|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sort i begravelse?
Det er overhodet ingen sexy kjole. Den er bare søt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Sort i begravelse?Jeg ville nok tatt den gule kjolen selv om den lyste litt opp, event. tatt en skjørt og en bluse.
![]() |
#23 |
Sperret
![]() Sv: Sort i begravelse?
Veldig mye sånn tenker jeg også. Når det gjelder gullskoene feks, så må jeg si at i morges hadde jeg bestemt meg for å bruke de. Nå endte det altså med at jeg må ut for å finne nye, sorte sko. Men hvis det blir like varmt i morgen som det er i dag, så spørs det om ikke alt av integrert begravelseskleskode går ad dundas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Sort i begravelse?Jeg ville ikke brukt hverken gullsko eller veske i en begravelse, og heller ikke en lys gul kjole. Det er helt feil for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sort i begravelse?Jeg signerer lil'c her. Jeg kunne aldri stilt opp i en begravelse i noe annet enn sort eller til nød helt mørkt, med mindre de etterlatte ba om noe annet. Men det er selvfølgelig bare meg. Jeg legger også merke til hva de andre har på, og ville nok reagert og stusset litt hvis noen kom antrukket som i det beskrevne antrekket. Det er mulig jeg ikke har fulgt helt med i tiden og er litt gammeldags, men jeg syns i grunn det er greit å holde på enkelte tradisjoner. Sist redigert av ElinM : 11-06-07 kl 22:30. Årsak: skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
intro
|
![]() Sv: Sort i begravelse?Jeg er også av den gammeldagse typen som føler meg mest vel i svart i begravelser. (Det er jo lett for meg å si, som har skapet spekket med svarte klær.) Det går jo an å kombinere med andre farger også, men som andre nevner, bør de helst være mørke. Lysegult og gull ville jeg nok aldri ha brukt, men det kommer jo litt an på typen også. Dette er farger jeg aldri bruker ellers, så da ville det vært ekstra påfallende om jeg plutselig stilte i begravelse i slike klær.
![]() |
![]() |
#27 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Sort i begravelse?Jeg bruker sort i begravelse, evnt. med noe hvitt til. Jeg ville hverken ha brukt gult eller gull.
![]() |
#28 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sort i begravelse?Bruker mørke klær, sko i begravelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Sort i begravelse?Greit nok at man ikke maa ha sort, men fra sort til gult og gull er LANGT - altfor langt. Mörke, nöytrale klaer er det eneste man kan ha paa seg slik jeg ser det. Menn skal stille i dress saa sant det ikke er helt kraesj med hva avdöde selv stod for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Live and let live
|
![]() Sv: Sort i begravelse?Begravelse er jo en skikk som har oppstått som et ritual som skal hjelpe de etterlatte i sorgprosessen. Jeg unngår å kle meg forstyrrende. Og jeg er blant dem som synes at feks en hvit bluse ikke er så ille, men at dype utringninger og superkorte skjørt og andre skrikende klær er respektløst i en slik setting.
![]() |
#31 |
Sperret
![]() Sv: Sort i begravelse?Ja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Sperret
![]() Sv: Sort i begravelse?Endte opp med gullskoa allikevel. Hadde på sort pendress, sort bluse og gullsmykke. Skoene syntes allikevel ikke mye, for buksa var så lang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Sort i begravelse?Visste ikke at de sorte begravelsenes dager er talte heller jeg da. Men så er jeg ikke så bevandret i begravelser - heldigvis.
![]() |
|
|