har ikkje skulen, nettopp fordi dei veit at ikkje alle har råd til å kjøpe utstyr. Då blir skøytedag eit rimeligare alternativ.

Gammel 22-09-15, 14:05   #28
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skøyter er det som brukes mest her. Ski har jeg kjøpt brukt (eller fått av Kirsebær i fjor )

Slalomski har vi ikke - og kommer selvfølgelig ikke til å kjøpe ene og alene for skoletur. Har det ikke vært alternativer, har jeg holdt ungen min hjemme og vært skikkelig gretten i ettertiden.

Gammel 22-09-15, 14:09   #29
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slalomutstyr hadde jeg selvsagt ikke kjøpt for en dag, siden det er veldig enkelt å leie. Men det har ikke vært noe problemstilling enda, skolen har ikke hatt noen slalomdag. Da jeg selv gikk på skolen kunne vi velge mellom alpinbakke og skitur på slike dager.

Leie av skøyter har ikke vært noe alternativ her, siden skøytebanen som blir brukt bare er en sprøytet grusbane i nærområdet, uten noen form for organisering rundt, eventuelt et av vannene i bymarka.

Gammel 22-09-15, 14:21   #30
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Skøyter/ski har de uansett, men det er mulig å leie slalåmski i bakken der skolen drar, til en relativt billig penge. Heiskortet/Bussturen betales av FAU+++.

Langrenn har de aller fleste faktisk, og de som ikke har, låner litt her og der. Det er også alternativ til tur i nærområdet for de som ikke vil på ski. Da pleier kanskje 8 stk. å gjøre det.

Skøyter, man får skøyter for 200 kr og oppover, og det er relativt lettsolgt. Man svir fort av 200 kr på en kafe eller lignende, så jeg ser nesten ingen unnskyldning for å la barnet stå uten med mindre man er veldig dårlig økonomisk stilt da (jeg må ta høyde for det). Jeg har lånt bort det jeg har til venner av podene om nødvendig for at de skal få lov å være med på det som skjer.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 15:23   #31
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolen

Problemet er vel ofte at man får ukeplanen på mandag ettermiddag og så står det: Vi skal ha skøyter i utegymmen på tirsdag. Da har man ikke tid til å saumfare kjøpesentrene eller Finn etter gode tilbud. Det var i alle fall vårt problem veldig ofte, nemlig at vi fikk altfor dårlig varsel. Sikkert fordi skolen tok for gitt at alle har ski/skøyter/slalomutstyr/akebrett/fiskestang/telt/whatever,

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 17:31   #32
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolen

Vi bruker å plukke opp noen skøyter på loppis, og arver langrennsski. Aldri i verden om vi kjøper noen av delene utelukkende for en ski/skøytedag på skolen.

Regner med vi hadde funnet kjente å låne av om det ble aktuelt, og ellers låner også bydelen ut slikt gratis.

Gammel 22-09-15, 17:33   #33
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har ungene ski og skøyter, men det opplyses alltid på skolen i forbindelse med ski/ skøyteaktivitet at skolen har til utlån. Jeg vet at de har justerbare softskøyter eller hva det nå heter. Når det gjelder ski er jeg ikke sikker på hva de har. Jeg hadde ikke kjøpt utstyr for en dag eller tre.

Gammel 22-09-15, 17:38   #34
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi har skøyter og ski. Hvis vi kjøper det i forbindelse med en aktivitetsdag, er det fordi noe er for lite/ødelagt, men vi bruker ski (og litt skøyter) utenom aktivitetsdagene også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 17:46   #35
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Langrennsski ville vi brukt ellers også. Ellers er det ganske ofte skøyteaktiviteter på skolen, så har valgt å kjøpe, men det hender at vi drar på isbanen ellers også - er da kun ungene som har skøyter.

Slalomski kunne jeg tenkte meg - og til ungene. Men jeg blir litt usikker på hvor mye vi egentlig vil ha tid til å bruke det.

Gammel 22-09-15, 17:48   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har alt av utstyr, alt kjøpes brukt/arves. Det brukes mer enn på aktivitetsdagene.

Jeg hadde ikke kjøpt for én dag, men jeg hadde strukket meg langt for å få lånt, helst utenom skolen. Rett og slett fordi jeg synes det er flott at det er tid til den slags aktiviteter innimellom, og hadde håpet flest mulig kunne fått vært med.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 17:49   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker for øvrig å stå på danseskøyter, og snurrer og virrer og danser som et pikebarn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 17:50   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Akkurat i år har vi ikke barneskolebarn, men det er bare i år så jeg svarer likevel. Vi har alt av utstyr. I mange størrelser. Noe kjøpt nytt, noe arvet og noe fra loppis. Når jeg har skøytedag m ungdomsskoleklassen min tar jeg med 5-6 par til utlån. Alt jeg mangler er egentlig større bod.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 18:12   #39
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barna her er/har vært aktive skøyteløpere (hurtigløp), men på aktivitetsdager vil de gjerne heller bruke hockeyskøyter som de andre så har vi ikke hatt i riktig størrelse har vi lånt eller leid. Heldigvis har de skøyter til utlån/leie på den kommunale skøytebanen her vi bor. Skøytedager er dermed veldig populært både på skolene og aktivitetsskoler i regi av idrettslagene i området.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 18:27   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du mangler alternativet "låner av venner og bekjente når vi ikke har selv".

Vi driver med alle disse vinteraktivitetene i en eller annen grad, så vi har utstyret, da.

Hvis ikke så ville vi ropt ut på FB for å låne, tror jeg.

A propos det: Vi har skøyter i de fleste størrelser om du trenger å låne!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:59.