|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
flisespikker
|
![]() Sv: Koselig fredagsfilm for 9, 13 og 40-50 år?Filmene til Wes Anderson liker både Poden og vi voksne veldig godt - Moonrise Kingdom er kanskje den som mest åpenbart appellerer til barn også. (Den viste Poden på tiårsdagen sin, for fire jevnaldrende kompiser.)
![]() |
#22 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Koselig fredagsfilm for 9, 13 og 40-50 år?Takk for mange anbefalinger! Her finner vi helt sikker noe gøy for kvelden. Sist redigert av banana : 09-10-15 kl 09:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Koselig fredagsfilm for 9, 13 og 40-50 år?Tenkte å dra fram Mannen med den nakne pistol til 10- åringen, men så at den hadde 15-årsgrense(?) Gammel film, men husker jeg selv syntes den var veldig morsom i 12- årsalderen.
![]() |
#24 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Koselig fredagsfilm for 9, 13 og 40-50 år?Inspirert av av tråden hadde vi filmkveld i går. 10- åringen valgte Fast and furious. Jeg bidrar entusiastisk for å glede han, men synes jo det er dødskjedelig.
![]() |
#25 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Koselig fredagsfilm for 9, 13 og 40-50 år?Det kommer ny film på Disney Channel i ettermiddag (17.15), vi tar den opp og ser til kvelden; (Kilde: youtube.com) ![]()
![]() |
#26 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Koselig fredagsfilm for 9, 13 og 40-50 år?
Den har ikke jeg funnet på Netflix. Har du?
![]() |
![]() |
#27 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Den var det jeg mente med den om barna til skurkene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ej ikke møjkets heije
|
Begge mine gjør det (minste blir 8 år i dag), men han leser ekstremt godt for alderen. Snuppa leser slett ikke like godt, men de skjønner overraskende mye engelsk.
![]() |
![]() |
#29 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Koselig fredagsfilm for 9, 13 og 40-50 år?De første Harry Potter-filmene er dubbet, og er obligatoriske å se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Har ingen tittel
Vesla leser også veldig godt, hun holder på med Dødslekene nå. Kanskje undervurderer jeg utbyttet hun får av engelskspråklig film? Jeg får spørre henne, tror jeg. Men splætter-type utgår uansett, jeg blir bare irritert av det, he he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Vi ser bare filmer på engelsk hjemme (som regel uten tekst), med mindre de har norsk som originalspråk. Det begynte som et bevisst valg for å få minste til å snakke mer engelsk når hun var liten, og så har vi bare fortsatt. Mine er tospråklige, men det går helt fint for de fleste av vennnene til niåringen, min oversetter når det trengs - men det blir sjeldnere og sjeldnere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ej ikke møjkets heije
|
Hvis hun leser så godt, så burde det ikke være noe problem i det hele tatt. De har godt for å eksponeres litt mer for engelsk, synes jeg. For nå dubbes ganske mye av det som går på tv.
![]() |
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Dersom ho leser Dødslekene trur eg ikkje ho vil ha problem med å lese undertekstar. Min 8-åring er fremdeles på "Gutta i Trehuset"-nivå når det gjeld bøker, men ho klarar likevel å lese undertekstar på engelsk-språklige filmar. I tillegg forstår ho ein del engelsk etterkvar, så om det skulle gå litt for fort med teksten innimellom klarar ho å følge handlinga likevel.
![]() |
#34 |
Har ingen tittel
Nei, som sagt, hun leser undertekster godt. Men jeg tenker allikevel at det tar mye av fokus bort fra det som skjer på filmen (bildene). Men jeg skal spørre henne i ettermiddag hva hun selv synes (noen ganger er det enkle det beste!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
flisespikker
|
Det er jo mye en vane-/tilvenningssak, ikke bare et spørsmål om hvor god man er til å lese.
![]() |
#36 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Koselig fredagsfilm for 9, 13 og 40-50 år?Det er jo en liten overgang i starten, men min erfaring er at de kommer fort inn i det. Siden min yngste leser bedre enn min eldste, så introduserte vi dem for engelskspråklige filmer samtidig.
![]() |
![]() |
#37 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Koselig fredagsfilm for 9, 13 og 40-50 år?Yngste på 8 har sett noen filmer med tekst, hun sier selv at hun ikke klarer å konsentrere seg om både å se film og lese samtidig, så vi har drevet litt enkel og overordnet simultanoversetting mens vi ser.
![]() |
#38 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Har ingen tittel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
One of These Days
|
![]() Sv: Koselig fredagsfilm for 9, 13 og 40-50 år?Vi har tenkt å se Transformers i dag. Blir den første "ordentlige" filmen for lillegutt. Han har sett andre filmer altså, men absolutt mest filmer som er ment for barn. Han liker ikke tekster spesielt godt, men forstår overraskende mye allikevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|