Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Lampe over stuebord?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-15, 14:32   #21
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Re: Lampe over stuebord?

Hvilken sofa er det du har der? Skulle hatt en slik bare omvendt vei!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 15:21   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Lampe over stuebord?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Hvilken sofa er det du har der? Skulle hatt en slik bare omvendt vei!

Det er Ikea Karlstad, men den er ikke i sortimentet lenger. Det er en 2+3 (3+2 går også med denne, bare å skru av endene og bytte om) seter med sjeselong på enden.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-15, 18:07   #23
daffy

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lampe over stuebord?

Takk!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 15:17   #24
Levic

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har prøvd mye forskjellig over sofabordet, og endt opp med skinne med spotter på. Det ble helt feil uansett hva vi hang opp, det tok alt for mye av rommet. Skinne er ganske alright, både en som er helt rett, og de som går i vinkel.
Vi kjøpte en svindyr fra en forhandler, men kunne like så godt kjøpt på Ikea. Ser ikke forskjell.

Gammel 18-10-15, 16:54   #25
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en Oslo Wood lampe med 1000 lumen pære, den fungerer som hovedlys i stuen. Ville det ikke vært plass til noe sånt der stålampen står, og så kunne dere flytte den inn bak sofaen?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 17:04   #26
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har en Oslo Wood lampe med 1000 lumen pære, den fungerer som hovedlys i stuen. Ville det ikke vært plass til noe sånt der stålampen står, og så kunne dere flytte den inn bak sofaen?

Jeg skriver under på at den gir mye og godt lys.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 17:12   #27
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har spotter for å lyse opp en vegg, så har jeg Oslo Woodlampen som og gir ganske greit med lys egentlig. Jeg er egentlig ikke en stor fan av spotter og protesterte høylytt da mannen la inn forslag om spotter for å lyse opp en vegg som blir veldig mørk når det er mørkt ute. Men etter litt googling og massiv overtalelse av mannen så gikk jeg med på det. Jeg er strålende fornøyd. Å lyse opp vegger er en utrolig god måte å lage rom lysere. Nå blir jo dette litt annerledes en hos dere ettersom det er nesten 4 meter under taket hos oss.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_1879 (1).jpg (486,7 KB, 55 visninger)

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-15, 17:13   #28
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Oi, det der såg jo litt merkelig ut på bildet. Det ser ikke fullt så sonedelt ut og lyset er heller ikke så gult eller.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 12:37   #29
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Anbefaler også skinne med spotlights. Én skinne 60cm ut fra veggen med TV og én skinne 60cm ut fra veggen med de to bildene.

Prøver å illustrere litt med Google image search - håper du skjønner hva jeg mener.

Lys på vegg bak TV'en gir mindre kontrast mellom lys skjerm og mørk bakgrunn - det er mindre slitsomt for øynene å forholde seg til.

Rundtlysende lampe mellom TV'en og sofaen vil reflekteres i skjermen og dermed være til irritasjon.

Gammel 23-10-15, 13:47   #30
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Ha, så ut som stuen vår gitt. Og jeg lurer på akkurat det samme. Henger her her for gode tips.

Gammel 23-10-15, 13:50   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser poenget med å lyse opp veggen, men jeg er rett og slett ikke begeistret for sånne spotskinner. Hmm.. må tenke mer. Foreløpig er det veldig koselig og intimt, haha.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-15, 22:06   #32
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en PH5 over stuebordet. Det er faktisk både fint og gir veldig hyggelig lys. Synes i grunnen den gjør seg finere over stuebord enn spisebord som de fleste har den til siden man ser den mye bedre når den henger lavere. Min er hvit med kobberstrenger og den fargede skjermen er pastellrosa.

Gammel 24-10-15, 08:30   #33
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg har PH5 over både spise- og stuebord i dag, og synes også at den gjør seg best over stuebordet.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-15, 08:45   #34
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi endte opp med denne i gangen fordi jeg ikke ville ha hvit vanlig plafond

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.