Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jeg kapitulerer, jeg trenger en dunkåpe eller -parkas

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-15, 10:24   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg kapitulerer, jeg trenger en dunkåpe eller -parkas

OK, jeg tror jeg har funnet det jeg trenger. Hva tenker dere om disse?

Bergans Sagene 3i1, med dunfor som kan tas ut og delene kan brukes hver for seg:

Eller Bergans Bodø:

Er det smart eller teit med en sånn man kan dele opp? Vil den være kaldere? Jeg kommer garantert ikke til å kun bruke dunforet, det syns jeg ikke var særlig pent, så for meg blir det i såfall 2i1. Dunvekten er tilnærmet lik (140 på Sagene, mot 173 på Bodø), og begge har dunspenst på 700 cuin.

Sist redigert av Tallulah : 20-10-15 kl 10:36.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 10:30   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde gått for den med hette. Jeg har en Bergans dunkåpe (husker ikke hva den heter), og den er lett, myk og deilig.

Har også en Woolrich kåpe som er tynn parkas med termo/pelsinnerkåpe, den er jeg veldig fornøyd med siden den kan brukes hele året.

Gammel 20-10-15, 10:33   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge har hette. Den ene er bare sånn at man kan bruke den uten dunforet også.

Gammel 20-10-15, 10:34   #4
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg skjønte det nå når jeg så nærmere på bergans.no. Den så fin ut!

Gammel 20-10-15, 10:34   #5
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Jeg tror todelt kan være varmere fordi man får et ekstra luftlag.

Gammel 20-10-15, 10:35   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Jeg tror todelt kan være varmere fordi man får et ekstra luftlag.

Det er sant! Hm. Finnes det noen butikk med godt utvalg av Bergans i sentrum av Oslo slik at jeg kan prøve dem og se dem live?

Gammel 20-10-15, 10:37   #7
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Har ikke Sport1 bra med Bergans? Jeg tror jeg hadde ringt først.

Gammel 20-10-15, 15:41   #8
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes ofte slike to i en blir en dæsj uformelige når de kommer på. Det er liksom som det lille mellomrommet mellom jakkene er det som skal til for at det blir litt off liksom. Så prøv den ihvertfall, så ser du jo

Jeg synes den Bergans kåpen var veldig fin i snittet. Ta en kjapp ringerunde hvis du er usikker på om de har den, eller et søk på the usual suspects som XXL, G Sport o.l. på nett. Der kan man se lagerstatus i butikken også.

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-15, 15:44   #9
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker Kari Traa i fasongen, men har ikke dunparkas derfra. Jeg har "Vangen" parkas med tynt avtagbart boblefór. Den er lerretaktig i stoffet og tåler vær og vind, men supervarm er den nok ikke. Jeg har bare prøvd den ned til minus 8.

Jeg har også en dunkåpe fra Bergans som minner om en av dem som vises lenger oppe i tråden. Den er supervarm og er genial til dager som er kaldere enn minus 8. Den er ikke allverdens god i vått vær.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:52.