|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hva er et klassisk kjøkken?
Heltre kastanje, faktisk.
Det er jo veldig fint, men vil det ikke se veldig 2015 ut i 2027?
Sånn sett må jeg bare la være bytte ut kjøkkenet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Mother of Dragons
|
Jo.
Ja, egentlig. Det er i god stand og det står fint til huset. Det er en ting å bytte det ut dersom det blir for upraktisk. Kjøkken fra den tiden har ikke mye skuffer, men man kan kanskje bytte innmat?
![]() |
#23 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hva er et klassisk kjøkken?Å bytte ut flisene (fliser med nepemotiv, anyone?!), den absurd upraktisk flislagte benkeplata, den heslige vasken og den ubrukelige enorme ventilatoren er en opsjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er et klassisk kjøkken?Et klassisk kjøkken forbinder jeg med et litt kostbart kvalitetskjøkken ment for å vare minst et par tiår.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er et klassisk kjøkken?Vi byttet kjøkken for 14 år siden. Hadde planer om et hvit høyglans. Men jeg var hellig overbevist om at det måtte være en motesak som raskt ville bli umoderne. Men det er jo fortsatt høyaktuelt. Vi skal nå bytte kjøkken igjen og tror nå at høyglansperioden må være over snart. Så det ble ikke høyglans da og det blir nok ikke det nå heller. Vi bor i et gammelt hus, så det blir nok dører med lister som vi har fra før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Sviiisj!!
|
Det er jo definitivt en mulighet. Nå ser jeg ikke kjøkkenet for meg, så ikke så lett å foreslå.
![]() |
#27 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva er et klassisk kjøkken?Jeg har ikke greie på design men spurte mannen. Han har jobbet med kjøkken i årevis tidligere og sa at Unoform-kjøkkenet er et designkjøkken og ble ikke overrasket over at det koster rundt 500tusen.
![]() |
#29 |
etterpåklokest
|
Ventikatoren er også i heltre |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Hva er et klassisk kjøkken?Er kjøkkenet funksjonelt? Da syns jeg ikke du skal bytte det ut. Det er særs lite miljøvennlig.
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er et klassisk kjøkken?Så sant kjøkkenet passer til huset, er lite slitt og ikke helt crazy banana uutholdelig stygt kommer du vel langt med å kvitte deg med nepene, ny benkeplate, ny ventilaturhette og litt maling?
![]() |
#32 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Oi, i min verden er det som å skifte sofa hvert år. Hva gjør at dere må/vil bytte kjøkken?
Dette og det siste Tallulah sa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Kjøkkenet er faktisk utslitt! Litt overraskende siden det var et ganske dyrt kjøkken fra Norema. Det er et åpent kjøkken så det er blitt kjørt på av ungene. Det er jevnt over ganske slitt. I tillegg er benkeplatene i kirsebær. Litt maling vil ikke hjelpe. Kjøkkenet er i grunnen lite funksjonelt og vi skal bygge det om, fjerne en dør og bygge det litt mer inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hva er et klassisk kjøkken?Jeg spør jo etter tidløse kjøkken som varer, så om jeg bytter ut kjøkkenet vi har (som er 27 år), så tyder ting på at jeg ikke har tenkt bytte kjøkken hvert femte år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er et klassisk kjøkken?Jeg vil jo si at et unoformkjøkken passer inn. De har jo sett like ut siden søttitallet. Vi hadde det på åttitallet.
Sist redigert av Tallulah : 27-09-15 kl 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
![]() Sv: Hva er et klassisk kjøkken?De mest brukbare delene fra vårt kjøkken vil bli gjenbrukt på hytta til mine foreldre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Hva er et klassisk kjøkken?Hør på Tally. Jeg synes forresten ikke det er galt å bytte ut et tredve år gammelt kjøkken selv om det ser fint ut. Min erfaring, fra svigermors førstevalg av innredning på 80-tallet, er at selv om frontene holder så har ting skjedd i kjøkkenverden og de er som regel utrolig upraktiske. Med masse kids og et aktivt kjøkkenliv synes jeg det er et godt argument for å skifte, faktisk. Og om du har lyst på, og råd til, Unoform tror jeg ikke du vil angre.
![]() |
#39 |
etterpåklokest
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva er et klassisk kjøkken?Går det an å få frontene pulverlakkert i en fresh farge? Evt bytte fronter? Saint introduserte meg for http://www.superfront.com/no/ I'm in love.
![]() |
|
|